Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć , 

Szukam dwóch rowerów jeden dla mnie drugi dla żony .  Byliśmy wczoraj w Decathlonie i wstępnie wybraliśmy dwa poniższe modele . W tej cenie te modele będą ok czy szukać czegoś innego ? 

Przeznaczenie to jazda asfalt + ścieżki leśne itp . Dodatkowo pytanie czy do tych rowerów zapnę fotelik Hamaxa Siesta ? oraz czy ewentualne dodatki typu stopka światła kupować w Deca czy może na necie ? 

 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-500-29/_/R-p-330628

 

 

 

 

Edytowane przez W0jt3k85
Napisano

Nie chcę się specjalnie wymądrzać, ale musisz bardzo wierzyć w możliwości żony, albo jej nie lubić..

  • jej rower (zakładam, że w rozmiarze S) będzie ze 2 kg cięższy od Twojego
  • Ty będziesz miał powietrzny amortyzator 120 mm, ona najprostszego sprężynowca
  • Ty sztywne osie, ona szybkozamykacze QR

Nie wiem, jakie to mają być te leśne ścieżki, ale podejrzewam, że po prostu całkiem przejezdne trakty w lesie, a nie jakieś super techniczne sekcje... A jak piszesz dokładnie w tej kolejności: asfalt - ścieżki leśne, to nie rozumiem potrzeby kupowania mtb z blatem 30 zębów z przodu. Czy to nie będzie overkill do Twoich zastosowań? Na asfalcie to raczej będzie mordęga. Z tymi napędami, gdzieś na 2-3 koronce z tyłu będziesz z kadencją 80 będziesz się bujał maks. 21-26 km/godz. Nawet na pierwszej koronce to i tak będzie maks. w okolicach 30 (jak nie wyzioniecie ducha na szerokich oponach z terenowym bieżnikiem), a użytkowanie roweru z ograniczeniem do najmniejszych koronek szybko je zużyje. Zresztą tu znów pojawia się rozkmina, bo żona będzie musiała żwawiej pedałować, żeby za Tobą nadążyć (raz to mniejsze koła, dwa to inna kaseta)...

Nie myślałeś o czymś crosowym w rodzaju https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473

No i ten hamax... To się chyba montuje do rury podsiodłowej... Patrzę na obydwa i raczej nie widzę tam miejsca na montaż... Chyba, że chceszto zamontować do sztycy, ale nie wiem, co na to producent hamaxa i samej sztycy 🙂 

 

Napisano

@HSM nie wymądrzasz się ;) Twoja odpowiedz dała mi dużo do myślenia . Żona rower wybierała wzrokowo , teraz jeździ na typowej damce i chce ją zmienić. 

Jazda to w większości typowa rekreacja sami i z dzieciakami .  Musze to mocno przemyśleć . Oprócz tego Riverside na co można zwrócić uwagę ? :) 

 

 

Napisano (edytowane)

@W0jt3k85 szukasz roweru crosowego, a raczej jego współczesnej reinterpretacji:

  • opony 40-50 mm raczej bez agresywnego bieżnika, 
  • napęd z tarczą co najmniej 36-38 z przodu, a nie 30 (jak w mtb) i  to najlepiej z jedną tarczą (po co się bawić w dwa/trzy blaty w 2025 r., zwłaszcza w rekreacyjnej jeździe z rodziną,  choć to może być trudne, bo klasyczne crossy miały napędy 3xX, a współcześnie w większości mają 2xX); z tyłu dowolnie, ale lepiej poniżej tych 10 rzędów nie schodzić.
  • amortyzator o niewielkim skoku z przodu, ale najlepiej powietrzny (choć to szukanie igły w stogu siana, bo przytłaczająca większość takich rowerów ma niestety amortyzatory sprężynowe),
  • hydrauliczne hamulce, to oczywistość,
  • sztywne osie, bo mamy 2025 r. (choć to niestety trudne, bo znów większość takich rowerów, zwłaszcza tańszych wciąż jest na szybkozamykaczach).
  • no i na koniec waga w okolicach 12-13 kg za goły rower (bez dodatków w stylu błotników, bagażnika, oświetlenia).

Riverside 920 jest wyjątkową propozycją, bo chyba ma to wszystko w komplecie, bez zbędnych kompromisów. Wiem, że przekracza Wasz budżet, ale nawet w samym Decathlonie trudno szukać czegoś tańszego i tylko trichę gorszego. Model niżej - Riverside 700 kosztuje tylko 1999 zł i od razu widać skąd ta przepaść cenowa (prosty sprężynowy amortyzator zamiast powietrznego, napęd Microshift 1x10 36/11-40 zamiast Srama 1x11 38/11-46, hamulce mechaniczne zamiast hydraulicznych, trekkingowe opony 38 zamiast szosowo-szutrowych 40, wyższa waga).

Przykładem crossów z wymienionymi wyżej rozwiązaniami są azjatyckie Polygony Heist - w Polsce ich dystrybutorem jest chyba białostocki sprint-rowery. Chodzi głównie o modele X5 i X7. Mają napędy 1x, sztywne osie, opony 45. Różnią się głównie amortyzatorem (X5 sprężynowy, X7 powietrzny) i napędem (X5 Deore 1x10, X7 Deore 1X11). Tylko ich ceny wcale nie są atrakcyjniejsze od Riiverside'a 920 (X5 za 3200, X7 - który może bezpośrednio konkurować z 920, kosztuje już 4000).

Sam widzisz, że nie ma łatwo... Może koledzy coś jeszcze podpowiedzą, bo tego typu roweru=y nie są w spektrum moich zainteresowań, więc nie mam przeglądu dostępnych modeli.

A i jeszcze ten fotelik. Jeżeli używacie hamaxa, to proponuję za każdym razem zabierać ze sobą mocowanie fotelika na oględziny roweru, bo możecie się srodze zawieść. Decathlon w ramach tych Riverside'ów ostrzega: Rozmiary M i L są kompatybilne z fotelikiem dziecięcym na ramę. Rozmiar S niekompatybilny.. Co to dokładnie oznacza, dla hamaxa, nie wiem, ale inni nawet tego nie piszą...

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 2
Napisano

Po pierwsze zgadzam się z przedmówcami (rower cross a nie MTB). Zaś co do hamaxa to warto wziąć ze sobą i przyłożyć - miałem hamaxa i montowałem do różnych rowerów. Takie drobiazgi jak przelotka do linki przerzutki albo przesunięcie miejsca wstawania widełek i górnej rury w podsiodłówkę mogą zepsuć zabawę. Wprawdzie hamax ma różne akcesoria, ale lepiej by pasował bez kombinacji. 

Napisano

Po przemyśleniu tematu faktycznie pójdę w stronę roweru typu cross . Patrzyłem na Polygona Heist X7 i Riverside 920 . Czy są jeszcze jakieś aleternatywy w cenie do 4 tyś . 

Rower dla mnie jest priorytetem ;)   

 

Napisano (edytowane)

Z Heistem X7 jest o tyle problem, że praktycznie jest nie do dostania. Jedyną opcją jest zmodyfikowana wersja (przy współpracy Polygona i Sprint-Rowery) która kosztuje już 4500zł: https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-polygon-x-rwr-heist-x7

Chłopaki ze Sprint-Rowery mają kanał na YT i jest filmik w którym mówią co tam jest zmienione względem oryginału ale czy warto to już ciężko mi powiedzieć. Sam obecnie stoję przed wyborem crossa i jest to jedna z opcji która gdzieś tam dalej jest brana pod uwagę ale brak możliwości sprawdzenia na żywo plus polityka Sprint-Rowery względem zwrotów zniechęca.

Pytasz o inne oprócz Heist X7 i Riverside 920 (który ma mieszane opinie użytkowników plus ma wyjątkowo nieatrakcyjny wygląd ale to już sprawa indywidualna), podam kilka opcji które ja dalej rozpatruję więc może Ci coś przypadnie do gustu (i przy okazji chętnie poznam opinię innych na ich temat):

  • Unibike Crossfire - lub Viper czy Zethos jeśli budżet masz w okolicach 4k
  • Giant Roam
  • Merida Crossway
  • Kross Evado
  • Kellys Phanatic

Napisałem modele ogólne, dokładna wersja/rocznik to już kwestia budżetu i do rozpatrzenia indywidualnie. Są jeszcze Romety, niektóre modele mają dobrą specyfikację na papierze ale mnie osobiście Romet odrzuca.

Edytowane przez Voting8236

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...