chudzinki Napisano 12 Kwietnia Napisano 12 Kwietnia https://tektro.com/en/product/22 przystosowane do pracy z tarczami 2.3 mm - czy mogą bez żadnych obaw pracować z normalnymi (tzn.cieńszymi) tarczami? Oczywiście po dolaniu oleju, bo teraz klamki łapią przy samych gripach 😏. Cytuj
wr81 Napisano 14 Kwietnia Napisano 14 Kwietnia Jak pisaliśmy w wątku o kołach u mnie fabrycznie w Transie były te hamulce z tarczami 1.8 i całość jakoś działa. Przy czym u mnie hamulce były ustawione zalane pod te cieńsze tarcze. Na razie po przekłądce kół (finalnie przełożyłem tarcze z adapterami CL DT Swiss które miałem) testowe hamowania z udziałem mojego 90kg cielska wypadły pomyślnie. Szerzej się wypowiem po wyprawie w "prawdziwy" teren. W wątku zakupowym ostatnio @Strek pisał o wymianie klocków w Orionach, może się podzieli jakich tarcz używa z nimi.. Cytuj
chudzinki Napisano 14 Kwietnia Autor Napisano 14 Kwietnia @wr81, totalnie zapomniałem, że Ty o tym pisałeś... Starość 😀. Póki co kupiłem testowo jedną 2 mm Magurę. Na piasty Fulcrum w kołach, które kupiłem nie założy się tarczy z adapterem... Serio! Cytuj
wr81 Napisano 14 Kwietnia Napisano 14 Kwietnia No jakieś jaja, dlaczego... pics or didnot happen... Jakie to adaptery? DT czy z ali? DT na pewno mają cienką nakrętkę, wybredną jeżeli chodzi o klucze do dokręcania... Cytuj
chudzinki Napisano 14 Kwietnia Autor Napisano 14 Kwietnia @wr81, adapter nie ma żadnego znaczenia. Tarcza nie wejdzie na piastę 🙂. Cyknę fotkę jak będę zakładał Magurę. Cytuj
Strek Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia 22 godziny temu, wr81 napisał: W wątku zakupowym ostatnio @Strek pisał o wymianie klocków w Orionach, może się podzieli jakich tarcz używa z nimi.. Fabrycznie w moim Raymonie są tarcze przód i tył tektro, oznaczone 180 -24, z dodatkowym oznaczeniem 1E, mierzyłem grubość, wypada ok 2.1mm. Cytuj
Thunder1983 Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Ja do nich kupiłem sobie z ali https://pl.aliexpress.com/item/1005006866742220.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.109.6a611c24Ay0Z8T&gatewayAdapt=glo2pol już orła wywaliłem, bo próbowałem je wyczuć ;-) Cytuj
chudzinki Napisano 15 Kwietnia Autor Napisano 15 Kwietnia 1 godzinę temu, Strek napisał: mierzyłem grubość, wypada ok 2.1mm. To może też miałeś 2.3. Skoro montowali z 1.8 mm to i 2.0 będzie git 🙂. @Thunder1983, dzięki, ale te tarcze znam. Ja potrzebuję CL, a takich grubszych jak na lekarstwo... Cytuj
chudzinki Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia @wr81, o to chodzi... Żaden adapter nie da rady 🙂 Cytuj
KSikorski Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Hm, a jak się przykręca tarczę bez adaptera? Jeśli da się przykręcić tarczę centerlock, to da się też przykręcić adapter DT Swiss, nie ma opcji inaczej. To jest ta sama nakrętka. Cytuj
chudzinki Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia @KSikorski, zobacz na średnicę gwintu i "centerlocku" - tarcza na śruby nie przejdzie przez gwint. Szach mat 😀. Też byłem zaskoczony. Cytuj
wr81 Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia (edytowane) @chudzinki o jakiej średnicy gwintu piszesz? Ja paczę i faktycznie widzę różnicę w stosunku do tego co mam na zaznaczonym na żółto elemencie - U Ciebie to jest grubsze. I ewentualnie bym się obawiał że potrzebuję jakiejśc grubszej nakrętki lub podkładki dodatkowej na zewnątrz.. Tarcza fabrycznie na centerlock wchodzi (kupiłeś chyba magurę?)? EDIT: jest coś takiego jak system Fulcrum AFS ale to chyba nie to (tam jest jakiś gwint na zewnątrz i specjalne nakrętki..) Jest na tym elemencie zaznaczonym gwint i dostałeś z kołami nakrętki? Edytowane 22 Kwietnia przez wr81 Cytuj
chudzinki Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia Tak, z CL oczywiście nie ma problemu. @wr81, @KSikorski, żałuję, że nie ściągnąłem z nad garażu oryginalnych kół i nie odkręciłem tarcz to bym pokazał na zdjęciu jak to wygląda... Tarcza na śruby nie przejdzie przez ten gwintowany odcinek i automatycznie nie dojdzie do adaptera. Nic tego nie zmieni. Tak @wr81, jest tam gwint i tylko nakrętki dołączone do kół do niego pasują 🙂. 1 Cytuj
KSikorski Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Wciąż nie rozumiem, ale chyba nie ma to znaczenia. Jakiś czas temu kupiłem za półdarmo do roweru Żony komplet kół XLC produkowanych przez Miche. Rozebrałem tylną piastę i stwierdziłem że to ostatni raz jak kupuję włoskie wynalazki. Przykład tych fulcrumów tylko utwierdza mnie w tym postanowieniu. Cytuj
chudzinki Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia @KSikorski, do adaptera musi dojść tarcza. U mnie nie dojdzie, bo średnica gwintu jest większa niż otwór w tarczy. Musiałbym zeszlifować otwory w tarczy 😀. Cytuj
wr81 Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Ok, tego gwintu zewnętrznego właśnie na pierwszym zdjęciu nie było widać.. Są specjalne adaptery ( w mocno nie-okazyjnych cenach) do tego systemu AFS; https://bikecenter.pl/p105109,galfer-bike-center-lock-adapter-do-afs-system-fulcrum.html P.S. Jakby co to ja w wątku o zakupie kół linkowałem Newmeny Cytuj
chudzinki Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia @wr81, niewykluczone, że temat będzie miał część drugą, bo starsza w niedzielę trochę na nim pojeździła i się napaliła na fulla... Wracając do tematu adaptera - kompletnie nie wiem co on by wniósł jeżeli tarcza nie doszłaby do wymaganego miejsca... Cytuj
wr81 Napisano 22 Kwietnia Napisano 22 Kwietnia Ok czekamy na nowy wątek i sprecyzowane wymagania kolrystyczne Ok, tarcza nie puszcza.. porównywałeś może te fabryczne tarcze z innym typem na 6 śrub? Duzo brakuje? Może te 2.3 mają więcej materiału wokół otworów na śruby... Cytuj
chudzinki Napisano 22 Kwietnia Autor Napisano 22 Kwietnia Dużo brakuje, ale powiem szczerze, że innej nie przymierzałem... @wr81, nie doczekacie się 😋. Wiem już teraz czego szukać i na co zwracać uwagę. Teraz tylko czekam na jakąś promkę 🙂. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.