spinner Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca 5 godzin temu, Greg1 napisał: Ciężko ocenić bo nie ma dokładnych zdjęć np. kasety więc nie wiadomo czy napęd do wymiany. Gość pisze, że piasta z tyłu do wymiany więc zakup nowej plus koszt przeplecenia koła coś tam będzie kosztował, no chyba, że da się wymienić same łożyska. Gumowe osłony klamek można niedrogo na Ali kupić więc to nie jest problem. W tej cenie chyba można się skusić ale musiałby ktoś kto ma pojęcie o rowerach się mu przyjrzeć czy nie ma jakichś innych niedomagań 4 godziny temu, Michal2008 napisał: nie głupi, ciekawe ile faktycznie jest do roboty i czy sam to ogarniesz czy serwis... cena niby jeszcze do negocjacji Naprawa rzeczy, o których pisał właściciel roweru, to zakładam kwestia ~500 złotych? Sensowna piasta to ~200-300 zł, klocki to ~50-100 zł, serwis ~100-150 zł + ewentualnie smarowania, itd. Dobrze to +/- wyliczyłem? Czy bylibyście mi w stanie też podpowiedzieć, na ile opłaca się dorzucać kasę do Eskera 4.0 za ~3600 do Boreasa czy Aspry za ~4200-4500? Czym się te rowery różnią, na ile one się różnią i czy to Aspre jest z nich najlepszym wyborem? Dziękuję bardzo za pomoc! 🤜🏼🤛🏼 Cytuj
Mihau_ Napisano 12 Marca Napisano 12 Marca Cytat Czym się te rowery różnią, na ile one się różnią i czy to Aspre jest z nich najlepszym wyborem? Mają typowo gravelową grupę napędową od shimano a nie chińskiego microshifta (i to z "wąsem" wystającym z manetki). Największa różnica technologiczna to hydrauliczne hamulce, te z aspre kosztują w detalu tyle https://allegro.pl/oferta/komplet-hamulcow-klamkomanetek-hydraulicznych-shimano-grx-rx400-2x10rz-14250658101?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting&srsltid=AfmBOoqbmLjkhRBK4HCOHUHhhLhwB5zfoYYTbdYxSAWsDt7t9fzDSgtJV1c&gQT=2 W dużym skrócie aspre/boreas jeśli chodzi o stosunek zastosowanych części do końcowej ceny roweru wypadają - aspre 2 świetnie, boreas bardzo dobrze, esker 4 nic ciekawego. Konkurentem dla aspre/boreasa byłby ten esker https://kross.pl/esker-4-0-grx-zielony-czarny-polysk-1 a i tak jest trochę słabszy bo ma korbę spoza grupy grx A to czy aspre czy boreas to już kwestia indywidualnych preferencji co do napędu. Jeśli więcej czasu spędzasz na asfalcie to napęd 2x z aspre sprawdzi się lepiej, łatwiej dobierzesz odpowiednie przełożenie przez ciasno zestopniowaną kasetę. Jeśli nastawiasz się na cięższy teren (a nie gładkie szutry) to prostota napędu 1x w boreas może być zaletą. Na twoim miejscu wybrałbym się też do jakiegokolwiek sklepu i przetestował byle jaki napęd szosowy/gravelowy shimano i sram, po prostu sobie "poklikał" klamkomanetkami bo system zmiany biegów jest inny, w shimano dwie dźwignie są ruchome a w sram używasz tylko jednej, do tego trochę inaczej wygląda "kultura pracy" jednego i drugiego, shimano miękko zmienia przełożenia, sram "strzela". Ogólnie musisz sprawdzić co ci bardziej odpowiada, osobiście nie wyobrażam sobie posiadania roweru na mechanicznej grupie sram. 3 Cytuj
spinner Napisano 12 Marca Autor Napisano 12 Marca Super, bardzo dziękuję Ci za tak klarowne wyjaśnienie. Przejadę się, by zobaczyć Aspre i Boreasa, choć pewnie skuszę się na Boreasa – w moim rozmiarze jest o ~400 zł tańszy, niż Aspre, na którego promocje się skończyły. Pozwólcie, że zapytam jeszcze, jaka jest różnica między Boreasem 2 Lite z 2023, a Boreasem 2 z 2024 roku? Jeden katalogowo kosztował 6499, drugi 7999, ale jak patrzyłem na podzespoły to różniła się tylko (aż?) rama i materiały, z jakich powstała. Cytuj
spinner Napisano 12 Marca Autor Napisano 12 Marca Zastanawiałem się jeszcze, co ewentualnie dałoby mi zwiększenie budżetu? Dalej prosiłbym o podpowiedź ws. różnicy między Boreasem Lite a Boreasem „zwykłym”, ale też zauważyłem, że sklep ProRowery oferuje raty 50x0%, więc jeśli różnica jakościowa między rowerem za 4400 i za 5300-5400 jest bardzo zauważalna, to mógłbym się zastanowić nad dosypaniem gotówki. Czy warto stawiać na Orbeę na Tiagrze albo Ridleya na GRX? Cytuj
Mihau_ Napisano 12 Marca Napisano 12 Marca 2 godziny temu, spinner napisał: Pozwólcie, że zapytam jeszcze, jaka jest różnica między Boreasem 2 Lite z 2023, a Boreasem 2 z 2024 roku? Chyba niczym Cytat Zastanawiałem się jeszcze, co ewentualnie dałoby mi zwiększenie budżetu? Kolejnym "etapem" do którego warto dopłacić względem np. aspre 2 byłaby karbonowa rama. Cytat Czy warto stawiać na Orbeę na Tiagrze albo Ridleya na GRX? Orbea jest słabsza sprzętowo niż romety a ridley to przełaj a nie gravel 1 Cytuj
Michal2008 Napisano 13 Marca Napisano 13 Marca jak będziesz oglądał te romety, popatrz jak fajnie tłuką się przewody w ramie :) Cytuj
Miro1970 Napisano 13 Marca Napisano 13 Marca W dniu 12.03.2025 o 08:16, Mihau_ napisał: , osobiście nie wyobrażam sobie posiadania roweru na mechanicznej grupie sram. Co kto woli. Ja trochę jeździłem na Apexie. Po paru minutach się człowiek przyzwyczaja, a plusem są nieruchome klamki. W fitnessie mam GRX 8000 na manetce 105, chodzi twardziel i bardziej strzela niż Apex 1. Cytuj
spinner Napisano 15 Marca Autor Napisano 15 Marca Super, dziękuję bardzo za porady. Zdecyduję się na zakup Aspre, bo geometria roweru bardziej mi pasuje, niż Boreasa – Boreas ma krótszą ramę, siedzi się bardziej pionowo. W salonie, w którym będę kupować rower, jestem dogadany na 4300 za Aspre 2 i zaproponowano mi też Aspre 3 za 5300. Czy warto dopłacać tysiąc złotych do Aspre 3? Czy osoba, która przesiada się na gravel, dostrzeże różnicę między Aspre 2 a Aspre 3? Cytuj
Mihau_ Napisano 15 Marca Napisano 15 Marca Cytat Czy warto dopłacać tysiąc złotych do Aspre 3? Tysiąc złotych za jedną koronkę więcej na kasecie....do amatorskich zastosowań nie warto, tym bardziej w gravelu. Cytuj
spinner Napisano 16 Marca Autor Napisano 16 Marca Super, dziękuję bardzo, zatem zostaje z Aspre 2 i to jego kupię. Jestem bardzo wdzięczny za pomoc! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.