Skocz do zawartości

[koła] Okazjonalna przeróbka karbonowej szosy na gravela.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję na dosłownie 2 imprezy w roku przerobić moją szosę na gravela. Na odcinku 40 km wyścigu 6 km jest po szutrze reszta asfalt. Nie chcę przez  to tracić i jechać na rowerze mtb. Czy jest możliwość, aby w mojej szosie Author Carbon Ca7700 wymienić koła na gravelowe ? Czy zda takie coś egzamin ? Jeśli tak jaki rozmiar kół byłby odpowiedni. 

Pozdrawiam

440218764_1565252934047317_3795804074898558615_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest zdaje się taka szosa sprzed lat... z oponami 23 i miejscem pod max 25 mm. Jak nawet wsadzisz tam jakieś "grawelowe" koła, to opony nadal będą baardzo szosowe..., bo nic większego nie wejdzie. Zresztą to u Ciebie stoi ten rower, więc sama zobacz, ile ma miejsca na oponę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ca66, to jest ta sama rama i 700x28 ( mogę jeszcze sprawdzić wieczorem) raczej nie wejdzie, a szkoda, bo wtedy Conti contact speed ( niektórzy zakładają je nawet na gravelowe gonki, sam też na nich jeżdżę, ale w większym rozmiarze)  załatwia sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_, tu myk jest inny, a mianowicie obawa przed złapaniem kapcia, no i ewentualnie czy będzie kleić :)

Na MPP chłopaki też wrzucicili w 2022 kilka rarytasów. Pomimo, z eto impreza stricte szosowa to na kamolach i szutrze zdarzały się osoby które prowadziły z buta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaido2 ale ja doskonale rozumiem jaka jest obawa ale to czy złapiesz kapcia czy nie to kwestia, głównie, szczęścia 

Podejrzewam, że mowa tu o wyścigu marczyńskiego. Te szutry są naprawdę gładkie i ubite, to nie jest luźna nawierzchnia. Masa ludzi (w tym ja) normalnie po tym szosą jeździ na wyścigowych oponach a podczas imprezy prędkość na tych odcinkach nie różni się od tej na asfalcie. 

Kapcia zawsze ktoś złapie, statystyka. Jeśli chce się brać udział w szosowym wyścigu na oponach gravelowych to wiadomo, że o nic tam nie walczysz. Skoro o nic nie walczysz to nie ma sensu ponosić dodatkowych kosztów zakupu opon czy kół kiedy możesz po prostu na tym szuterku lekko zwolnić, na mecie na jedno wyjdzie co przejechanie całości na jakimś kartoflu 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_, bo żaden świadomy organizator nie wpuści szos na trasę na której ten rower nie pojedzie. Szutry jak występują to o takich samych parametrach jak asfalt, czyli równy gładki i twardy. Z drugiej strony opony szosowe nie są papierowe, po gravelowym szutrze z większym kamieniem się na takich normalnie leci. Mieszankę może panacinać, ale nie zmienia to ani parametrów opony, ani odporności na przebicie.

A jeżeli chodzi o defekt, to jak najbardziej wszystko zależy od szczęścia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...