Skocz do zawartości

[6000-8000] Trail dla niewysokiej osoby


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

rozglądam się za ścieżkowcem do 6000 - 8000 tys. zł. W oko najbardziej wpadł mi Radon Cragger 7.0, ale mam obawy czy nie będzie miał za dużego przekroku. Mam 168 cm i wewnętrzną długość nogi 69 cm i tutaj pojawia się Orbea Laufey H10 w rozmiarze 17" lub Merida Big.Trail 500/600 w rozmiarze S. Obecnie mam rower na ramie A-gang n.m. 16,5" i kołach 26" - nie jest źle, ale bywało gorąco.

W Craggerze 7.0 2024 zamiast Bombera Z2 jest FOX 34 Rhythm. Warto dopłacać do nowej wersji?

https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/cragger/cragger-70-2023/
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-laufey-h10-pd28848/?v_Id=169013
https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4093/bigtrail-600

Co byście wybrali na moim miejscu (niekoniecznie z tych podanych)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Big Trail 600 jest bardzo fajnym rowerem. W zasadzie kompletny rower, tylko drogi. Z kolei Orbea jest w bardzo dobrej cenie na polskie warunki.

Jak zależy Ci na niskim przekroku to wybierają między Laufeyem a Merida. Generalnie czego z tej trójki nie wybierzesz to będzie ok. Radon jako jedyny nie będzie miał dożywotniej gwarancji na ramę.

Edytowane przez NerfMe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Sprawdziłem przekrok w obecnym rowerze - Radon ma niższy, więc nie mam obaw, że Radon będzie za wysoki :D

Orbea 2023 jest w fajnej cenie. 2024 prezentuje się świetnie, ale ceną wysoka... Szkoda, że nie ma innych kolorów poza ram alu.

Warto rozważyć dołożyć Laufey H-LTD 2023 czy to nie ma większego sensu?

Edytowane przez Luk35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna różnicą między Laufeyem h-ltd a H10 jest widelec. Fox 34 ma ponoć lepszy tłumik niż Z1, natomiast budowa amortyzatorów jest podobna. Podstawowego Foxa 34 ujeżdżam, nie jest najsztywniejszym widelcem na świecie ale nie mam zastrzeżeń do jego pracy. 

Na Z1 nie jeździłem więc ciężko mi porównać czy warto dopłacić. Serwis Z1 z kolei powinien być tańszy. Oprócz w tego w h-ltd masz trochę lżejszy napęd, bo jest już kaseta, manetka oraz łańcuch Slx, ale wątpię by to realnie sprawiło różnice.

Do Orbei, w przeciwieństwie do Radona, mozesz zamocować szerszą oponę z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tutaj jeszcze złotą, jest i H10 i h-ltd, ale bardziej skłaniam się ku H-LTD.
https://www.ibksport.eu/orbea-laufey-h-ltd-2023-golden-sand-matt/p?skuId=20509

Gwarancja Orbea niby międzynarodowa, wiadomo jak to w praktyce wygląda?

Jak na tapetę wpadło H-LTD to i pojawił się na liście Cragger 8.0 z fajnym amorem z przodu. Trochę mnie Sram GX Eagle przeraża - dalej wymaga częstej regulacji  bo się rozregulowuje od byle czego czy to poprawili? W Orbei za to można wymienić manetkę na XT stosunkowo niedużym kosztem i cieszyć się fajniejszą zmianą przełożeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem skąd masz takie rewelacje, że GX się rozregulowuje. Jeżdżę na napędach Srama w różnych konfiguracjach od 2019 roku i jedyna sytuacja kiedy nie działa jest wtedy gdy hak przerzutki jest krzywy, ale to tyczy się wszystkich napędów 12s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...