Skocz do zawartości

[piasta przód] Konwersja DT Swiss 350


Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi. Tak jak w temacie, posiadam piastę DT Swiss 350 Center Lock 110/QR 32h. Zamierzam przystosować ją do sztywnej osi 12x100.

1. pierwotnie zamontowane łożyska 10x26x8 mm,

2. pierwotnie zamontowana oś długość 110 mm, średnica zewnętrzna 10 mm + zwężenia na końcach do 9 mm (wewnętrznej średnicy nie mierzyłem, chyba 5 mm).

Dowiedziałem się, że do wymiany będą łożyska (zmiana na 15x26x8) oraz wewnętrzna oś z rozstawem łożysk 53,4 mm (+ dobór odpowiednich end caps).

Czy ktoś wykonywał już taką konwersję i wie jaką oś należy zastosować (wymiary)? Wszelkie informacje będą dla mnie bardzo cenne.

Załączam zdjęcia mojej piasty:

obraz.png.004a2c39af46d2469e5818ec39bce662.png

obraz.png.6e7c96570b63cacb75d4f935d29121c2.png

obraz.png.6e1faf5aabb30bb340651990c2514b44.png

obraz.png.f8b0511d78d9f4864a9198c0e441d81a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nie ma fabrycznego zestawu konwersyjnego do tej piasty.

U dobrego tokarza by się może dało, ale skórka nie warta wyprawki. Musiałbyś założyć łożyska "rowerowe" 15267, które są węższe o 1mm od obecnych, wystrugać spacer (tulejkę) do osadzenia między łożyskami i do tego wszystkiego dorobić end-capy (fabryczne HWGXXX00S6885S siadłyby zbyt głęboko i wymagałyby i tak zdjęcia ze średnicy kołnierza 2mm).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Cytat

Musiałbyś założyć łożyska "rowerowe" 15267, które są węższe o 1mm od obecnych, wystrugać spacer (tulejkę) do osadzenia między łożyskami

Myślałem o łożyskach 15268, które mają szerokość 8 mm oraz o osi wewnętrznej utrzymującej odstęp pomiędzy łożyskami (53,4 mm) i wychodzącej poza piastę.

Piszesz o tulejce pomiędzy łożyskami, czyli end kapy będą się trzymały na osi mocującej koło, która będzie przechodziła przez tulejkę umieszczoną "za/pomiędzy" łożyskami?

Cytat

dorobić end-capy (fabryczne HWGXXX00S6885S siadłyby zbyt głęboko i wymagałyby i tak zdjęcia ze średnicy kołnierza 2mm

Tutaj myślałem, że ogranicznikiem dla nich może być odpowiednia długość osi wewnętrznej (odpowiedni wymiar po obu stronach).

O taką oś wewnętrzną mi chodzi:

obraz.png.87da27c0d24c713ebefdac7d1564849a.png

Pewnie jest małe prawdopodobieństwo, że ktoś robił już podobny zabieg i poda dokładne wymiary takiej osi wewnętrznej 😕 

 

Edytowane przez Piottro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Fabryczne e-c konwerujące 15 na 12 wchdzą jeszcze na ~2cm w tulejkę dystansową.

Faktycznie możesz użyć 15268.

Tylko jest pewien inny kłopot. Tulejka fabryczna w piaście fabrycznej 15x100 ma długość 57,2mm, łożyska muszą przede wszystkim siedzieć do końca w swoich gniazdach.  U ciebie piszesz że jest zaledwie 53,4 więc łożyska siedzą głębiej i nie będą pasować na długość fabryczne e-c. Do tego jak pisałem są osadzane na średnicy 28.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podając ten wymiar zaufałem serwisowo DT Swiss 😄

Pewnie upewnię się dopiero jak zdemontuję łożyska i wymierzą wszystko.

Poniżej cytat z korespondencji:

Cytat

You would need to find an inner hub axle that is 15mm OD and 12mm ID with a 53.4mm bearing spread.  Our other and newer hub axles do not match these needed dimensions.  The 53.4mm is the distance between the bearings of your particular hub.  Then you would need to deal with the custom end caps.    

Hub# H350ACQXR32SO4683S FW AXLE AL 100MM Ø10/53.4MM DISCIS & CL

DT-US

DaveA

Best regards

TECH USA

 

 

Direct

Emailtechusa@dtswiss.com


www.dtswiss.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zostaje tylko struganie osi od zera + toczenie jakichś customowych e-c.

Chyba efektywniej wykdzie zakup nowej piasty 350/370 15x100 i jej konwersja do 12 fabrycznymi e-c. Taka piasta to 150-180zł.

Struganie to zakup łożysk (min. przyzwoitości w tym rozmiarze (enduro) to ze 60zł/szt), dorabianie osi i e-c.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę skrzydła mi opadły, myślałem że będzie łatwiej 😕 

A orientujesz się, gdzie mogę kupić piastę 350 w cenie którą podajesz? Przeszukałem pół internetu i znalazłem tylko droższe. Jeżeli nie można tutaj to poproszę na prv.

obraz.thumb.png.b3b5ac937542a8bf8006b246d0c7a78e.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj ze starego typu jak Twoja obecna. Te nowe jak pokazana mają szalone ceny. 32H trochę dzisiaj egzotyka w takim wymiarze osi. Do szosy 24/28H. Ja kupowałem z pół roku temu w bike24 mieli dobre ceny na te starsze 350tki.

BTW 370 przód to 1:1 to samo co 350. Możesz podpytać u kołodziejów ile by za taką chcieli (są niedostępne na rynku detalicznym).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Szukaj ze starego typu jak Twoja obecna. Te nowe jak pokazana mają szalone ceny.

Nie bardzo rozpoznaję stary i nowy typ. Czym się kierować w poszukiwaniach?

Znalazłem taką na bike24, ale cena też nie jest zbliżona do Twojego trafienia pół roku temu 😕 :

obraz.thumb.png.f862eb09d52dd4ecbe0aae4e0e7d3541.png

obraz.thumb.png.ff4a06361009526cd50ebd2eaabb0f38.png

Cytat

32H trochę dzisiaj egzotyka w takim wymiarze osi.

Oj, kupiłem już taką obręcz. Ale mam opcję wymiany i pewnie zgodnie z Twoją sugestią przejdę na 28 lub na 24 h. Mam właśnie taką piastę na tył, serwisant zaproponował mi szprychy Sapim Race i mosiężne nyple. Przy mojej wadze około 80 kg powinno to koło dać radę. Zastanawiam się tylko czy na przód korzystniej będzie 28 czy 24?

Cytat

BTW 370 przód to 1:1 to samo co 350. Możesz podpytać u kołodziejów ile by za taką chcieli (są niedostępne na rynku detalicznym).

Mam już prawie gotową 350 na tył (będę składał koło), więc i do przodu bym chciał 350-tkę, żeby ładnie wyglądało 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Idealną, bo to już 12/100 🙂

Chyba wymienię obręcz skoro zmienię piastę przód. Tylko się jeszcze zastanawiam (czytaj "nie wiem") na ile szprych wybrać? Wcześniej napisałem, że mam już tylną piastę 24h i dobrałem do niej odpowiednią obręcz (tego raczej nie chcę już zmieniać). Serwisant dobrał szprychy i zapewnił, że dla mojej wagi takie koło tył będzie ok.

Ale jeszcze myślę co zrobić z przodem. 24 czy 28 (bo widzę, że obie są dostępne w sprzedaży 👍)? Ma to duże znaczenie?

Skoro tył mam na 24 szprychy to przód chyba też powinienem tak zrobić.

 

Piasta tył przed odświeżeniem:

obraz.thumb.png.012a601c42f0c9f16704b29bb484b69f.png

i po drobnej renowacji:

obraz.png.5754cb153ecae86473eb85770e440508.png

Edytowane przez Piottro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę 👍

Niestety nie. Zmatowiony lekko lakier i wyrównane zadrapania. Pryśnięte lekko farbą w sprayu kilka razy, chyba 8. Wiem, że to długo nie wytrzyma ale moim zdaniem będzie lepiej niż przed chałupniczym pomalowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Tak, stan sprawdzę przy zakupie. Chodzi mi o tą nazwę, po której nie mogę żadnego info znaleźć o tych piastach: DT Swiss Spline

Nie wiem czy są godne uwagi - może ktoś coś o nich wie?

Edytowane przez Piottro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...