Skocz do zawartości

[2500-3000 zł] rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Jako, że mój Kellys Quartz z 2007 jest już mocno wysłużony, chciałbym w tym roku wrócić do regularnej jazdy po przerwie spowodowanej opieką nad dzieciakami.

Szukam roweru crossowego do jazdy głownie asfalt i jakieś leśne scieżki w budżecie 2500-3000 zł. Wstępnie wytypowałem sobie Treka Dual Sport 2. Pytanie czy w tym budżecie znajdę coś innego lepszego?

Myślałem też nad zakupem czegoś lepszego, ale używanego. Jeśli mielibyście w to pójść, czego szukalibyście w podanym budżecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął tego treka, osprzęt jest ok, nowoczesna rama - generalnie dobry jako całokształt. 

Znajdziesz na pewno jakiegoś kellysa czy innego unibajka na osprzęcie o poziom wyższym ale za to na przedpotopowej ramie, imo nie warto. 

Za dobrą kasę jest jeszcze https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-ghost-square-cross-base-al-pd35778/?v_Id=201211&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlJKuBhAdEiwAnZb7lRzQ_ON4win7rgUSl6xMJ4duKYeQ1hmEGcskyfG0g2UMb8mkNkRi-xoCTS8QAvD_BwE

Ale ten trochę wagowo odstaje od treka 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz czas to czekaj na pepper aż się pojawi coś ciekawszego, za 3k jesteś w stanie wyrwać coś z powietrznym amorem. A ten Trek to średniawka, ciężki, rama może nowoczesna ale na qr więc ciężko będzie o sensowny upgrade, osprzęt najbardziej podstawowy jak się da łącznie z korbą na kwadrat. No ale napis na ramie wygląda lepiej niż Kellys. W nowej generacji już poszli po rozum do głowy i wywalili kowadło z przodu.

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

za 3k jesteś w stanie wyrwać coś z powietrznym amorem.

Raz na rok, zza granicy, z ograniczoną dostępnością rozmiarów 

Cytat

ciężki

😂

 

Cytat

rama może nowoczesna ale na qr więc ciężko będzie o sensowny upgrade

Serio? Ile znasz modeli rowerów crossowych na sztywnych osiach? 

Już pomijając sens upgradeu rekreacyjnego crossa 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PJ4cK napisał:

Jak masz czas to czekaj na pepper aż się pojawi coś ciekawszego, za 3k jesteś w stanie wyrwać coś z powietrznym amorem. A ten Trek to średniawka, ciężki, rama może nowoczesna ale na qr więc ciężko będzie o sensowny upgrade, osprzęt najbardziej podstawowy jak się da łącznie z korbą na kwadrat. No ale napis na ramie wygląda lepiej niż Kellys. W nowej generacji już poszli po rozum do głowy i wywalili kowadło z przodu.

Akurat ten Trek jest super lekki jak na crossa w tym budżecie szczególnie z tym amortyzatorem. Rama oprócz niskiej wagi i fajnej geometrii przyjmie też 29" kapcie co też jest sporą zaletą. Korbę na HT2 masz za niecałe 200 zł, z racji na identyczne blaty to upgrade plug & play bez kombinowania i cyk masz crossa poniżej 13 kg. za mniej niż 3000 zł.

Cytat

osprzęt najbardziej podstawowy jak się da

Tzn. co Tourney i mechaniczne tarczówki / V'ki? Może mam jakieś omamy ale ja tu widzę 9 rzędowego Altusa czyli praktycznie to samo co Alivio (+- parę gram wagi różnicy) i hydrauliczne heble. I tak jak kolega pisał sztywnych osi w crossach praktycznie się nie stosuje, jakieś pojedyńcze modele mają.

 

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami dobrze wiecie, że Trek w tańszych rowerach daje kiepski osprzęt żeby nadrobić całkiem niezłe ramy. Jak już pisałem wyżej wreszcie się ogarnęli w nowej generacji i wywalili tego beznadziejnego i ciężkiego Suntoura (polecanie komukolwiek roweru z tymi kowadłami jest kpiną, wiecie dobrze że lepiej mieć sztywny widelec niż ten badziew a i tak tego bronicie). Tekst o V'kach i mechanicznych tarczówkach ciężko komentować, standardy co by nie było jednak się zmieniły i polecanie komuś roweru z takimi też uważam byłoby wbijaniem kogoś na minę, podstawowy (tak jak napisałem) nie znaczy przecież zły. Nigdzie nie napisałem, że to zły rower tylko no co najwyżej średni, tyle. Jak kolega OP ma czas to ma szansę trafić na coś lepszego a jak zdecyduje że chce Treka to kupi Treka i pewnie będzie (jak tysiące innych osób) zadowolony.

@keltu wiem ile kosztują korby na HT2, tylko chyba nie o to chodzi żeby kupić rower i od razu w nim coś wymieniać (już pomijam to że jeszcze trzeba mieć suport i klucze do niego a jak nie to serwis, który też swoje za robotę weźmie). Ze sztywnymi osiami w tej cenie racja, raczej się nie spotyka.

17 godzin temu, Mihau_ napisał:

pomijając sens upgradeu rekreacyjnego crossa

Ta, a później zdziwienie jak ktoś zakłada temat "możliwości uprgade'u mojego sprzętu" i czyta, że o możliwościach to trzeba było myśleć zanim kupiłeś rower bo cokolwiek byś nie zrobił jest nieopłacalne. Decyzja i tak należy do OP'a a przynajmniej oprócz dwóch hurraoptymistycznych opinii ma też trzecią taką bardziej sceptyczną :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Sami dobrze wiecie, że Trek w tańszych rowerach daje kiepski osprzęt żeby nadrobić całkiem niezłe ramy. 

A to coś dziwnego, że w tanich rowerach jest tani osprzęt? 

Kiedy trek był oderwany cenowo to nikt go nie polecał ale kiedy +/- rok temu skorygował cenę w kategorii entry level to stał się sensownym wyborem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Szanowni koledzy, a co byście powiedzieli o tym rowerze:

https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-1-2698573

wprawdzie MTB, ale osprzęt wydaje się lepszy, powietrzny amor i Deore.

p.s. ew Rose 2, widzę że ma już kasetę 12, a jest niewiele droższy. Pytanie jak do takiej raczej lajtowej jazdy spisuje się jednorzędowa korba.

p.s.2. jeszcze wpadł mi w oko ten Radon i teraz już mam mętlik w głowie.

https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-29-60-2023/

Edytowane przez skalar_neonka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienisz opony i co? Mtb zamieni się w crossa? A jak dołożyć baranek to w szosę? 

To tak nie działa. I tak rower crossowy jest "uterenowiony" względem twoich wymagań a ty chciałbyś kupić jeszcze bardziej terenowy. A w ogóle to bierzesz pod uwagę koszty eksploatacji napędu 12s i serwisy widelca? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...