Skocz do zawartości

[Modernizacja] Marin Cortina


Rekomendowane odpowiedzi

Tak na zdjęciu po prawej z paluchami dzierżącymi kabelek.

 Nikt nie wpycha oliwek solo do gniazda i nie czopuje "transportowo" klamek.  A przeliczenia wyjdą Tobie w ramach tolerancji klucza. Daj mniej 0,2 na podziałce bez liczenia. To nie apteka...😁

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamki są czopowane bo są wstępnie zalane. Oczywiście nie wszystkie, bo Tiagry przyszły suche ale z buteleczką oleju. GRX są zalane i zaczopowane, a instrukcja każe tylko wpiąć kabel z insertem i zacisnąć śrubę.

Wrócę z Dino to wrzucę fotki 😉👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pecio

Ten napęd o który pytałem jest w Cortinie. Wieczorem zweryfikuję przebieg bo mam tu małą zagwozdkę - mam 46/36 z przodu i 11-34 z tyłu, obie przerzutki Tiagry. 

Na pewno na tył pójdzie kaseta 11-36 (już kupiona) i GRX za Tiagrę. Zastanawiam się nad wymianą przodu na 46/34 ale to dopiero na musiku, jak będzie trzeba. I teraz seria wątpliwości:

1) jeśli dostanę tarcze na przód (a korba jest FSA) to korbę zostawię, bo jest drążona; pytanie kiedy wymienić wkład suportu? Jak nie dostanę tarcz to kupię nową korbę i wtedy wymienię też suport;

2) skoro tył też jeszcze posłuży, to zastanawiam się czy go ruszać już teraz czy zostawić i zmienić cały napę kompletnie, np. za rok;

3) teraz i tak wymieniam linki i pancerze, więc mógłbym wymienić napęd, to co zdejmę spokojnie wykorzystam w drugim rowerze, kaseta jest identyczna - 11-34, korba to kompakt 50/34, nawet kiedyś myślałem, żeby małe tarcze zamienić w obu rowerach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak ośka gładko, lekko  bez chrobotania i innych podejrzanych dźwięków się kręci to bez sensu wymieniać. Jak jest na łożyskach maszynowych to można dekielki pościągać i zobaczyć stan smaru/kulek. Jak jest w miarę czysto to można delikatnie dołożyć smaru. Jak brudno to wypłukać izopropanolem i dać czysty nowy smar.

2. Pytanie drugie bardziej natury ekonomiczno-psychologicznej .  Ale jeżeli robiłbym przód to ja osobiście zrobiłbym też tył. Ale to moja opinia.

3. Pytanie pozostaje w związku z pytaniem numer dwa.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli napęd kompleksowo :) No to muszę pomyśleć czy teraz czy za rok... Chociaż pewnie dostępność części zadecyduje :) 

Zrobiłem od nowa lewą klamkę i połączyłem z zaciskiem, na razie na sucho. Zalewał będę razem z tyłem, żeby się na raz tym olejem babrać.

Nasadka płaska do klucza troszkę irytująca, nie można z niej korzystać jak z grzechotki bo się przestawia względem osi klucza - starałem się pilnować, żeby była po długości. Dół kliknął bez dokręcania do styku, góra już na styku. Trochę się boję czy nie za mocno, wyjdzie po zalaniu olejem. Wg instrukcji jest 5-7 Nm, ja ustawiłem na 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nie mam kompletnie wyczucia, a rozwalić taką klamkę to żadna sztuka - najprościej właśnie dokręcając za mocno. 

Z innego wątku:

 

Tu co prawda gość pisze, że jakąś lipną oliwkę zastosował.

A mierniczę się z tym, bo nigdy nie robiłem hydrauliki...

Powiedzcie mi proszę jedną rzecz - czy prawidłowe zaciśnięcie oliwki oznacza, że połączenie jest "na mur" i nie ruszamy, bo oznacza to konieczność wymiany/zarobieni przewodu na nowo, czy też zaciśnięcie tworzy połączenie przewód - oliwka i można to odkręcić i ponownie zakręcić?

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Było:

DSC_0811.thumb.JPG.2a2ffc5c3573e54dd680375fa8763557.JPG

Jest:

DSC_1023.thumb.JPG.d6923a86fa238655e5cc32d7b76c469e.JPG

albo tak:

DSC_1027.thumb.JPG.42c6eb4b219094394b3f48bbe488a884.JPG

Linkę przerzutki mogę jeszcze skrócić albo wydłużyć, raczej skrócę jak na pierwszym zdjęciu. 

Hamulec jest na krótko, bo wzorowałem się na rowerze żony:

DSC_1025.thumb.JPG.d4f410a1288b9be71ea1a65863dd0291.JPG

Tak mi się w sumie bardziej podoba, chociaż funkcjonalnie chcę mieć możliwość w miarę swobodnego mocowania szpeju na obejmy i żeby się też torba Frontloader nie opierała na linkach :) 

 

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Skręć na maksa w lewo , potem w prawo i zobacz jak się układają. Czy nigdzie nie obciągają i nie " jadą" po główce.  Potem jak coś przyczepiasz na kierę to sprawdź  jak się to się ma wszystko razem. Przymiarki zrób na  " sucho". Jak wszystko będzie super  to wtedy tnij. Hydraulikę na przód masz potwornie za długą i obciera główkę , przy okazji następuje destrukcja przewodu.

Edytowane przez pecio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główka już była otarta, stary przewód przetarł, nawet gruba folia nie pomogła. Nie lakierowałem tego, tylko przykleiłem nowy kawałek ale mam jakiś mat gdzieś w garażu, to może psiknę.

Hydraulikę robiłem patrząc na "fabryczną" w rowerze żony, bałem się dać za krótką, jak się przemogę to skrócę ;) W sumie od strony zacisku skucha wyjdzie taniej niż od klamki 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...