Mr.Y Napisano 24 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2023 Cześć, Proszę o Waszą opinię na temat 2 rowerów. Który ocenilibyście wyżej przy założeniu, że kosztują dokładnie tyle samo? Rower miałby być uniwersalny, jeżdżę i asfalty i drogi leśne (utwardzone). - Cube Nulane Race - https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nulane-race-rubyred-n-black/a7a477ffe1c68e19779ceaafc92b800d - Giant FastRoad AR 1 - https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-ar-1 Wizualnie oba mi pasują, jednak tylko z materiałów w sieci, a nie mam możliwości obejrzenia ich na żywo. Osptrzętowo wiem, że są to zupełnie różne grupy: GRX vs DEORE. Nie miałem z nimi do czynienia, Wy na pewno macie doświadczenie i może podpowiecie, czy kierować się tym parametrem? A może zwrócicie też uwagę na inne parametry je różniące (koła, suport, hamulce, itp.) Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2023 Jeśli miałby być to mój sprzęt to bezapelacyjnie brałbym cube ze względu na napęd 2x gdzie będziesz miał mniejsze przeskoki pomiędzy przeóożeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 24 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2023 Ja osobiście wybrałbym Cube bo jestem zwolennikiem napędów 2x - uważam, że są onebardziej uniwersalne bo dzięki 2 blatom z przodu na dużym blacie (który jest większy niż pojedynczy w Giancie) pojedziesz szybciej a mały blat zapewnia miękkie przełożenia na górki. Zaraz oponęci będą dowodzić, że na tym pojedynczym blacie w Giance i tak pojedziesz ze 40 km/h i więcej nie potrzeba w normalnym, codziennym użytkowaniu ale na większym blacie w Cube np. "dokręcisz" z górki :). Dzięki 2 blatom masz też mniejsze skoki/dziury między zębatkami w kasecie, o czym zresztą już napisał kolega powyżej. Napęd 1x też ma wielu zwolenników, zwłaszcza w mieście i w rowerach mtb a wynika to z prostoty konstrukcji, łatwiejszego/prostszego serwisu i mniejszej podatności na zabrudzenia, zachlapanie przedniej przerzutki błotem bo jej nie ma itp. Jednak napęd 1x wymusza baaaarzo duży zakres kasety (w tym Giancie jest 11-42 a w mtb to nawet 10-51) aby zapewnić zarówno biegi twarde i jak miękkie co znowu sprawia, że skoki między biegami nie są co 1,2 czy max 3 zęby tylko co 3-4. Hamulce mają takie same. Giant ma sztycę siodełka D-Fuse - giantowski wynalazek i jak będziesz chciał wymienić na jakąś inną, np. karbonową czy z amortyzacją to nie wymienisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.