Skocz do zawartości

[Koła] wymiana kół czy lżejsze opony


KorppX

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Byłem prawie zdecydowany na koła karbonowe elite ( z AliExpress) ze stożkiem 45 mm i waga 1700 g. Jednak coś mnie podkusiło i zważyłem swoje obecne koła Bontranger Paradigm i okazało się, że ważną one około 1800 g. Teraz zastanawiam się czy warto inwestować w te koła karbonowe czy nie lepiej w obecnych założyć conti GP5000 lub Pirelli p zero i tublessa? 
Wydaje mi się, że zmiana kół o tej samej wadze jest bez sensu, a z poprzednich wątków na forum wynika, że lepsze opony i tubless odczuje bardziej. 
Obecnie jeżdżę na oponach Bontranger R1 Hard-Case Lite i zwykłych dętkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wymiana Twoich kół na te chinole nie ma sensu. Oczywiście poza wagą zestawu liczy się jego sztywność, jakość piast, sam stożek też odczujesz na płaskim powyżej 30kmh, a im szybciej tym bardziej. Więc jeśli miałbym zmieniać zestaw to poszedłbym w coś ważącego 1350-1500gram- to już odczujesz (tak z własnego doświadczenia). Tak więc jak zmiana to na coś lżejszego, a na tą chwilę conti gp5000, pirelki, schwalbe pro one będą dobrym wyborem. Co do mleka w szosie- tak to fajna rzecz. Jeździsz na niższym ciśnieniu , jest wygodniej, nie czuje większym oporów na conti gp5000 przy np.: 3,5-4 bary. Ale w sprintach pod górę wolę mieć jednak 5 bar- oczywiście pytanie ile razy walisz sprinty itp. Jedyny minus mleka dla mnie to fakt, że jak nie jeździsz zimą regularnie to po miesiącu kałuża pod kołami murowana. Niby można zakręcić kołami raz w tygodniu, napompować, ale z mojego doświadczenia i tak nie zapanujesz nad wyciekiem. Od siebie polecam conti gp5000, nie rozkładają się już tak szeroko jak gp4000 (na obręczy lekko ponad 19 hookless conti gp5000 25c rozłożyły się na 25,5), żadnego "papcia", który by mnie unieruchomił w trasie od 2 sezonów. Kupiłbym je ponownie, ale 28c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz sobie na podstawowe pytanie - czy chcesz mieć karbonowe koła ze stokiem? Jak chcesz to sobie kup i tyle, nie twórz problemów pokroju 100g na kołach w jedną czy drugą albo 3W zaoszczędzone na oponach przy 40kmh. To naprawdę nie takie głupoty sprawiają, że nie jeździsz w world tour 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ tu absolutnie nie chodzi o 3W czy jazdę w world tour. Miałem okazję niedawno przejechać się na takim samym rowerze z dętkami lite z AliExpress i czułem, że rower szybciej się napędzał oraz wydawało mi się, że w moim rowerze dętki stanowią „kotwicę”. To są oczywiście subiektywne odczucia. Nie zależy mi zbytnio na stożkach, chce po prostu zmienić to dla przyjemniejszej jazdy. Idąc tym tokiem, jeśli nie jeżdżę profesjonalnie to po co mi 105 lub korba HT2, nie wystarczy mi Claris na kwadracie ? Jako, że nie mam dużego doświadczenia, to pytam na forum, która ścieżka lepiej pójść, aby tą przyjemność z jazdy zwiększyć 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...