Skocz do zawartości

[nowe kola] QR do Marin Muirwoods


remover

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś w ostatnim czasie chodzi mi po głowie wymiana kół w moim Muirwoods. Obecne są stokowe kola - ciężkawe, nie zbyt sztywne, QR 100/135, wewnętrzna szerokość 19mm. 

Ważę 90 kg, jeżdżę 50/50 asfalt/drogi gruntowe w postaci przejazdów pożarowych czy ścieżek pieszych (w lepszym czy gorszym stanie) w lasach. Mam Race King 2.2, więc na 19mm wygładza to jak żarówka. Taka szerokość raczej zostanie, na pewno poniżej 2.0 nie będę schodzić. Chce nieco lżejsze, sztywniejsze, szersze koła z możliwością bezdętki w przyszłości, 6 śrub, najlepiej z maszynowym wentylem. 

Zastanawiałem się nad jakimś Novatec, nawet 041/042, ale myślę że 791/792 to lepszy wybór z uwagi na to że są konwertowane, na ten przypadek jak zmienię rower na coś że sztywnymi osiami. W Lemonbikes są novatec + xr391/361 za ok. 1600, w Szobak podobnie, jest też za 1300 na obręczach DT x412. U Daveo jakoś nic mnie nie przekonało, są Novatec+DT533d, co prawda za 1000, ale waga powyżej 2kg. 361 i 412 maja 22.5 mm, to chyba nie warto, zbyt mała różnica z 19 mm, no nie? 24-25 mm to by miało sens? 

Przy mojej wadze i warunkach użytkowania jakie wybrać szprychy - proste, cieniowane 1.8, 1.6?

Inne podobne tematy też przejrzałem, widzę że jest rekomendowany Tomcat, ale 28mm szerokości to chyba jednak przesada dla roweru który jest w zasadzie fitnesem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwersją za bardzo się nie przejmuj (btw w D792 i tak konwersja to wymiana całej osi) bo od kilku lat rowery z osiami przelotowymi mają osie boost a takiej konwersji nie da się zrobić dla żadnej piasty. Plusem d792 jest za to, że waży 200g mniej niż D042. Obręcz xr391 jest ok. Jak chcesz szerzej to np. xm481. Jednoliterowe DT oraz 533d to chłam jeszcze gorszy niż dartmoor tomcat. Szprychy cieniowane do 1.8 dadzą sobie radę bez problemu. W podobnym rowerze mam koła 28 szprychowe, cieniowane do 1.6 a ważę nieco więcej niż ty. Rower zjechał pół świata.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Dostałem też taką propozycję za 1500. To chyba by było OK?

Cytat

Piasta przód: Novatec D791SB, 9x100 mm, 6 śrub
Piasta tył: Novatec D792SB, 9x135 mm, 6 śrub
Obręcze: DT XR391, 29", szerokość wewnętrzna 25 mm
Szprychy: Sapim Race, 2-1,8-2 mm
Nyple: mosiężne cnSpoke, 14 mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy koła bedą tyrane po słonym błocie pośniegowym bo wtedy alu nyple po kilku sezonach się rozpadają (chociaż obręcze też są żarte przez sól całkiem szybko).

Z drugiej strony w warunkach gwarancji obręczy dt jasno stoi, że nyple mają być pro lock squorx oraz fabryczne podkładki pod nyple. Nie mniej ryzyko, że coś się stanie z taką obręczą z przyczyn leżących po stronie producenta jest znikome.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz oszczędzić na piastach to nie ma nic lepszego niż AliExpress. Da się kupić fajny zestaw za max 250 pln, czyli pewnie mniej niż jedna sztuka Novateca. trwałość? Nawet jak Ci łożysko padnie to to zwykłe łożysko dostepne wszędzie po kilka zł. 

A co do Lemonbikeów i innych tego typu pseudopolskich producentów to bym unikał dawania zarabiania takim darmozjadom. "Ich" piasty i obręcze to tylko produkty, które możesz kupić na Ali w 2, 3x niższej cenie. 

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ali można czasem kupić komplet novateców D791/2 poniżej 300zł. Łożyska w nich marne ale to typowe 6902 więc za 20zł/szt można kupić EZO a za 50-60zł szt. TPI. W typowej chińszczyźnie często przód jest na rowerowych łożyskach 18307 albo 17287 do których nie mam jakoś przekonania.

Co do tych firm, które skladają koła... np. w tej ofercie za 1,5 k jest około 300-350zł narzutu wheelbuildera. To całkiem dobra cena jeśli kola zrobione zgodnie ze sztuką (nie wiem czy akurat tak jest w tym przypadku). Pan Mietek potrafi zapleść za 50zł ale koła bedą się krzywić i szprychy pękać. Żeby zrobić dobrze trzeba włożyć nieco pracy i mieć odpowiednie zaplecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regularnie korzystam z ich usług ale tylko zaplatam i kupuje obręcze oraz szprychy. Generalnie pracuje tam prawdopodobnie najlepszy kołodziej w Krakowie, ceny obręczy od DT mają dobre, możesz próbować cos wynegocjować. Piasty zawsze dostarczałem sam. Przykładowo pancerne koła na DT FR541 wyszły mnie 1500zł ;) (z piastami z aliexpress i kosztami zaplatani i centrowania). Naciąg szprych, dokładność wycentrowania, inni mogą się tylko uczyć.

Ja bym kupił piasty, wysłał im, resztę dokupił u nich i postarał się coś urwać z ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...