Skocz do zawartości

[Korba] Merida Big Nine 2017- wymiana korby

gacusx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

jak w temacie, obecnie w mojej Meridzie mam zainstalowana korbę FSA alfa drive 40-30-22. suport jest już do wymiany, a sam napęd nie działa zbyt dobrze nawet po dobrej regulacji, stad chce zmienić suport z kwadratu na hollowtech. Jaką korbę wsadzić żeby jakoś to działało?

Raczej rozważam zakup używanej, jednak nie znam się na napędach na tyle, żeby wiedzieć za czym się rozglądać. Myślałem o wsadzeniu jakiejs deore xt.

Napisano

Jest jakaś niewielka szansa, że trafisz nową deore m6000-3. Możesz też szukać baaardzo wiekowych już używek fc-m670 oraz fc-m780. Dorka z serii m6000 ma drążone ramiona wiec specjalnie nie ustępuje wyższym grupom.

Napisano

Z używkami z półki slx/xt/xtr problem jest taki, że komplet nowych blatów kosztuje majątek. Dodatkowo mogą być prob z dostępnością. Blaty alternatywne nie dają też takiego działania jak oryginał ze względu na brak ramp i pinów poprawiających wspinaczkę i schodzenie łańcucha.

Napisano
6 minut temu, gacusx napisał:

@Tyfon79 co w tym dziwnego? Po co kupować nową korbę skoro zuzywaja sie glownie blaty i suport?

Uznajmy, że się nie znasz a jak się ktoś nie zna to dla mnie ma kupować nówki. Tak poza tym chcesz kupić ramiona korby do nowego suportu i zębatki osobno. Nie znam nikogo kto grał taką melodię ale jak bardzo chcesz to czemu nie. Powodzenia. 

Napisano
30 minut temu, Dokumosa napisał:

Z używkami z półki slx/xt/xtr problem jest taki, że komplet nowych blatów kosztuje majątek. Dodatkowo mogą być prob z dostępnością. Blaty alternatywne nie dają też takiego działania jak oryginał ze względu na brak ramp i pinów poprawiających wspinaczkę i schodzenie łańcucha.

W rakim razie słuszna uwaga, będę mieć to na uwadze. Chyba skończy się na jakimś budżetowym deore, ktore wyzej wymieniłeś

Napisano

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.