Skocz do zawartości

[+-3500] Jakie MTB z wygodniejszą ramą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poszukuję MTB w budżecie ok 3500 zł. 

Dobrze jeździło mi się na KTM chicago 291 i ostatnio na Merida big nine 300, więc szukam czegoś z podobną geometrią ramy. Kross level odpada, zbyt krótki i nisko ma kierownicę. 

KTM jest za 2600 natomiast nie przekonują mnie podzespoły,  merida jest według mnie w cenie mocno przesadzonej. 

Widziałem teraz promke na rowery Focus Whistler 3.8 i 3.9. Co o nich sądzicie ? Jak wygląda geometria ramy w porównaniu do w.w. 

Co byście polecili w tym budżecie, o najlepszym stosunku jakości do ceny i z geometrią zbliżoną do powyższych ( wolę troszkę bardziej komfortową niż sportową).

Zastosowanie roweru to głównie miasto, ścieżki leśne, łagodne szutry itd. Wzrost ok. 181 cm. 

Napisano

99spokes.com, możesz sobie porównać geo rowerów większych marek. 

Ze sprawdzonych "komfortowych" MTB jak zawsze polecę Unibike Fusion 29. Solidny sprzęt, jedynie widelec do zmiany od razu/później, coś jeszcze idzie kupić z prostą sterówką 1 1/8. Jakbyś w okolicach 3000 kupił, to ma to sens. W podstawowej cenie średnio się opłaca. 

Focus ma nieco dłuższą ramę, więc teoretycznie mocniej pochyli, ale też idzie do skompensować mostkiem. W tym budżecie nie ma jeszcze aż tak wielu przegiętych w stronę XC rowerów. 

Napisano

Rockrider Expl 540 - w porównaniu z wymienionym przez Ciebie Focusem na plus sztywne osie ale napęd 1xx - nie wiem co wolisz. Geometria bardziej komfortowa bo od sportu i geometrii sportowej są Rockridery serii XC

Napisano

Aż tak zły nie jest. Ale, górna półka też. Wydawało mi się że szukasz komfortowego roweru - a to element który mocno na komfort jazdy mocno wpływa. Ale, mój błąd, chodziło o komfortową pozycję :D 

Napisano
20 godzin temu, Eryk0160 napisał:

A orientujesz się czy duża jest różnica między epixon 9 który miał być w tym modelu a obecnym xcr ? 

Zdecydowanie dużo lepszym amorkiem jest Epixon. XCR to w wiekszości stal a slizgi to plastik

Napisano

Jest jakaś znaczaca różnica w pracy tego amorka ? 

I takie pytanie poboczne, w xcr mam czerwoną nakrętkę do regulacji odbicia. Czy to powinno działać ? Zasadniczo różnicy nie wyczuwam , a nakrętka się kręci mocno luźno , chyba że dojdzie do oporu z którejś strony. 

Napisano

Mnie zastanawia co innego. 

Tutaj w tym modelu jest Rockshox. Na pepper pod okazją Whistlera 3.8 ludzie pisali że S i M przychodzą ze sprężynowym Rockshox Judy, a L i XL z powietrznym XCR. Zadzwoniłem do dystrybutora, który czeka na dostawę i powiedział, że różnie to bywa.

Ty piszesz, że miał być Epixon wg specyfikacji, a dostałeś XCR. No trochę porażka. Jaki brałeś rozmiar? 

Ja się waham między 3.8 i 3.9. Jeśli w obu będzie XCR to wezmę raczej 3.8, bo jest 900 zł tańszy. A co wy sądzicie? Przy takim samym widelcu chyba nie ma sensu się pchać w 3.9 tylko brać 3.8 za 2400?

3.8:

https://www.focus-bikes.com/pl_en/1091704-whistler-3-8

Napisano

Ja mam rozmiar L. Czekam na odpowiedź od focusa o co chodzi z tym Amorem. Być może sklep coś przykombinował, bo sam też ma w spec. Epixona. 

Napisano

No właśnie nie sklep. Tak jak wspomniałem. Oni sami nie wiedzą co dostaną. To Focus leci w kulki i wysyła co im pod rękę podejdzie.

Napisano

Mimo wszystko myślę że 3200 na deore/slx i xcr to i tak dobra cena. Do tej kwoty nic lepszego nie znalazłem albo chociaż zbliżonego. 

Napisano

No dobra, dobra. Ale wiesz o co chodzi. O transparentność. Ktoś kto kupuje rower za 2400 trafia ten sam amor co Ty w rowerze za 9 stów więcej. 

Napisano

Jakbym był Tobą to bym drążył rabat albo oddał za niezgodność z umową i kupił tańszy xd Bo prawdę mówiąc jak patrzę na specyfikację to z tym samym amorem nie ma sensu dopłacać do 3.9.

Napisano

Czekam na info od focusa. Ogólnie chyba zadziałał bo mi to spokoju nie daje i czuję się troszkę wydymany. Tak jak mówisz dopłaciłem 9 stów do lepszego i mam prawie to samo. Fakt, slx robi robotę i kolor też mi bardziej pasuje. 

Napisano

Bez sensu. To jest stara Merida z 2019 albo 2020. Opis kłamie. Brak sztywnej osi z tyłu. Brak gwarancji nlbo polska Merida się wypina na takie zakupy i zamiast dożywotniej gwarancji na ramę masz gwarancję w Hiszpanii jak im odeslesz rower. Dodać do tego stare koła. Już bym wolał dopłacić około 600-700 do Big Nine 500 Lite i kupić na miejscu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...