Skocz do zawartości

[mechaniczny hamulec tarczowy] pogorszenie pracy po ostrym hamowaniu


Eathan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Obecnie mam mechaniczne zaciski REVER MCX z klamkomanetkami APEX 1. Udało mi się dojść do ładu z tymi zestawem i uznałem, że przez ten sezon zostanie. W kolejnym planuje zmiany na hydraulikę. Niestety co jakiś czas pojawia się ciekawy objaw. 

  • Hamulce ustawione w sposób zadowalający, 
  • Normalne hamowanie wszystko działa OK, 

Mocniejsze hamowanie albo dłuższe hamowanie (np. na zjeździe) powoduje, że tylny hamulec znowu działa źle. Konieczne jest korygowanie naciągu linki. Nie jest to kwestia zużytych klocków. Bardziej wgląda to, jakby linka się naciągała / puszczała na zacisku. Próbowałem dokręcać linkę w zacisku z różną siłą, ale zawsze jest tak samo. Po jednym albo kilku hamowaniach konieczna jest korekta naciągu. 

Zakładam, że nie ma opcji by linka się naciągała... Nie mam pomysłu jak sprawdzić, czy śruba w zacisku dobrze trzyma linkę. Problem dotyka wyłącznie tyłu. Linki fabrycznie montowane w Rondo Ruut.

Ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością? Jak temu zaradzić? 

 

Napisano

Jeśli to hamulec mechaniczny to jest zwykłe zjawisko. Klocki się ścierają, a ponieważ nie ma hydrauliki to nic ich nie wypycha. Trzeba podciągnąć. W  avidach BB7 i BB5 jest takie porętło, którym się "dociąga" klocki

Napisano

A pancerz Ci dobrze siedzi? Może masz kiepski pancerz, który ciągle ulega kompresji.

Jeszcze jedno. Ten Rever to kopia TRP Spyre. W TRP tłoczki kręcą się bez oporu, dopóki nie użyjesz kleju na gwincie. Może po prostu tłoczek zmienia położenie?

Co do samej linki, raczej się nie luzuje. Gdyby tak było, to byś miał "pusty" skok na manetce.

Napisano

@ChuChu pancerz to Jagwire. Niestety nie wiem jaki model. Zakładam, że wymienię na bezkompresyjne. Co do kleju i kręcenia klocków. Co dokładnie mam nim posmarować? Tam z 2 stron mam śruby do regulowania odstępu od tarczy. To mam smarować? Gdzie, bo od zewnątrz jest tylko gniazdo na imbus i nic poza. 

 
Napisano

Nie znam tych zacisków, ale w TRP te tłoczki da się wykręcić.

Jak wkładasz klucz i regulujesz, to czujesz opór czy tłoczek obraca się zupełnie luźno?

Napisano

No to masz dopowiedź. Odkręć zacisk, wyjmij klocki i wykręć tłoczki. Na gwint odrobina kleju i wkręcasz. Nie za dużo, bo jak skleisz to obrobisz gniazdo. Tylko tyle, żeby się nie ruszał od wibracji.

Napisano
W dniu 15.06.2023 o 13:28, Eathan napisał:

planuje zmiany na hydraulikę

Możesz spróbować wymienić klocki. Ja fabryczne klocki w swoich TRP Spyre C wymieniłem na Kool Stop D620. Jestem cały czas zaskoczony, a minęło już trochę czasu, jak duża jest różnica. Z hamulców które ledwo hamowały i czułem się z nimi niepewnie zrobiły się hamulce po prostu dobre.

Napisano

Tylko że musiałbyś kupić pewnie coś z topowych marek. Ja wybrałem Kool Stop bo swego czasu kupiłem ich okładziny do V-brake i dosłownie zmiotły wszystkie inne których używałem przez cale lata. W obu przypadkach niestety tanio nie było.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...