Skocz do zawartości

[koło tylne] mocne koło wyprawowe dla ciężkiego


marcin263

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, chciałem prosić Was o pomoc. Jest trochę aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę, mam problemy z ogarnięciem wszystkiego i nie znam się na sprzęcie zbytnio.
Potrzebuje koło tylne do jazdy rekreacyjnej po górach,  wycieczek typu green velo, bywa, że wraz z sakwami, oraz po prostu użytkowania w mieście i okolicach. Szkopuł taki, że jestem dużym człowiekiem i wraz z rowerem ważę ok 120kg, do tego trzeba doliczyć sakwy + 20kg. Ogólnie mocno przyciskam :)
Koło 29, obręcz ma przyjąć oponę 1,8-2,1 cala, potrzebuje solidny stalowy bębenek, ponieważ układam zębatki pojedynczo jak mi pasuje, a nie na pająku, dobrze, aby w razie czego dało się dokupić nowy. Napęd mam 3x10, nie umiem powiedzieć czy powinienem brać taki właśnie bębenek, czy ewentualnie dopuścić możliwość podkładki i bębenek na 11rz.

Znany sklep internetowy jakiś czas temu zaproponował taki zestaw:
Obręcz DT Swiss 533d 29" 32h - podoba mi się ta obręcz, jest w niezłej cenie, dedykowana do wagi 130kg, i nie wiem, czy te 10kg przekroczenia w przypadku sakw to jakiś wielki problem, z sakwami nie szaleje generalnie i jest to tydzień-dwa w roku.
Piasta DT Swiss 370 Disc IS 135x5 czarna, 4 łożyska maszynowe - niestety nic nie wiem o tej piaście, wydaje się nie tania, i ogólnie w tej chwili jest problem z dostępnością.
Szprychy DT Swiss Champion czarne  Jbend
Nyple DT Swiss mosiężne niklowane 

Sklep dopytał o dwie rzeczy.
- Jakie mocowanie tarczy? 
Ja mam piastę shimano i tam jest centerlock, ale chyba nie było by rozsądne ograniczanie się tylko do takich piast. Pytanie czy jak będzie mocowanie na 6 śrub, to będzie to dalej kompatybilne z moim hamulcem, a jest to zwykły altus ML200. Wydaje mi się, że bez problemu, ale wole dopytać.
-Zapytano jaka ma być oś piasty? 
Niestety nie bardzo umiem to sprawdzić, a to chyba dość ważne, jeżeli koło ma pasować. W rowerze, a jest to Cube z roku 2022 jest piasta shimano FH-TX505. Nie wiem czy można na tej podstawie ustalić jaka ma być oś w nowej piaście. Żeby potem nie było wielkiego zonka, jak koło nie wejdzie do ramy :)

...także mam dość złożone zapytanie, a raczej wszystko jest ważne co wymieniłem. Uprzejmie proszę o pomoc. 


 

Napisano

Nie wiem, czy jeszcze są dostępne szprychy DT Competition, ale z tych nie pękła mi ani jedna, championów kilka mi strzeliło.

Obręcz mam taką samą, na dwóch wypadach bagażu i wody miewałem ponad 30 kilogramów, razem ze mną i rowerem dochodziło do 150 kilogramów i akurat z obręczą nigdy mi się nie nie działo (za to piaście Novateca mógłbym napisać epopeję), drogi bywały różne, od równiutkich asfaltów po kilkadziesiąt kilometrów tarki wybitej w żwirowej drodze.

Proponowany zestaw jest ok, aktualnie piastę masz 9/135, czyli taką, jak ci proponują.

Napisano

Obręcz: 533d to dobra rawka. Miałem w endurówce. Zresztą tym parametrem '130kg' bym się nie przejmował jakoś strasznie. Na poczciwych Remerx Master Disc przelatałem ze 180 na zadku. Mam je do tej pory. To już 10 lat.

Piasta: podaruj sobie wszelakie piasty z aluminiowymi ośkami i bębenkami. Ideałem byłaby piasta Saint na przelotową oś 10mm, ale to troszkę efemeryczny produkt. Stary, dobry novatec NT-D042SB lub NT-D032SB da radę. Stalowa oś, duże łożyska, łatwy serwis, części tanie jak barszcz.

Co do szprych - to najlepiej oczywiście 36 otworów oraz, do znudzenia powtarzam - szprychy 2.0mm na stronę tarczy oraz 2.3mm na stronę napędu. Koło nie do zdarcia.

Napisano
6 godzin temu, wojtasin napisał:

Proponowany zestaw jest ok, aktualnie piastę masz 9/135, czyli taką, jak ci proponują.

9 czy 5? Zmierzyłem średnice ośki i ma 5mm, a długość, od końca główki "zamykacza" do początku gwintowania jest 14cm 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...