Skocz do zawartości

marcin263

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Olkusz

Osiągnięcia użytkownika marcin263

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. hmmm, najgorsze że w sklepie też stwierdzili, że metalową częścią w stronę miski 🙃
  2. Cześć, korba FC-M6000, przy obu ramionach są takie metalowo gumowe uszczelki, jest tam takie małe wcięcie i do niego wchodzą te uszczelki, uszczelniają przestrzeń pomiędzy korbą a miskami łożysk suportu. Rzecz w tym, że nie wiem którą stroną ma je dać. Wydaje mi się, że tym wcięciem do środka, tak aby widoczny był metalowy element. Są to elementy nr 5 na obrazku. foto
  3. Czasami zakładam dwie pary majtek, ale to się dobrze nie układa. Cieplejsze spodnie, tak aby złapać komfort na tyłku, to z kolei zbyt ciepło jest na nogach. Patent z krótkimi na sam wierzch tez stosuje, ale to wszystko to takie "sztukowanie" Jakby nie mogli uszyć majtek z grubszego materiału kuźwa. Znalazłem na aliexpress polarowe grube majty z elastanem, tylko wiecie jak to jest z zakupami na ali. Trafić rozmiar, jakość, to mała szansa, na 90% pójdą do kosza. Wiem, że nie ma takich gaci, bo szukałem całą zimę, ale zapytać nigdy nie zaszkodzi. Były kiedyś takie odlo extreme warm, były z poliestru, ale bardzo, bardzo grube, gramatura 300 może więcej. To chyba była marka z go sportu, ale oni padli.
  4. Cześć, szukam ciepłych bokserek/majtek termoaktywnych bez wkładki. Zwykle najbardziej marznie mi tyłek, a wszystko co można kupić ma zazwyczaj gramaturę 150-160 g/m2 Takie merino od brubeck itp nie jest wcale ciepłe. Szukam czegoś grubego, o gramaturze powiedzmy od 250 g/m2. Może zna ktoś coś takiego?
  5. Teraz np jeżdżę w takich z dekatlonu https://www.decathlon.pl/p/legginsy-do-biegania-meskie-kalenji-warm-ocieplane/_/R-p-189151?mc=8529781 Zdaje sobie sprawę że są dedykowane do biegania, ale tam rowerowe w zasadzie wszystkie są z wkładką i przeważnie na szelkach. To jest taki materiał śliski na wierzchu, a od spodu jest polarowy meszek. Najtańsza najprostsza konstrukcja, ale jest całkiem wygodna, tyle, że to jest cienki materiał, coś takiego 2x-3x grubszego załatwiło by sprawie. Jak jest zimniej ubieram na nie drugie luźniejsze spodnie, da radę jeździć, ale nie jest to moje marzenie. Ubieranie na siebie nie wiadomo ilu elementów sprawia, ze odechciewa mi się czasami iść na ten zimowy rower. Staram się optymalizować mój ubiór. Przez internet zrobiłem już chyba ze 6 zwrotów różnych spodni, przeważnie dużo za małe(a były to xxl), albo podobnie cienkie, z wkładką i szelkami było by co kupić, ale bez jest mały wybór. Na forum biegowym polecili mi spodnie DYNAMIC TAIGA, wyglądają na cieplejsze, wysyłka i ewentualny zwrot to 30zł więc póki co się wstrzymałem. Są jeszcze ALE CYCLING Fuga, wyglądają nieźle, producent podaje temperaturę 0 - 8, jednak może być problem z rozmiarem, do tego zamki po bokach, 550zł też nie mało, do przeżycia, ale nie mało.
  6. Cześć, jak w temacie, jakie znacie najcieplejsze legginsy na zimę bez wkładki i bez szelek i do tego na bardzo wysokiego gościa. Wszystko co używam do tej pory, decathlon itp, daje radę tak do 10 stopni, poniżej szybko przestaje być komfortowo. Generalnie zwykle są to bardzo cienkie materiały, potrzebuje coś co jest naprawdę grube jak się weźmie do ręki.
  7. 9 czy 5? Zmierzyłem średnice ośki i ma 5mm, a długość, od końca główki "zamykacza" do początku gwintowania jest 14cm
  8. Cześć, chciałem prosić Was o pomoc. Jest trochę aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę, mam problemy z ogarnięciem wszystkiego i nie znam się na sprzęcie zbytnio. Potrzebuje koło tylne do jazdy rekreacyjnej po górach, wycieczek typu green velo, bywa, że wraz z sakwami, oraz po prostu użytkowania w mieście i okolicach. Szkopuł taki, że jestem dużym człowiekiem i wraz z rowerem ważę ok 120kg, do tego trzeba doliczyć sakwy + 20kg. Ogólnie mocno przyciskam Koło 29, obręcz ma przyjąć oponę 1,8-2,1 cala, potrzebuje solidny stalowy bębenek, ponieważ układam zębatki pojedynczo jak mi pasuje, a nie na pająku, dobrze, aby w razie czego dało się dokupić nowy. Napęd mam 3x10, nie umiem powiedzieć czy powinienem brać taki właśnie bębenek, czy ewentualnie dopuścić możliwość podkładki i bębenek na 11rz. Znany sklep internetowy jakiś czas temu zaproponował taki zestaw: Obręcz DT Swiss 533d 29" 32h - podoba mi się ta obręcz, jest w niezłej cenie, dedykowana do wagi 130kg, i nie wiem, czy te 10kg przekroczenia w przypadku sakw to jakiś wielki problem, z sakwami nie szaleje generalnie i jest to tydzień-dwa w roku. Piasta DT Swiss 370 Disc IS 135x5 czarna, 4 łożyska maszynowe - niestety nic nie wiem o tej piaście, wydaje się nie tania, i ogólnie w tej chwili jest problem z dostępnością. Szprychy DT Swiss Champion czarne Jbend Nyple DT Swiss mosiężne niklowane Sklep dopytał o dwie rzeczy. - Jakie mocowanie tarczy? Ja mam piastę shimano i tam jest centerlock, ale chyba nie było by rozsądne ograniczanie się tylko do takich piast. Pytanie czy jak będzie mocowanie na 6 śrub, to będzie to dalej kompatybilne z moim hamulcem, a jest to zwykły altus ML200. Wydaje mi się, że bez problemu, ale wole dopytać. -Zapytano jaka ma być oś piasty? Niestety nie bardzo umiem to sprawdzić, a to chyba dość ważne, jeżeli koło ma pasować. W rowerze, a jest to Cube z roku 2022 jest piasta shimano FH-TX505. Nie wiem czy można na tej podstawie ustalić jaka ma być oś w nowej piaście. Żeby potem nie było wielkiego zonka, jak koło nie wejdzie do ramy ...także mam dość złożone zapytanie, a raczej wszystko jest ważne co wymieniłem. Uprzejmie proszę o pomoc.
  9. Kupiłem tą lampkę, tą i dla porównania Ravenmen CR450. 4X droższa, ale ciężko dostrzec aż tak wielkie różnice, na pewno nie 4x Także zostaje chiński prox, a tamtą odeślę. Przy tej cenie można po prostu kupić drugą lampkę na zapas, nie waży, nie zajmuje, ani kosztuje wiele więcej niż zapasowe ogniwo Jedyne co mnie denerwuje to mocowanie, masz jakiś sposób aby przymocować ją stabilniej niż na tej gumce? Tam od dołu widzę dwie śrubki, może można przykręcić inną podstawę do wsuwania do uchwytu?
  10. W takim razie Prox CRATER odpada, bo podają, że ma bardzo kiepskie odcięcie, czytam też o propozycji Lumintop B01, ciekawa pozycja, dzięki. W tej prox aero f III akumulator jest wbudowany? Może w tej sytuacji będę musiał zrezygnować z wymiennych baterii i ewentualnie kupić coś z możliwością ładowania z power banku w trakcie jazdy, może nie jest to mega wygodne, ale przynajmniej nie zostanę bez lampki w razie czego. Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, nie chce kogoś oślepić np na wale wiślanym, żeby nie daj boże z niego zjechał.
  11. Cześć, niby prosta rzecz, ale nie znalazłem takiej idealnej dla mnie, może ktoś podpowie? Potrzebuje czterech rzeczy. 1. Lampka o mocy 150-200 lumenów świecąca min 4,5-5h Wbrew pozorom nie jest to takie to oczywiste, bo takie słabe, tanie lampki, mają też słaby akumulator, nie wytrzyma 5 godzin. Rozwiązaniem jest coś o mocy 400-700 lumenów i jazda na 2-3 trybie, nawet lepiej mieć opcję od razu w teren, ale tutaj pojawia się inny problem, te mocniejsze przeważnie mają wbudowany akumulator, a ja chce mieć zawsze baterie zapasową pod ręką. Nie pójść na nocny rower po pracy z powodu nienaładowanej lampki to trochę irytujące, a tak, zawsze będę miał naładowany zapas. 2.Wymienny akumulator/baterie, ideałem były by takie na AA lub AAA, ale takich nie ma, zostaje zatem 18500, 18650. 3. Solidne mocowanie, oraz możliwość dokupienia zamiennika uchwytu. Nieraz pęknie, lub się złamie jak rower się przewróci na kierownicę. Potem problemy z gumkami, sztukowanie etc. 4. Dobrze aby nie raziła rowerzystów i pieszych, sporo jeżdżę po mieście, stąd potrzeba niezbyt mocnego światła(150-200 lm), wiadomo, konstrukcja też jest istotna. Tak najbardziej pasuje mi Prox Ran S 700lm, ale mało jest opinii, niszowa lampka, w dodatku obawiam się mocowania, wole jak lampka jest na klik, a nie taki niepełny "wcisk", do tego to bardziej latarka, może razić po oczach. Bardziej popularna i dobrze oceniana, tania, z lepszym mocowaniem jest prox crater, ale jest bardzo mocna, nawet na 3 trybie może razić ludzi. Jest jeszcze spector 600, też wciskana do niepełnej obejmy, są opinie, ze wypada, można zgubić, no i też bardziej latarka. Na koniec SCREAM 3.3 oraz SCREAM 3.2 również tak nie do końca pasują. Może zna ktoś inne modele spełniające moje potrzeby, ewentualnie ma inna propozycję. Budżet na zakup jest elastyczny. z góry dzieki za porady
  12. Zapraszam do Krakowa, weź syna, może nauczy mnie hamować.
  13. W systemie jak jeździłem moja droga hamowania na zwykłym asfalcie przy 20km/h to 1-2 metry, przy 30km/h 5-7 metrów. Nigdy nie zabrakło mi drogi hamowania, natomiast wyrzucanie przez kierownicę było sporym problemem, z którym sobie dopiero poradziłem osłabiając przedni hamulec. Od tamtej pory, kilkanaście lat, kilkadziesiąt tysięcy km ani razu nie przeleciałem przez kierownice i nigdy nie zabrakło mi drogi hamowania. Hamulce mam lepsze niż 90% użytkowników rowerów, swoją drogą, popatrz po ulicy, 2/3 ludzi dalej ma v-ki. Nie uprawiam wyczynowo jazdy w terenie, gdzie takie hamulce zapewne są koniecznością. Świadomie rezygnuje z tej części siły hamowania w przednim hamulcu, na rzecz minimalizacji ryzyka lotu przez kierownice. Moja decyzja, wcale nie musi to oznaczać, że dla innych to będzie dobry wybór. Mój altus łapie koło na każdej nawierzchni nawet przy prędkości powyżej 30km/h, chcesz to możesz sprawdzić. Na tył, super, na przód, chce aby koło toczyło się trochę po zaciśnięciu klamki, jestem wtedy bezpieczniejszy. Co ma piernik do wiatraka? Co, że jesteś programistą? Jaki jest związek bycia programistą i możliwością oceny, ze ktoś popracuje lub nie w sklepie rowerowym? skom25, to są te sugestie o których mówiłeś? "EDIT: Tak na marginesie. Pod moją opieką jest rower na którym jeździ osoba intelektualnie niepełnosprawna. Nie ma problemu z korzystaniem z przedniego hamulca."
  14. Jak jesteś chudzinki to nie tylko od razu nie łapie, ale obawiam się, że wcale
×
×
  • Dodaj nową pozycję...