Skocz do zawartości

[korba] Wymiana suportu, kwadrat na ht2


nicniewiem

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Część. Zamierzam się do wymiany suportu kwadrat na ht2. W związku z tym pojawia się pytanie jaki suport i korba. Pacjent to unibike flash więc rower budżetowy i nie celuje w topowe wyposażenie. Aktualny suport to un101, a korba shimano ty501-2 / 46x30t. Jakie części w zamian mogę dać żeby wszystko się zgralo i jakie potrzebuje do tego narzędzia? Korba może być zarówno 1x jak i 2x, z tyłu kaseta 8rz

Napisano

Jak chcesz wciąż mieć 46-30, to jest shimano mt200 ht2 za ok 180, do tego suport np. BB-MT501

Zawsze też można przejść na 1xX, koniecznie z zębatką oval. Jak jeździsz na płaskim, raczej ku temu bym się skierował.

Napisano
35 minut temu, graveloiksctrailowka napisał:

Jak chcesz wciąż mieć 46-30, to jest shimano mt200 ht2 za ok 180, do tego suport np. BB-MT501

Zawsze też można przejść na 1xX, koniecznie z zębatką oval. Jak jeździsz na płaskim, raczej ku temu bym się skierował.

No właśnie chyba bardziej skłaniam się ku 1x bo na palcach można policzyć ile razy korzystałem z mniejszej zębatki (jazda po Wrocławiu i okolicach z 70% asfalt, ścieżki) Jeśli wstawię korbę z inną zębatką niż 46 będę musiał dodatkowo skracać łańcuch czy jak to wygląda w praktyce? 

A co do narzędzi potrzebnych do wymiany to potrzebuję tylko klucz wielowypustowy do suportu, ściągacz do korby i klucz płaski do niego? Czy do ht2 też jakiś inny klucz potrzebny? 

Napisano

No to obecnie trochę nieurodzaj jeśli o korbę 1x z linią 49mm chodzi. Poza chińszczyzną to cenowy kosmos.

Z chińczyka mpx-11 + chainring z offsetem 6mm. Suport bb-mt800. 

Do HT2 odpowiedni klucz w zależności jaki suport: tl-fc32 do suportów bb52 i mt501, tl-fc25 do mt800. 

Napisano

Ja tam zamiast kierować się linią łańcucha, wybrałbym zębatkę taką żeby była wycelowana w przełożenia na których najwięcej jeździmy

Jak masz obecnie 46-30, to jeden blat 40t powinien idealnie się wstrzelić

Napisano

A ja zwrócę uwagę na konieczność (?) ,,planowania " mufy suportowej . Niby nie zawsze trzeba ale ....  dawno temu też przeprowadziłem taki zabieg i łożyska zajechałem po ???  krótkim czasie . Mufę planowali mi w PM Rider na Powstańców i dało to pozytywny efekt .

Druga spawa - zdziwisz się jak ciężko obraca się korba HT2 w porównaniu do kwadratu . Nie sadzę żeby to miało jakikolwiek wpływ na opory jazdy ale pchnięta ręką zatrzymuje się duuzo szybciej niż ,,kwadratowa" .

Trzecia sprawa wybór zębatki . Albo masz naprawdę mocną nogę albo z 46zebami będziesz jeździł przeważnie na dużych zębatkach kasety . 40 - 44 wydaje mi się optymalne żeby wykorzystać całą kasetę .

Napisano

Jeśli ktoś nie umie jej założyć to chodzi ciężko i łożyska padają szybko. Na wkładach shimano mt800 mam w każdym rowerze przwbieg powyżej 10kkm i wszystko działa nadal idealnie. Planowanie mufy było modne 8-9 lat temu. Dzisiaj nikt tego nie robi a żywotność jest bez zmian.

1 godzinę temu, graveloiksctrailowka napisał:

Ja tam zamiast kierować się linią łańcucha, wybrałbym zębatkę taką żeby była wycelowana w przełożenia na których najwięcej jeździmy

Jak masz obecnie 46-30, to jeden blat 40t powinien idealnie się wstrzelić

Zakładam, że jak ktoś kombinuje napęd 1x to właśnie z założenia uzębienie dobrane tak, żeby wykorzystywać najczęściej środek kasety. A to daje natywna linia lańcucha dla danej ramy.

Napisano

Dobra, wybór raczej padnie na mt210 46/30. Jednocześnie zastanawiam się nad zmianą tyłu na x9 zamiast 8. Komplet nad jakim myślę to:

Korba mt210

suport mt501

Łańcuch kmc x9 116 ogniw 

Przerzutka M3100 i manetka do kompletu 

Kaseta hg400

Wszystko będzie ze sobą ładnie współgrało?

Spora różnica będzie nad aktualnym zestawem na altusie?

 

Napisano

Dodatkowo interesuje mnie czy alivio 3100 i Acera m360 są montowane w ten sam sposób do ramy czy potrzebuje może jakiś nowy hak? 

I chyba ostatnia sprawa dotycząca łańcucha, jak to w końcu jest z tym fabrycznym smarem, pozbywać się go szejkujac łańcuch czy niech sobie siedzi w środku? 

Napisano

Kmc x9 jest spoko, jak na swoją cenę wytrzymały

Obecny hak będzie pasował

Szczerze? Największa różnica, to jeden bieg więcej... ja tam nie odczułem przepaści w jakości pracy np między starą deore 9 a sram nx 12s

Ja bym się poważnie zastanowił na jakich biegach będziesz jeździć etc. na pewno nie brałbym dziurawej kasety, chodzi o to by było na 100% 15-17-19-21-24, co dwa ząbki

Napisano

11-13-15-17-20-23-26-30-34T takie przełożenia będą w kasecie 

 

To może przy mojej jeździe gdzie tych ciężkich terenów czy podjazdów brak lepiej będzie pójść w kasetę 11-28 że stopniowaniem 11-12-13-14-16-18-21-24-28? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...