Skocz do zawartości

[ogumienie] Pytanie o opony rowerowe i dętki.


kshangaun

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Mam rower z oponami 26x2,2. Niedawno przebiłem je, kiedy przejechałem po pinezce na drodze. W bieżniku opony jest mała dziura i moja dętka wymaga wymiany.

Chcę tylko zapytać:

czy mogę używać na rowerze dętki przeznaczonej do opon 26 x 1,95/2,125 na dłuższą metę?

czy muszę wymienić opony nawet z małą dziurą?

jeśli muszę wymienić opony, czy bezpiecznie jest używać nieco węższych (26 x 2,1) lub szerszych (26 x 2,3) opon?

Z góry dziękuję za pomoc w odpowiedzi na moje pytania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nie musisz zmieniać. Dętki są rozciągliwe nic im nie zaszkodzi opona większa. Na asfalt, ścieżki rowerowe, chodniki lepsze są cieńsze opony z wysokim ciśnieniem a w teren szersze opony z niższym ciśnieniem. Opony mają różne systemy antyprzebiciowe sporo to pomaga ale na pinezkę to nie wiem czy cokolwiek pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sie zabezpieczyć przed przebiciami, to pomyśl o oponach antyprzebiciowych. Generalnie są 2 rodzaje zabezpieczenia. Wstawiona dodatkowa warstwa kauczuku między oponę a bieżnik, żeby ostre "coś" miało dłuższą drogę do przepchania się zanim dziabnie dętkę. Tak robi np. Schwalbe:

image.png.355fd3a9b1507930fc0b2780d9ea2cf6.png

To powinno zabezpieczać przed rozcięciem kawałkami szkła czy pinezką. Na długie gwożdzie nie pomoże.

Druga opcja to warstwa antyprzebiciowa z kevlaru, aramidu czy nawet u Kendy ceramiki (ale te opony Kendy są ponoć wyjatkowo beznadziejnie wykonane)

Jest też opcja 2w1 czyli kauczuk + antyprzebiciówka

image.png.d58bb56dc469bd1b685666f2c45468ec.png 

Taką opcję ma np. CONTINENTAL Contact Plus Travel

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-plus-travel-pd19745/?v_Id=129782

Mam, jeżdżę, chwalę sobie.

Niezłym zabezpieczeniem są też terenowe "kartoflaki" z grubymi i wysokimi klockami. Taka u mnie siedzi na tylnym kole. Gwóżdź musiałby chyba mieć ponad centymetr żeby zdeflorować dętkę.

Jak antyprzebiciowa opona odpada z jakichś wzgędów, to można zastosować antyprzebiciowe dętki (albo jako drugą linię obrony). Np. Michelin C4 Protek Max

https://www.rowertour.com/p/52765/michelin-c4-protek-max-26-x-1.852.30-presta-40mm-detka?gclid=EAIaIQobChMI4P6w2uiC-wIVvguiAx1N0goxEAQYCSABEgLiEfD_BwE

Ale w cenie jednej dętki mozna kupić mleczko. Nie takie do bezdętkowców, ale dedykowane do przebijanych dętek (ma w środku dodatkowo jakieś włókienka)

image.png.4576f921dc1bff96b461fdd596cc8ce9.png

Buteleczka 250ml starcza na 2 koła MTB 26" (a ponoć starcza nawet na 4 szosowe). To działa. Sprawdzone. Po przedziabaniu dętki ciśnienie spada o ok 05-1 bara zanim dętka sie zalepi. I spokojnie mozna jechać dalej. Już z 2 razy to mleczko uratowało mnie od zmiany dętki na ulicy w zimny, deszczowy wieczór.

Preparat do kupienia na alledrogo:

https://allegro.pl/oferta/slime-plyn-uszczelniajacy-mleczko-473ml-13170536713?reco_id=2d5b0bfc-e015-11ed-a522-06883c06af87&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

Z racji natężenia różnych robót drogowych w moim mieście częstotliwość łapania kapci drastycznie wzrosła w ostanich latach. Po tym jak złapałem 2 gwoździe w tydzień, zabezpieczyłem system pneumatycznych kapci w rowerze. Najpierw mleczko, potem doszła Conti Plus na przód (z tyłu siedzi kartoflak). I odpukać, póki co nie musiałem łatać dętki od kilku miesięcy.

P.S. Przebite dętki się łata. Nie wywalaj tej dziurawej, tylko zaklej dziurkę.

Edytowane przez Garlock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"mała dziurka" to rzecz względna

Jeśli jest po kolcu/szpilce, to nic nie musisz robić. jeśli większa, to warto coś podkleić. W zeszłym roku najechałem na ostry kamień. Dziura była na mały palec. Podkleiłem oponę łatką od środka z jakiegoś plastycznego tworzywa , ale i tak się łatka rozerwała.

Najlepiej mieć w domu ze dwie dętki na zapas. Jak mam dziurę, zmieniam dętkę, jak mi się wszystkie zużyją, to biorę klej za 7 PLn i wszystkie łatam. Tubka z klejem po miesiącu czy dwóch i tak wysycha i jest do wyrzucenia.

Edytowane przez bob555
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancerne opony słabo się toczą - moim zdaniem mają sens jak się jeździ do pracy i spóźnienie albo brudne ręce są problemem. Dla przyjemności lepiej szybkie opony albo mleko. Jednak  odkąd kupiłem pod choinkę szwagierce takie pancerne Schwalbe do miejskiego roweru - nie było reklamacji a to już kilka lat (a ona ma duże przebiegi  - właśnie do pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...