Skocz do zawartości

[przerzutka] Zmiana przerzutki


Vitaminer

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Z racji że chciałbym ożywić mojego staruszka CTM Twister 1.0, powiedźcie czym lepszym zastąpić przednią przerzutkę Shimano TX 51 i tylnią TX 55 + łańcuch. Póki co bez wymiany kasety Shimano TZ 21/7, 11-28 i przedniej korby Prowheel TY-CM99 48/38/28. Powoli sukcesywnie chciałbym mu robić mały upgrade. Jestem laikiem w sprawach rowerowych dlatego proszę o pomoc.Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy wpływ na zmianę charakterystyki będzie miała wymiana korby na taką  która ma mniejsze blaty. Korby z blatem 48T  w rowerach którymi się jeździ po mieście wokół komina czy po bułki to nieporozumienie. Ja z blatem 40T i z tyłu wrzucam 3/4/5 bieg przy jeździe po mieście z prędkościami 17-25 km, 6,7,8 praktycznie nie wykorzystuję. Przerzutkę z przodu możesz zmienić na samym końcu. Nie wiem ile km ma przejechany rower i w jakim jest stanie. Czy łańcuch był smarowany i czyszczony czy nie? Czy jest mocno wyciągnięty? Jeśli kaseta jest w miarę OK to zmieniłbym najpierw korbę i łańcuch , ewentualnie całe trio. A przerzutkę na samym końcu. No chyba, że rower ma mały przebieg, łańcuch był smarowany, to można zmienić samą korbę, potem łańcuch i kasetę. za pare tysięcy km. Co do przerzutek, to możesz rozważyć altusa RD-M310 Acerę RD-M360. Są w miarę tanie a też działają całkiem dobrze.

Korbę to nawet taką możesz wziąć https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-fc-ty301-48-38-28t-6-7-8rz-cena-10629123430 Nie są to nie wiadomo jakie pieniądze - a zmiana diametralnie wpłynie na charakterystykę roweru. Przednia przerzutka pewnie podobnie kosztuje, a jej zmiana kompletnie nic nie wniesie.