Skocz do zawartości

[Gravel] Który z tych modeli a może zupełnie inny? Max 8400 zł ale czy aż tyle ?


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór.
Sprzedałem swojego MTB Cube Attention ( 2x10) i mam kilka modeli rowerów nad którymi się zastanawiam.
Głownie moje trasy to asfalt i twarde drogi, może z 10-15% to drogi leśne.
Przedział cenowy w jakim chcę się zmieścić to max do 8400 zł - jednak pytanie czy na pierwszego Gravela potrzebuję tyle wydawać.
I do końca nie wiem czy iść w dwa blaty z przodu czy w jeden.

Moje typy to:
1. Cube Nuroad Exc flashstone'n'orange 2022 - https://bikepark24.pl/Rower-Cube-Nuroad-Exc-flashstonenorange.html ( tu nie wiem jak z wymianą później blatu na x2 i czy wystarczy dokokupić tylko nową korbę i przerzutkę przednią )
2. Cube Nuroad Race olive'n'black 2022 - https://bikepark24.pl/Rower-Cube-Nuroad-Race-olivenblack.html
3.  Rondo Ruut ST2 model 2021 - https://bikepark24.pl/Rower-Rondo-Ruut-ST2.html ( tutaj tak samo nie wiem jak z przejściem na dwa blaty z przodu i nic nie wiem na temat korby FSA OMEGA EXO 42T czy jest ona na tzw. hollowtechu )
4. Specialized Diverge Elite E5 Satin Cast Blue Metallic - https://bikepark24.pl/Rower-gravel-Specialized-Diverge-Elite-E5-Satin-Cast-Blue-Metallic-Ice-Blue-Chrome-Clean-2021.html, rower bardzo fajny jednak Cube Race ma GRX 2x11 a tu jest 2x10.

Ogólnie mam dylemat bo podobają się wizualnie rowery z jednym blatem, jednak w koło ludzie trąbią, że jeśli więcej jeździ się na asfalcie - lepiej mieć "dwójkę" z przodu.
Mocno mąci mi w głowie pozycja nr 1 ... bo jest GRX 1 x 11 ( Korba : Shimano GRX FC-RX600, 40T a kaseta Shimano CS-M5100, 11-42T) ... i tak sobie myślę, jeśli by mi brakowało to za rok może dało by się wymienić korbę z przodu. Tutaj niestety nie wiem czy jest to możliwe i czy rower ma mocowanie na hak dla przedniej przerzutki. Dodatkowo nie wiem jak jest z lewą klamko-manetką - czy jest już przystosowana do blatu x2. 
Podobne mam odczucia co do Rondo Ruust ST2 ( Korba: FSA OMEGA EXO 42T, Kaseta: SUNRACE CSMS7 11-42 11 SPEED) - rama mi się bardzo podoba, tu jest za to SRAM, korba FSA ( czy jest ona OKEj?) i też nie wiem jak się to ma do późniejszego, ewentualnego upgrade'u na x2 z przodu.

Nie odrzucam też zakupu jakiegoś zadbanego używanego roweru.

Pozdrawiam serdecznie i dobrej nocki.

Edytowane przez cruze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby z grx 1x zrobić 2x potrzebujesz - lewa klamkomanetka, korba, przednia przerzutka, nowy (dłuższy) łańcuch. To wariant minimum bo w zależności od konkretnej, dotychczasowej konfiguracji napędu może być do wymiany również kaseta. Oczywiście wszystko przy założeniu, że rama posiada fizyczną możliwość zamontowania przedniej przerzutki. Czyli generalnie nie warto i będzie drogo, dla porównania "w drugą stronę" wystarczy wymienić blat korby na 1x (lub korbę) 

Cytat

jednak pytanie czy na pierwszego Gravela potrzebuję tyle wydawać.

Dobry gravel ma dedykowany napęd, hydrauliczne hamulce i sztywne osie kół, inne konfiguracje to półśrodki i niepotrzebne, pośrednie wydatki. Najtańszym "wszystkimającym" modelem na rynku jest aspre 2, katalogowo 5999

Cytat

Głownie moje trasy to asfalt i twarde drogi, może z 10-15% to drogi leśne.

Poszukaj sobie jakiejś szosy z możliwością założenia szerszych opon, jeśli prawie 90% jazdy to asfalt to nie ma sensu jechać tego gravelem, więcej strat niż zysków. 

Ewentualnie zerknij na superiora x road Elite, producent robi na tej samej ramie szosę i gravela, mieści oponę 40mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, cruze napisał:

jednak w koło ludzie trąbią, że jeśli więcej jeździ się na asfalcie - lepiej mieć "dwójkę" z przodu.

Ja bym powiedzial że "dwójka" z przodu zależy bardziej od uksztaltowania terenu niż od podłoża. Jak jeździłem po płaskim asfalcie wzstarczło mi 1x11 (48Zx11-28Z). Poniewaz zmienilem srodowisko na gorzyste (tez asfalt) to zmieniam przod 2x (48-31Z), a jak to bedzie malo to i tyl na 11-42Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_ dziękuję... Czyli jeśli już to trzeba wiedzieć jakie są możliwości w danym egzemplarzu ramy i co można jakim kosztem ewentualnie przyszłościowo zrobić. I raczej jest tendencja, że bardziej bez problemu można przejść z baltu X2 na X1 niż odwrotnie.

Model Aspre2 od Rometa jakoś mi się po prostu nie podoba... ot kwestia gustu a co do szosy jakoś też w 100 % nie jestem przekonany. Czuję że typowy gravel to jest to.

@JWO również dziękuję za sugestie co do terenu.

PS: Co to znaczy że jeden rower ma przełożenia bardziej miękkie a inny bardziej twarde ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cruze Jeżeli napęd 2x rzeczywiście jest dla Ciebie istotny to Cube Nuroad Race jest jedynym wartym uwagi rowerem z tej czwórki. W razie czego przeróbka na 1x wymaga zmiany blatów w istniejącej korbie, tylnej przerzutki i kasety, więc nie ma tragedii. Z kolei żeby z Nuroad EX zrobić napęd 2x należy poświęcić więcej pięniędzy.

Ruuta i Speca odrzucam z uwagi na gorszy osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...