Skocz do zawartości

[Napęd] do elektryka.


sokar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

potrzebuję pomocy w doborze komponentów napędu, mam o taki sprzęt:

https://www.bikesalon.pl/rower-elektryczny-bh-atom-x-2019-kolo-29-rama-175-czarny

z przebiegiem 3700km i problemy z przeskakującym czymś (prawdopodobnie łańcuchem) przy dużym obciążeniu przy dwóch najszybszych biegach (najmniej zębów).

Na najszybszym biegu przeskoki miałem  już po około 1000 km, a od jakiegoś 1000km to samo zaczyna się dziać na 2 najszybszym biegu.

Łańcuchy mam prawie od nowości 3 i zmieniam je co około 700km, łańcuchy według miernika rozciągnięcia nie są rozciągnięte (te info muszę zweryfikować bo ostatnio sprawdzałem 1 rok temu).

Ogólnie to chyba zajechałem napęd ponieważ to mój pierwszy elektryk i jeździłem na nim jak na tradycyjnym rowerze czyli najszybsze biegi i wolne kręcenie pedałami (tak lubiłem).

60-70% jeżdżę po asfalcie na płaskim (centralna Polska) reszta lasy i góry.

I teraz w końcu pytanie co zmieniać w napędzie, kasetę plus łańcuchy czy samą kasetę czy może w ogóle komplet? 

A może w tej kasecie Sunrace CSMS2 10sp (11-40T) dałoby się wymienić same najmniejsze koronki?

Ma ktoś tu może doświadczenie z użytkowaniem elektryków z centralnym napędem, może jaką taktykę obrać co do użytkowania napędu i kupowania części?

 

 

 

 

 

Edytowane przez sokar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli się da to zmień blat z przodu na największy jaki się zmieści.

2. Pamiętaj o redukowaniu przed zatrzymaniem się by nie ruszać z wysokich biegów.

3. Wywal speedbox'a ;)

4. Jeżeli powyższe rozwiązania Ci nie odpowiadają, to zmień napęd na Shimano Linkglide.

5. Albo dokup drugiego elektryka z silnikiem w piaście do śmigania po mieście, a tego BH używaj w górach i lesie do czego został stworzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mihau_ napisał:

Obierz taktykę zapoznania się z terminem kadencja

A kasetę i łańcuchy kup nowe a nie jakieś pojedyncze koronki. Poza tym im mniej zębów na koronce jakiej używasz tym szybsze zużycie i większe opory

Jeśli używa głównie najmniejszych koronek kasety to dlaczego nie miałby wymienić tylko tych dwóch? 

Mam elektryka z napędem 1x11, kaseta deore. Koronki do niej kosztują 15 zł sztuka, kaseta ponad 200. Dlaczego miałbym wymienić całość? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za sensowne rady.

Chyba najpierw wymienię aby koronki 3 najmniejsze w obecnym Sunrace CSMS2 10sp (11-40T).

Dopiero przy następnej wymianie jak już będę miał bardziej zajechane łańcuchy kupię kasetę i łańcuch Shimano Linkglide i do tego z przodu jakąś największą zębatkę jaką się da włożyć.

Czyli potrzebuję:

https://allegro.pl/oferta/koronki-kasety-sunrace-10rz-srebrne-11-13-15-3szt-10744650509?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=EAIaIQobChMIusDFrr6O_gIVjN4YCh09nw7rEAQYAiABEgJMYfD_BwE

i do tego jakie narzędzia? Sorry za tępe pytanie ale wcześniej miałem aby wolnobieg😅

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany potrzebujesz klucz do kaset i bacik.

Co do wymiany samych najmniejszych zębatek to jaki masz model przerzutki?

Coś mi się wydaje, iż rozpiętość przełożeń w tej kasecie nie do końca jest kompatybilna z Twoją przerzutką.

Pytanie jaki to dokładnie model? RD-M... ?

Czy przerzutka działa tak, że mógłbyś powiedzieć - jest idealnie?

Czy może od początku zastanawiasz się czy nie mogło by być lepiej?

 

Poza tym wymiana na linkglide to nie taka łatwa sprawa, bo trzeba wymienić również przerzutkę i manetkę, więc właściwie cały napęd poza blatem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany samych najmniejszych zębatek to jaki masz model przerzutki?

Shimano Deore 10sp, rozumiem że da się spisać konkretny model z samej przerzutki?

Pytanie jaki to dokładnie model? RD-M... ?

Model przerzutki nie kasety?

Czy przerzutka działa tak, że mógłbyś powiedzieć - jest idealnie?

Czy może od początku zastanawiasz się czy nie mogło by być lepiej?

Dużego porównania nie mam aby parę razy w życiu jeździłem na jakiś nowych Focusach z SLX lub XTR (chyba XTR to był) i nie było to bezpośrednie porównanie w sensie parę kilometrów na moim Deore parę na XTR. Ogólnie nie stwierdziłem jakiejś dużej różnicy w pracy przełożeń/napędu nigdy mi nic nie brakowało u mnie w Deore.

Poza tym wymiana na linkglide to nie taka łatwa sprawa, bo trzeba wymienić również przerzutkę i manetkę, więc właściwie cały napęd poza blatem ;)

O a to czemu jest właśnie ten inny rozstaw między przełożeniami? Ogólnie kupując elektryka z napędem centralnym do jazdy 60/40% po płaskim liczyłem się z większymi kosztami obsługi napędu. Dobrze że coś się dzieje z samą konstrukcją takowego i że powstał ten Linkglide bo np. w 2020 jak kupowałem rower to jeszcze takich napędów nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...