Skocz do zawartości

[Napęd] do elektryka.


sokar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

potrzebuję pomocy w doborze komponentów napędu, mam o taki sprzęt:

https://www.bikesalon.pl/rower-elektryczny-bh-atom-x-2019-kolo-29-rama-175-czarny

z przebiegiem 3700km i problemy z przeskakującym czymś (prawdopodobnie łańcuchem) przy dużym obciążeniu przy dwóch najszybszych biegach (najmniej zębów).

Na najszybszym biegu przeskoki miałem  już po około 1000 km, a od jakiegoś 1000km to samo zaczyna się dziać na 2 najszybszym biegu.

Łańcuchy mam prawie od nowości 3 i zmieniam je co około 700km, łańcuchy według miernika rozciągnięcia nie są rozciągnięte (te info muszę zweryfikować bo ostatnio sprawdzałem 1 rok temu).

Ogólnie to chyba zajechałem napęd ponieważ to mój pierwszy elektryk i jeździłem na nim jak na tradycyjnym rowerze czyli najszybsze biegi i wolne kręcenie pedałami (tak lubiłem).

60-70% jeżdżę po asfalcie na płaskim (centralna Polska) reszta lasy i góry.

I teraz w końcu pytanie co zmieniać w napędzie, kasetę plus łańcuchy czy samą kasetę czy może w ogóle komplet? 

A może w tej kasecie Sunrace CSMS2 10sp (11-40T) dałoby się wymienić same najmniejsze koronki?

Ma ktoś tu może doświadczenie z użytkowaniem elektryków z centralnym napędem, może jaką taktykę obrać co do użytkowania napędu i kupowania części?

 

 

 

 

 

Napisano

Obierz taktykę zapoznania się z terminem kadencja

A kasetę i łańcuchy kup nowe a nie jakieś pojedyncze koronki. Poza tym im mniej zębów na koronce jakiej używasz tym szybsze zużycie i większe opory

Napisano

1. Jeżeli się da to zmień blat z przodu na największy jaki się zmieści.

2. Pamiętaj o redukowaniu przed zatrzymaniem się by nie ruszać z wysokich biegów.

3. Wywal speedbox'a ;)

4. Jeżeli powyższe rozwiązania Ci nie odpowiadają, to zmień napęd na Shimano Linkglide.

5. Albo dokup drugiego elektryka z silnikiem w piaście do śmigania po mieście, a tego BH używaj w górach i lesie do czego został stworzony.

Napisano
3 godziny temu, Mihau_ napisał:

Obierz taktykę zapoznania się z terminem kadencja

A kasetę i łańcuchy kup nowe a nie jakieś pojedyncze koronki. Poza tym im mniej zębów na koronce jakiej używasz tym szybsze zużycie i większe opory

Jeśli używa głównie najmniejszych koronek kasety to dlaczego nie miałby wymienić tylko tych dwóch? 

Mam elektryka z napędem 1x11, kaseta deore. Koronki do niej kosztują 15 zł sztuka, kaseta ponad 200. Dlaczego miałbym wymienić całość? 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dzięki za sensowne rady.

Chyba najpierw wymienię aby koronki 3 najmniejsze w obecnym Sunrace CSMS2 10sp (11-40T).

Dopiero przy następnej wymianie jak już będę miał bardziej zajechane łańcuchy kupię kasetę i łańcuch Shimano Linkglide i do tego z przodu jakąś największą zębatkę jaką się da włożyć.

Czyli potrzebuję:

https://allegro.pl/oferta/koronki-kasety-sunrace-10rz-srebrne-11-13-15-3szt-10744650509?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=EAIaIQobChMIusDFrr6O_gIVjN4YCh09nw7rEAQYAiABEgJMYfD_BwE

i do tego jakie narzędzia? Sorry za tępe pytanie ale wcześniej miałem aby wolnobieg😅

 

Napisano

Do wymiany potrzebujesz klucz do kaset i bacik.

Co do wymiany samych najmniejszych zębatek to jaki masz model przerzutki?

Coś mi się wydaje, iż rozpiętość przełożeń w tej kasecie nie do końca jest kompatybilna z Twoją przerzutką.

Pytanie jaki to dokładnie model? RD-M... ?

Czy przerzutka działa tak, że mógłbyś powiedzieć - jest idealnie?

Czy może od początku zastanawiasz się czy nie mogło by być lepiej?

 

Poza tym wymiana na linkglide to nie taka łatwa sprawa, bo trzeba wymienić również przerzutkę i manetkę, więc właściwie cały napęd poza blatem ;)

Napisano

Co do wymiany samych najmniejszych zębatek to jaki masz model przerzutki?

Shimano Deore 10sp, rozumiem że da się spisać konkretny model z samej przerzutki?

Pytanie jaki to dokładnie model? RD-M... ?

Model przerzutki nie kasety?

Czy przerzutka działa tak, że mógłbyś powiedzieć - jest idealnie?

Czy może od początku zastanawiasz się czy nie mogło by być lepiej?

Dużego porównania nie mam aby parę razy w życiu jeździłem na jakiś nowych Focusach z SLX lub XTR (chyba XTR to był) i nie było to bezpośrednie porównanie w sensie parę kilometrów na moim Deore parę na XTR. Ogólnie nie stwierdziłem jakiejś dużej różnicy w pracy przełożeń/napędu nigdy mi nic nie brakowało u mnie w Deore.

Poza tym wymiana na linkglide to nie taka łatwa sprawa, bo trzeba wymienić również przerzutkę i manetkę, więc właściwie cały napęd poza blatem ;)

O a to czemu jest właśnie ten inny rozstaw między przełożeniami? Ogólnie kupując elektryka z napędem centralnym do jazdy 60/40% po płaskim liczyłem się z większymi kosztami obsługi napędu. Dobrze że coś się dzieje z samą konstrukcją takowego i że powstał ten Linkglide bo np. w 2020 jak kupowałem rower to jeszcze takich napędów nie było.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...