Skocz do zawartości

[4000-6000] Pierwszy gravel / szosa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

przychodzę z prośbą o radę i ewentualnie trochę informacji, co się najbardziej opłaca zrobić.

Generalnie od zawsze jeździłem na rowerach MTB (od kiedy pamiętam), do tej pory mam Unibike Flite (z 2012/2013 roku 😁), którym raz na rok zdarzy się pojechać nawet na jakiegoś singletracka (koła 26 czasami nawet robią robotę względem nowych 27,5/29). Ale wracając do tematu, od kilku lat mieszkam w mieście (Wrocław) i większość sezonu jeżdżę właśnie po mieście, głównie ścieżki rowerowe, czasami jakimś wałem przy Odrze (zazwyczaj są to jakieś szutrowe "ścieżki", ew. po prostu mocno ubite "dzikie" ścieżki. Od jakiegoś czasu mocno zastanawiałem się nad rowerem gravelowym. Jednak jak zacząłem czytać czy tutaj na forum czy ogólnie w necie to doszedłem do wniosku, że może w moim przypadku lepiej spróbować szosę, do której będe mógł ewentualnie zamontować szersze opony, co by mieć maszynę a'la gravel.

Mój wzrok w tym momencie skierowany jest głównie na Triban RC500 z hamulcami tarczowymi (LINK DO DECATHLONA). Czy możecie mi podpowiedzieć czy ten rower pozwala na ewentualną modyfikację w stronę roweru bardziej gravelowego, żeby ewentualnie prędzej pojechać po jakiś ścieżkach (oczywiście nie ścieżkach w lesie, tylko tak jak wspominałem jakieś ścieżki w mieście).

Jestem świadom, że może powyższy rower nie ma jakiegoś top osprzętu, ale ewentualnie też można chyba z czasem doinwestować, coś wymienić?

Dodatkowo skłaniam się ku decathlonowi, bo mam do niego jakieś bony, choć NIE MUSI to być decathlon (aczkolwiek byłby to plus).

Jeśli chodzi o inne rowery w decathlonie to zerkałem również na:
- Triban GRVL 520 (LINK)

Czy warto dopłacić do powyższego roweru względem wspomnianego wcześniej RC500? 

Nie wiem czy napisałem wystarczająco dużo szczegółów, jeśli coś jeszcze by się przydało to dajcie znać, będę najwyżej dopisywał.

Ah tak, w razie co wzrost 179, waga około 77-78.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jestem świadom, że może powyższy rower nie ma jakiegoś top osprzętu, ale ewentualnie też można chyba z czasem doinwestować, coś wymienić?

Żeby warto było inwestować w rower to rama musi być dobrą bazą. Tutaj rama i koła są akurat najsłabszymi punktami. 

Czy wystarczy do jeżdżenia po ubitych ścieżkach? Wymienisz opony i wystarczy. Mieści się na styk bodajże gładkie 38c więc i typowo przełajowe opony 33 upchasz a przez co można przejechać przelajem to wszyscy wiedzą. 

Cytat

Jeśli chodzi o inne rowery w decathlonie to zerkałem również na:

- Triban GRVL 520 (LINK)

 

Czy warto dopłacić do powyższego roweru względem wspomnianego wcześniej RC500? 

Hybrydowe hamulce, brak sztywnych osi i jeszcze stoi na kole 27,5....dla mnie dramat, o wiele korzystniej dorzucić kilka stów do rometa aspre 2. 

 

 

IMO jeśli ma być nowy "szosoprzełaj" to może być triban ale celowałbym raczej w rc520 a nie 500. Jeśli typowy gravel to produkty decathlona wypadają cienko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną odpowiedź.

Jeśli chodzi o RC500 i RC520 to różnica w cenie jest "żadna", więc w sumie na ten moment "na stole" zostaje RC520. Romet Aspre 2 wygląda spoko, aczkolwiek jeszcze chciałbym przemyśleć inne możliwości. Zastanawiałem się też jakiś czas temu nad tym modelem: Cube Nuroad LINK

Jak to wygląda w tym przypadku jeśli chodzi o ramę i koła? Z tego co czytałem to Cube ma chyba przyzwoite ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ma być rower na asfalt z okazją na teren, szukaj roweru szosowego do którego włożysz szerszą opone i napęd z korbą 2rz.

Gravel z 1rzędową korba lepij się odnajduje w mieszanej jeździe gdzie jest sporo gruntowych dróg( w moim przekonaniu w mieście też, ponieważ jeżdżąc po mieście masz sinusoidę prędkości jazdy od wolno, po szybko, nie ma jednostajnej jazdy.)

Dla Mnie z ciekawszych ofert na 2023 jest 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadaj superiora x-road comp...cena 6300zł, ale nie wiem jak z dostępnością. We Wrocku chyba jakiś dystrybutor jest. Masz tiagre 2x10, hydro hample- uczciwa cena jak na te czasy. Masz szosę road+, a jak włożysz oponę 35c/38c to się zrobi gravel-może nie jakiś wyprawowy. Dla Waszych terenów, zaje..ch tras szosowych w okolicach uważam taki rower za idealne rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie najbardziej skłaniam się ku wymienionemu przez @clavdivs Kross Esker 2.0 MS (https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-2-0-ms-rubinowy-czarny-polysk), więc Tribany z Deca na ten moment "wyleciały" z puli.

Rozumiem, że model bez dopisku MS wypada gorzej w stosunku do MS (https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-2-0-rubinowy-czarny-polysk)?

Plus chciałbym podpytać jak mają się wyżej wymienione Kross'y (a w szczególności MS) do tego Cube Nuroad (LINK)?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy eskerami jest różnica w napędzie, żaden nie jest lepszy ani gorszy, są po prostu inne. Jeden ma napęd 1x10 a drugi 2x9, co kto lubi. Nuroad ma napęd klasę niżej niż kross na sorze. 

Generalnie stosunek ceny do tego co oferują linkowane przez ciebie sprzęty jest żenujący w porównaniu do rometa aspre 2 o którym wspomniałem w pierwszym poście, dopłacałbym bez wahania 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...