Skocz do zawartości

[stery] plastikowa podkładka w sterach zgubiona


tomstar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam starą szose Treka Alpha one.one z 2011 roku. Podczas czyszczenia sterów zgubiłem jedną plastikową podkładkę. Nie mogę takiej znaleźć. Te stery są dość specyficzne i nic nowego nie mogę dopasować. Nie chcę wymieniać sterów, bo rama jest świeżo po malowaniu i nie chcę uszkodzić lakieru wymieniając miski. Czy ktoś z Was ma taka podkładkę? Uratowalibyście mi życie.

To ta na zdjęciu w dolnym rzędzie po prawej. Jej wymiar to:

średnica zewnętrzna 39mm

średnica wewnętrzna otworu 34mm

grubość 1mm

Drugie pytanie czy jest ona niezbędna. Wkłada się ją na koniec, wskakuje w drobną szczelinę w główce ramy i ona jakby utrzymuje całe stery na miejscu. Ale jak skręcę widelec i mostek to stery i tak ładnie się ściskają. Nie zauważyłem luzu. Czy coś złego się stanie jak jej nie będzie?

 

20230210_132047.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było u góry i u dołu, zamykało stery, tak jakby trzymało żeby nie wyleciały po ściągnięciu widelca. Ta podkładka wchodzi w rowek w ramie, tak wklikuje się na miejsce. Nie zalozyłem jej na górze i nie zauwazyłem luzów. Ale wolałbym żeby tam była, skoro ktoś ja tam zamontował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dodatkowe uszczelnienie, coś na zasadzie uszczelki w łożyskach maszynowych, spotkałem się z tym parę razy na serwisie. Możesz bez tego jeździć, ale będziesz musiał częściej zaglądać do łożyska.

edit:
Zaraz, zaraz... Dopiero po chwili dokładniej przyjrzałem się zdjęciu. Czy to przypadkiem nie są rozebrane łożyska? :D Wygląda tak, jakbyś przy demontażu wyciągał je po kawałku, a nie w całości i brakuje tutaj bieżni o większych średnicach. Nie zostały w ramie...?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko było niezależnie od siebie, osobno wkładane do miski. Najpierw szły kulki, potem ten mały, metalowy stożek, który prowadzi kulki i na koniec właśnie tak podkładka, która wszystko trzyma. Od góry i od dołu tak samo. Od góry dodatkowo jeszcze ten srebrny pierścień szedł na koniec i stożek pod mostek. To wszystko nic więcej nie ma. Tutaj kulki sa na odwrót, nie wkłada ich się kulkami do ramy tylko na zewnatrz i na nie te małe stożki, tak jakby kulki to nich chodziły. Dziwne to rozwiązanie i żałuję, że nie wymieniłem całych sterów przed malowanie.

Edytowane przez tomstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w specyfikacji napisali tak: "Częściowo maszynowe, zintegrowane łożyska 1-1/8""
Czyli to taki miks sterów klasycznych z łożyskiem maszynowym, gdzie w ramie jest zintegrowana bieżnia, w którą wkłada się koszyk z kulkami, potem drugą bieżnię i zamyka  plastikowo-metalowych uszczelnieniem.
Tak jak pisałem, możesz bez tego jeździć, ale bardzo szybko zasyfi lub wypłucze się smar w łożysku. Na Twoim miejscu po prostu dopasowałbym to uszczelnienie z jakiegoś starego łożyska 1 1/8" i tyle. Jak nie masz, to zapytaj w lokalnym sklepie, pewnie będą mieć coś w złomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...