Skocz do zawartości

[Marin Bobcat 5 ?] Trudna decyzja co kupić na dobry początek do 4000tys ?


Emiljanis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry, jestem Emil. Jako, że moja przygoda z rowerami zaczęła się i skończyła na II komunii rowerem Romet wielkim i topornym jak mały czołg, którego używałem bardzo bardzo długo. Oczywiście potem długi czas braku sprzętu no i  od pewnej chwili jest potrzeba ruszenia tyłka i polatania. Przez co wylądowałem na tym szacownym forum. Przepraszam nerwowych znawców tematu lecz jestem całkiem zielony co do tego co mogę wybrać. i pewnie analiza i wałkowanie czeluści forum miałoby sens, ale po mozolnych poszukiwaniach i czytaniu opinii o danych markach jestem jeszcze głupszy niż byłem. Mój wzrost to 180 cm waga ok 98 kg. Marzył mi się Marin Bobcat 5 lecz po chwili nakręcenia zaczęły wychodzić jakieś kwiatki z pękającymi oponami i innymi teraz jest na tapecie CTM ZEPHYR na kołach 29. Przed oczami też błysnął KTM Chicago. Lecz nadal zaślepia mnie niewiedza. Więc proszę o pomoc i dziękuję za cierpliwość. Jestem wdzięczny za każdą formę pomocy w dokonaniu wyboru.

Pozdrawiam o bardzo dziękuję.

Emil

Napisano

Witam i dziękuję za szybką odpowiedź. Nie z nim jakiś większych kłopotów i na jaki rozsądny amortyzator wymienić ten fabryczny ??

Napisano

Jak się przyjmuje II komunię? I w jakim wieku można? Dostałbym drugi rower :D 

2 godziny temu, Emiljanis napisał:

Marzył mi się Marin Bobcat 5 lecz po chwili nakręcenia zaczęły wychodzić jakieś kwiatki z pękającymi oponami

Serio? Oponami się przejmujesz? Przecież to jest pierwsza rzeczy do zmiany w nowym rowerze - bo często na nich oszczędzają. Dwa - element zużywalny, więc tak czy inaczej polecą kiedyś w kosz. 

Bobcat to bardzo dobry wybór, mnie jeździ się na nim świetnie. Ale piątka jest nieopłacalna. Lepiej trójka, czy czwórka -  i wymiana widelca. Reszta osprzętu wystarczy. Na jaki? Tanio i dobrze Suntour Raidon, drogo i bardzo dobrze - RockShox Reba. A pomiędzy nimi sporo innych modeli, do wyboru, do koloru. Kwestia budżety. 

Napisano

To tak jeszcze informacyjnie: w okolicach 6 tysięcy, tak plus minus można kupić podstawowego górala, na średnim osprzęcie i podstawowym, powietrznym widelcu. 

Z drugiej strony - zmieniając sam widelec, ciężki, sprężynowy, w tańszych rowerach - nawet za połowę tej kwoty, na coś z wyższej półki otrzymuje się rower którego nie ma na rynku, albo jest w mniejszości, np. w Decathlonie. A dobry amortyzator bardzo mocno wpływa na komfort jazdy. 

Musisz też patrzeć na geometrię - bo niektóre górale będą bardziej uniwersalne, inne mniej. A chyba o takim uniwersalnym tutaj mówimy. 

Napisano

Dokładnie tak. Na tym etapie zwykła jazda plus jakieś wypady do lasu żeby się sprawdzić i trochę pomęczyć. Jak będzie dobrze szło to dalszy rozwój postaci :). Jaki sensowny amortyzator jeszcze byś polecił taki do 1000-1500 zł czy ma on sens ?

Napisano

Tak naprawdę Raidon nie ma wielkiej konkurencji. Pewnie jakiś RockShox Recon/Judy Solo Air się znajdzie, ale nie jest to prosty temat. 

Bobcat Trail ma główkę 1 1/8, więc można do niego dać widelec z rurą sterową tapered, ale tylko i wyłącznie ze specjalnymi sterami - nie jest to wymiana plug&play, trzeba pokombinować. 

Do tego masz koło na zwykły szybkozamykacz - więc można kupić amorka pod taką oś, albo 100x15 i dać adapter. Ale automatycznie skreślone są widelce Boost - czyli 110x15, bo do nich musiałbyś zmienić koło. 

No i nie ma też sensu aż tak kombinować - masz do wydania 6 tysięcy, weź od razu coś lepszego. A chcesz rower za ~4500 - wtedy Bobcat i prosta wymiana widelca na Raidona. 

Napisano

Więc od tak z marszu nie mam możliwości od tak wymiany widelca bez kombinowania? Przyznam, że nawet nie jeździłem na takim rowerze, który ma amortyzator. Więc pewnie początek byłby zadowalający i na fabrycznym zestawie.  Natomiast myśląc o możliwościach rozwoju sprzętu chciałbym móc taką mieć, bo może jednak wciągnę się. Jestem wdzięczny za pomoc i latam dalej szukam jakiś rozwiązań. Oczywiście liczę dalej na wsparcie. Podpowiedzi nadal mile widziane. :)

Napisano

Rzuć okiem na Rockridera AM 100 HT:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946

Widelec jest trochę słaby (górne golenie o śrwdnicy 30 mm, do tego pokryte słabej jakości powłoką), ale za to masz stożkową główkę ramy oraz osie i piasty w zgodne z aktualnymi standardami (110x15 mm z przodu i 148x12 mm z tyłu).

Rockrider przyjmie dowolny widelec, więc w przyszłości możesz bez problemu wymienić tę Judy na jakiegoś Revelationa lub Yariego.

 

Bobcata 5 bym sobie odpuścił, bo prosta rura sterowa i przednia oś w standardzie 110x15 mm to bardzo egzotyczne połączenie. Wymiana amortyzatora będzie się wiązać ze zmianą sterów lub przedniej piasty,

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...