Skocz do zawartości

[edukacja rowerowa] Kross Vento 2.0 2022


Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry koledzy, w związku z tym że pragnę nauczyć się zrobić coś więcej przy rowerze niż zmienić dętkę chciałbym założyć temat w którym będę zadawał pytania dotyczące dłubaniny i druciarstwa. Nie chcę zaśmiecać forum pytaniami więc chciałbym tu poruszać  problemy z którymi się zmierzę :)

Ucinając wszelkie komentarze "dlaczego i po co" - ponieważ chcę i chcę się przy tym wiele nauczyć :)

Pacjent Kross Vento 2.0 

Dziś nastąpił a sesja rozbierana - rower w drobny mak. Rama i widelec dostaną nowy kolor. 

Pierwsze zaskoczenie nastąpiło po odkręceniu suportu - wewnątrz piach :) Suport nie był otwierany od nowego. I już kilka pytań :)

Czy to normalna sytuacja? Prawa strona poszła dość lekko, lewa tak dowalona że musiałem się zaprzeć żeby puściło - myślę że siła dokręcenia powinna być podobna ? Brak jakichkolwiek uszczelek między mufą a łożyskiem suportu, po prostu dowalone do ramy - czy tak może być czy powinno coś tam siedzieć? 

Tak to wyglądało

 

IMG_20230125_110023581.jpg

IMG_20230125_110038427.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie powinno być żadnych uszczelek

2. Coś się zapiekło i tyle. Nie zmienia to faktu, że suport jest elementem w rowerze, który najmocniej się dokręca

Cytat

Rama i widelec dostaną nowy kolor. 

A nad tym to bym się poważnie zastanowił. Chcąc to zrobić dobrze, czyt. zlecić profesjonalistom, przekroczysz wartość ramy a robiąc we własnym zakresie nie uzyskasz ani dobrego efektu wizualnego ani co ważniejsze trwałości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piach to rzecz normalna.

Jeżeli chodzi o dokręcanie, to jak sam widzisz, suport został wkręcony na sucho lub z minimalną ilością smaru. Ja u siebie musiałem walić młotkiem w klucz, żeby suport puścił.

Druga sprawa, to fakt jak Kross składa rowery. Fuszerka, takie jest moje zdanie. Nie chce mi się opisywać, ale miałem od nich 3 rowery przez ostatnie 4 lata i wiem co "potrafią". Czasami miałem wrażenie, że każdy element wkręcała inna osoba, a na dodatek robili konkurs, kto zrobi to gorzej. Przednia przerzutka Direct Mount dowalona tak mocno, że już w fabryce zniekształcili gniazdo śruby. Dodatkowo, nie było na niej grama smaru. Za to tylna przerzutka, była dokręcona praktycznie jak palcami. 

W tanich ramach dość często jest także tak, że jedna strona wkręca się wyraźnie ciaśniej niż druga. Wynika to chyba ze sposobu gwintowania, no ale szczegółów nie pamiętam.

Co do malowania, to daj sobie spokój. Nie warto, tanio nie będzie, a przy sprzedaży może to stanowić problem. Dodatkowo, jeżeli oddasz to jakiemuś "Mietkowi", to Ci jeszcze zaleje gwinty i będzie problem.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie malowania mam już jeden rower za sobą - jak dla mnie wyszło super i z efektu jestem bardzo zadowolony. Rower pozostanie ze mną do końca ponieważ posiada wielką wartość sentymentalną i nie zamienilbym tego vento na tarmaca :)  Więc malowanie i ew. niedorobienia będę tylko ja oglądał. Będę podpytywał nadal bo widzę że chęć pomocy jest i odpowiedzi się pojawiają rzeczowe. Dzięki zwłaszcza chchu bo już kilka dobrych rad wrzuciłeś jak pytałem. 

Czym smarować suport przy wkręcaniu - jakiś specjalny produkt czy po prostu smarowidło żeby gładko szło? Wolałbym uniknąć produktów które kosztują fortunę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamim pomalujesz to zdejmij lakier z przedniego widelca i pooglądaj dokładnie do okoła widełki na wysokości hamulca.

Widziałem tam pęknięte Vento, chociaż dziś na serwisie mieliśmy też Scott'a z podejrzanymi kreskami w tym miejscu, więc jak i tak pozbywasz się lakieru to posmaruj to jakims zmywaczem do farb żeby nie było konieczności szlifowania i przyjrzyj się dokładnie. Poza tym możesz tak zrobić też z ramą, zwłaszcza w okolicach spawów, żebyś miał pewność, czy lakierować, czy od razu kupić Tarmac'a ;)

Syf w suporcie w normie - żadnych uszczelek tam nie ma być.

Piach nie dostaje się tam przez gwint tylko przez wszystkie dziury do okoła (podsiodłówką, tylnymi widełkami i przez rurę główną) nic na to nie poradzisz - tak będzie i po malowaniu ;)

Suport wkręć na smarze.

Jak będziesz dawał do lakieru to zabezpiecz dobrze gwint w mufie i główkę.

W mufę możesz wkręcić jakiś stary suport na kwadrat jak masz, tylko nie do końca.

Jak chcesz mieć zrobione tip top, to możesz po lakierowaniu przegwintować i splanować mufę i główkę.

Sam tego nie zrobisz, ale każdy szanujący się serwis powinien mieć takie frezy i gwintowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, wlaśnie sobie rozebrałem i złożyłem korbę - wiem teraz jak sobie blat i młynek wymienić jak się skończą. No i nauczyłem się żeby sprawdzić czy osłona dobrze przykręcona względem reszty bo oczywiście było odwrotnie i musiałem od nowa składać. 

Zmywacz do farb na widelec węglowy? Jak ogladałem poradniki to wszyscy mówili żeby nie dawać tam rozpuszczalników bo kij wie jak zadzałają z żywicą w widelcu - nie chciałbym żeby mi widelec się rozpłynął w trakcie jazdy :)

Rama już pierwszą kąpiel w zdejmowaczu farby miała, schodzi nieźle ale powtórzę żeby pozbyć się resztek ze spawów. Gwinty i zabezpieczenie jasna sprawa, robię wszystko sam i dla siebie więc wole 3 razy sprawdzić i pomyśleć żeby nie narobić sobie kłopotów. I tak czuję że najgorzej bedzie z regulacją przerzutek, zwłaszcza przedniej - słabo to ogarniam a poradniki yt zwłaszcza dot przodu nie za wiele mi pomogły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...