Skocz do zawartości

[1500zł] Budzetowy cross do okazyjnych wycieczek.


Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, xgrzehoox napisał:

Żaden niedostępny? ;) chyba Romet jedynie

Powyżej dałem linka do Rometa 5M za 1950 zł - rower niedostępny online.

Im więcej czytam tym mniej wiem. czytając napotykam się na różne rowery w tym używane, ale tu jak myślę, że pewnie musiałbym wymienić wszystko od kasety, przez łańcuch,  po amortyzator i opony,.. chociaż nie, opony to coś co byłbym w stanie wychwycić, czy zjechane czy nie, ale nic więcej, to mi się odechciewa używanych .

Znowu o Lazaro się naczytałem, że coś tam trzeszczy ("korba") i prócz pozytywnych opinii, które spotykałem do tej pory, trafiłem na negatywy, w tym takie jak "nigdy więcej lazaro"

tak dalej pójdzie top się zniechęcę całkiem do zakupu czegokolwiek

PS Tutaj zaznaczę, że waszą pomoc uznaję tylko jako radę, coś dzięki czemu łatwiej mi będzie podjąć decyzję, ale ona sama już będzie moja i nie  będę obwiniał nikogo za nic. Od tego mam łeb, by z waszych rad wyciągnąć wnioski i decyzje podjąć samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

We wszystkich się zdarzają takie historie, więc tym bym się nie sugerował.

@chudzinki Biorę to pod uwagę, jak i to że im więcej sprzedanych rowerów, tym takich historii może być w sieci więcej.

Z już omówionych:

Lazaro Integal 3 wygląda mi na najlepiej wyposażonego, z dobrymi przerzutkami i kasetą 9 rzędową co w przyszłości mogłoby się przydać, ale zaś nie ma hamulców tarczowych, choć wiem ze jest to dla mnie do pominięcia, w deszczu jeździć nie będę

Lazaro Elitary v1 tez jest spoko, ma trochę gorsze przerzutki (Integral -alivio/acera | eitary -Altus/Altus) , kaseta 8 rzędowa, ale ma amortyzator o większym skoku ( elitary 100 vs integral 75) i z możliwością blokady podczas jazdy.

Poczytałem tez o Indianie, niestety nie mają rozmiarów pod mój karłowaty wzrost, poczytałem o chwalonym unibike flaash, ale ten nie wygląda jakoś dobrze przy lazaro (2xTourney i jest droższy od lazaro) Kandsy tez niezbyt.

  Czy są może jeszcze jkakieś marki, na które warto zwrócić uwagę? Może zamiast Crossa MTB wyszłoby lepiej, a jakby mi nie pasowały opony, z czasem zmienić pod coś bardziej miejskiego?

 

9 minut temu, xgrzehoox napisał:

Trzeba być świadomym ograniczeń budżetu, ale stosunek cena/komponenty jest świetny. Ale to twoja decyzja i możesz szukać dalej...

Jestem świadom . Obecnie walczę z wyborem właśnie miedzy elitary v1 a Integral v3

Szczerze mówiąc liczyłem na trochę lepsze okazje jesienią, jak na razie to tylko ten Romet Orkan w obniżonej cenie.

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Yrsa napisał:

Czy są może jeszcze jakieś marki, na które warto zwrócić uwagę? Może zamiast Crossa MTB wyszłoby lepiej, a jakby mi nie pasowały opony, z czasem zmienić pod coś bardziej miejskiego?

Marek pełno ale albo nie za ten budżet albo nie mają nic dla ciebie...No to jeśli nie będziesz jechał w trudniejszy teren szukać roweru z sztywnym widelcem, odchodzi jego serwis i będzie lżejszy o ok. 2 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Yrsa, pomysł z MTB nie jest zły, ale to raczej nie w tym budżecie.

Unibike`i są bardzo solidnymi rowerami z dobrymi kołami, ale przy Twojej wadze i preferowanej jeździe nie ma to (żadnego) znaczenia.

Popatrz jeszcze na marki Tabou i Northec, ale wątpię żeby były konkurencyjne. Chyba, że wygląd Ci bardziej podpasuje.

Przy jeździe zgodnie z przeznaczniem w crossie wystarczyłoby 50 mm skoku.

 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, xgrzehoox napisał:

No to jeśli nie będziesz jechał w trudniejszy teren szukać roweru z sztywnym widelcem, odchodzi jego serwis i będzie lżejszy o ok. 2 kg.

To zostawiam na koniec.

@chudzinki dzięki za marki, popatrzę. Na razie napisałem do Lazaro czy nie planuje jakichś obniżek jesiennych albo indywidualnej oferty na Elitary v3, Normalnie jest w cenie 2249.00 zł Jakby opuścili trochę...2xalivuio kaseta 9 rzędów i hamulce tarczowe, takie poleczenie Integrala v3 z elitary v1

18 minut temu, chudzinki napisał:

Popatrz jeszcze na marki Tabou i Northec

Z tych dwóch tylko nortec ma coś w moim budżecie Caledon VB AC

...bidon mi zaproponowali 🤣 a dokładniej jakieś akcesorium rowerowe. ech pewnie padnie na dołożenie do elitary v3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłą sobotę kupiłem Treka FX1 Disc za 1500. Co prawda używany ale 4 m-ce. Rower oczywiście z papierami itp... Cena w internetach 2800-3400. Poszukaj  na OLX czasem się r

W dniu 11.10.2022 o 15:00, Yrsa napisał:

 

Nie będę ukrywał, Ze jego wygląd przypadł mi do gustu, podoba mi się tez to, ze linki są wpuszczone w ramę..choć nie wiem czy przez to, będzie mi łatwo je wymienić 🤣

Linki wymienia się raz na dekadę albo i dwie. Jak już będziesz musiał wymienić, to można do starej przywiązać jakiś sznurek którym potem nowe linki wprowadzisz. Poza tym przy suporcie są na ogół bardzo duże otwory na linki. Nie ma problemu z przeciągnięciem linek.

Co do przełożeń, to różnice są praktycznie niezauważalne. Jeśli planujesz jeździć po górach o nachyleniu 25% to ma to jakieś znaczenie. Ale w jeździe po mieście , parkach czy na asfalcie żadnego. Co do korby to ja w swoim krosie wywalę 46/30 na  i przełożę ze starego roweru 40/30. Tylko muszę nowy duży blat odebrać który wczoraj zamówiłem. Korby o blatach 48 są  bez sensu, no chyba, że ktoś jeździ 30-40 km/h. Ale nie przy 20 km/h. Przy dużej tarczy z przodu musiałbym jeździć na 2/3 przełożeniu z tyłu co mocno nadwyręża łańcuch.

Popatrz jeszcze jakie te rowery mają opony. 2 lata temu żonie kupiłem krosa którego opony miały strasznie ząbkowany, agresywny bieżnik. Nie dało się na nich jeździć - duże opory toczenia i wręcz strasznie trzęsło na płaskim.  Od razu poszły do wymiany. Jakieś nowe sensowne kosztują od 75 za sztukę. Komplet to 150 . Do tego jeszcze na dzień dobry siodełko do wymiany. 

Czasem jest też tak, że w specyfikacji masz jedno, a  przerzutka, siodełko czy opony mogą być inne. Po prostu nie było dostaw danego podzespołu i producent dał coś innego co akurat było dostępne.

Albo kupisz najtańszy i ci zostanie na niezbędny upgrade albo od razu dobrze wybierzesz . Ale to drugie  nie jest raczej możliwe.  Ja kupiłem niedawni crossa za 1500 co prawda ma 4 mce i 200 km przejechane ale praktycznie jak nowy. Cena katalogowa to 2800-3400. Od razu wymieniam opony, korbę i siodełko  mimo że wszystko jest praktycznie nowe i nie zużyte

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bob555 napisał:

Czasem jest też tak, że w specyfikacji masz jedno, a  przerzutka, siodełko czy opony mogą być inne. Po prostu nie było dostaw danego podzespołu i producent dał coś innego co akurat było dostępne

Niezgodność z opisem, jeśli coś nam nie pasuje, zwrot, chyba, ze sprzedawca zastrzegł sobie prawo do zmiany a na stronie Lazaro tego nie widzę, podejrzewam, że mają stałe zamówienia i sprzedają to co wstępnie złożone.

40 minut temu, bob555 napisał:

  Ja kupiłem niedawni crossa za 1500 co prawda ma 4 mce i 200 km przejechane ale praktycznie jak nowy. Cena katalogowa to 2800-3400.

Problem jest w tym, że moja wiedza o rowerach zatrzymała się przy góralu z komunii XY lat termu. Nie byłbym w stanie wypatrzeć co z rowerem jest nie tak, co trzeba wymienić i przewidzieć czy zakup jest opłacalny, nawet jeśli odbiór byłby osobisty.

40 minut temu, bob555 napisał:

Jeśli planujesz jeździć po górach o nachyleniu 25%

Moje osiedle mieści się w "dolinie", z której żeby wyjechać trzeba się ostro namachać, Może nie jest to 25%, ale na poprzednim rowerze typu góral z komunii na kołach 26 ledwo dawałem radę, chciałbym żeby na nowym było to bezproblemowe. Zimą autobusy i samochody często wyjechać nie mogą 😀  W pobliskim lesie kilka górek z dużym pochyleniem się znajdzie.

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to od razu korbę zmień na 40/30/20 zębów. Będzie to optymalne przy tych 20 km/h jak i przy wyjazdu z twojego osiedla.  Jeśli na góralu na kołach 26 i prawdopodobnie korbie  42/32/22 czy czymś takim  było ciężko to na krosie na kołach 28 cali z korbą 48/38/28 lżej nie będzie. Taka na kwadrat kosztuje 50-80 PLN tak więc nie są to jakieś pieniądze. Wolałbym  już zmienić korbę niż np. przerzutkę o jedną klasę wyżej. niestety 99% krosów ma korby 48T, czasem się trafiają 46T. Decathlon robi jakieś 1x9. Tam blaty są naprawdę małe. Nie jest to głupie, no ale osprzęt ich rowerów jest plastikowy.... Oni to chyba nie z mody czy praktyczności, ale żeby maksymalnie koszty ograniczyć.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co patrzeć? Np na szprychy czy są na czarno malowane czy chromowane. Te pierwsze po roku czy dwóch rdzewieją. Głupia rzecz a widać jak producent nawet na szprychach oszczędza. Żeby wolnobiegu nie było. Hamulce V-Brake nawet jakieś chińskie będą lepsze niż najtańsze tarczowe. Przerzutki Atus lub Acera z tyłu minimum. Z przodu może być cokolwiek . Czasem jest tak, że rower jest bardzo budżetowy a jedyne co ma cennego to wysokiej klasy tylna przerzutka mająca skłonić do zakupu - tu też należy uważać i ocenić całą resztę. Jak chcesz to mogą być linki wewnątrz prowadzone - rower ładniej wygląda, jakieś trawy czy gałęzie się nie wplątują jak jeździsz po parkach. W najtańszych rometach amor jest stalowy - ciężki jak kowadło. Moim zdaniem najlepiej brać rower bez amortyzatora, no ale teraz moda, że każdy ma mieć tacze i amortyzator. Tyle, że ten najtańszy nic nie daje poza dodatkowymi 2kg masy. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłuższe czekanie grozi tym, że ci tego elitary sprzątną - a jak sam zauważyłeś ramy 17 " nie u wszystkich "budżetowych" producentów są oferowane ; spartacus cross 3.1 to już prawie 2200 ..., kandsy crossowe tylko 19"

A może ten?

https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-29-kands-the-one-m17-czarno-nieb-2022-12363807626

Edytowane przez Pablo59
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku myślałem o Vellbergu 3.2, ale nie mili ramy 17' a ja miałem trochę mniejszy budżet. W związku z jego zwiększeniem, mógłbym sobie pozwolić na "lepsiejszą" wersję vellberga 5,2, a i ramę maja w moim rozmiarze

Mógłby ktoś rzucić okiem  czy jest to lep[sza opcja od elitary v3?

vellberg 5.2

Elitary v.3

 

na allegro mają okrojoną specyfikację vellberga:

Elitary

10671?originalSize=true

 

 

Vellberg 5.2

pecyfikacja – Explorer 5.2

Rama Aluminiowa VELLBERG, malowana proszkowo, linki przerzutki wewnątrz ramy
Amortyzator SR Suntour NEX z blokadą skoku w manetce na kierownicy
Ilość biegów 27
Przerzutka przednia Shimano Altus FD-M370
Przerzutka tylna Shimano Alivio RD-T4000
Hamulce Tarczowe hydrauliczne dwutłoczkowe
Tarcze hamulcowe SHIMANO ASMRT10 CENTERLOCK 160mm
Kaseta 9 rzędowa Shimano Alivio CS-HG400 11-34
Opony KENDA K-935 KHAN 700 x 40C
Korba Shimano Alivio FC-T4060 Hollowtech 48x36x26T
Wkład suportu Shimano BSA SM-BB52 
Łańcuch Shimano CN-HG53
Koła Aluminiowe, wzmacniane dwukomorowe 28″
Piasty Aluminiowe łożyskowe
Kierownica KALLOY UNO 31,8mm aluminiowa profilowana
Sztyca siodełka Aluminiowa
Pedały VP aluminiowe, odblaski dla bezpieczeństwa
Siodełko VADER MAESTRO
Waga 15,1 kg
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bob555 napisał:

Hamulce V-Brake nawet jakieś chińskie będą lepsze niż najtańsze tarczowe

A powiedz mi, czy przypadkiem jeśli wziąłbym rower z tarczowymi, wątpliwej jakości, to w przyszłości nie łatwiej byłoby zmienić je na lepsze, niż przesiąść się z VB na tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz kupisz rower z V-Brake, to może być ciężko przełożyć na tarczowe. Musisz się upewnić, czy rama i widelec ma mocowania pod zaciski. Jeśli rama ma teraz mocowanie pod zaciski, to jak zdejmiesz v-brake to ci sterczące sworznie do montażu v-brake potem zostaną.  Poza tym trzeba by zmienić koła lub piasty na takie które pozwalają montować tarcze.  Czyli jak chcesz w przyszłości dokonać ugrane, to lepiej teraz brać coś z tarczowymi.

Jeśli teraz kupisz z tarczowymi mechanicznymi, to na hydrauliczne za jakieś 300-500 PLN zamienisz. 

. Popatrz jeszcze na mediamarkt lub na martes sport. Oni też mają często na koniec roku wyprzedaże. Mediaexpert jakieś indiany sprzedaje, może tam coś znajdziesz. Kolega kupił kilka lat temu i jeździ. Czasem nawet na  deore  w cenie poniżej 2000 się trafia. Oni mają na lato wystawione namioty przy sklepach, można podejść, pomieżyć i pooglądać. Ale tak jak pablo pisał wcześniej, teraz na jesieni ostatnie sztuki z kolekcji 2021 - 2022 zostają, Rowery z dnia na dzień znikają z ofert.

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli koniec końcem lepiej brać z tarczowymi, nawet słabej jakości, bo można je w przyszłości łatwo zmienić na tarczowe lepszej jakości.

Mediamarketowe Indiany są tylko w rozmiarze minimum 175 wzrostu, ja ledwo na 170 się łapię.

Do wyboru wiec dalej pozostały mi dwa modele

vellberg 5.2

Elitary v.3

kurde, nie wiedziałem że wybór roweru w tak niskim przedziale może być tak trudny..

Edytowane przez Yrsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2022 o 12:03, bob555 napisał:

Linki wymienia się raz na dekadę albo i dwie

Tak, raz na stulecie od razu.

W dniu 14.10.2022 o 12:03, bob555 napisał:

Ja kupiłem niedawni crossa za 1500 co prawda ma 4 mce i 200 km przejechane ale praktycznie jak nowy. Cena katalogowa to 2800-3400.

Takie cuda to zdarzały się 3-4 lata temu, teraz takie opowieści to jak o potworze z lochness.

5 godzin temu, Yrsa napisał:

Elitary v.3

Najsensowniejsza opcja.

Jak już nie chcesz wydawać > 2250 zł to masz Rometa za 2100 zł: https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-romet-mustang-m2-ltd-2021-17-12064992111 ( tak wiem, opony do zmiany ) może gdzieś lokalnie wyciągniesz go za 2000 zł albo jakieś gratisy ( czy wymiana opon na 2")

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...