Skocz do zawartości

[szosa] początkujący amator


karol959

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od paru miesięcy jestem posiadaczem szosy BMC https://bmc-switzerland.pl/produkt/teammachine-alr01-105-2017/ (specyfikacja taka jak w linku). Udało się troszkę pokręcić i złapać bakcyla na dalsza przygodę z rowerem szosowym. Chciałbym dopytać kogoś doświadczonego  o ten rower czy warto inwestować na przyszły sezon w jakieś lepsze koła i dalej nim jeździć około 2 sezony czy lepiej od razu odkładać i w inny sprzęt z wyższej polki się pchać. Rower na obecna chwile jest wykorzystywany  średnio 300-350km tygodniowo z nastawieniem raczej sportowym niż rekreacyjnym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moja pierwsza szosa wiec wydaje mi się ze jest wszystko ok, ale nie mam porównania z innymi rowerami. Nie odczuwam żadnego dyskomfortu podczas jazdy. Na chwilę obecna mogę stwierdzić, ze jest wszystko co trzeba, ale jestem poczatkujący wiec wiedze mam raczej słaba dlatego się zastanawiam czy dać jakieś lepsze kola (wszędzie piszą ze kola najważniejsze i warto wymienić na lepsze niż fabryczne od producenta :D ) do niego i jeździć dalej czy po prostu zostawiać tak jak jest i w przyszłości sobie cos innego kupić jak nabiorę doświadczenia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

czy dać jakieś lepsze kola (wszędzie piszą ze kola najważniejsze i warto wymienić na lepsze niż fabryczne od producenta :D )

Tak naprawdę to wszystkie fabryczne komponenty można wymienić na lepsze🙃

 

A co do tematu - masz rower na szczękach a "obowiązującym standardem" czy tego chcemy czy nie są tarcze. Podejrzewam, że nie wiesz dzisiaj jaki standard hamulców będzie miał twój kolejny rower więc ładowanie kasy w koła (gdzie coś sensownego z aluminium to około połowa wartości twojego roweru) może być mało rozsądne. Tym bardziej, że chyba osobiście nie masz im nic do zarzucenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakie masz dalsze plany. Zmiana na lepsze koła alu to wydatek 1500-2000zł. Waga pewnie ok.1500gram, do tego jakieś dobre opony i będzie to odczuwalna zmiana. Czy opłacalna...tego nie wiem. Standard się zmienia jak słusznie wspomniał @Mihau_. Używane rowery na szczękach tanieją mocniej niż te na tarczach. Tyle, że jeśli chciałbyś pójść w nowy sprzęt o półkę wyżej czyli np.: rama karbonowa, grupa 105/ultegra i hydro tarczowe to się nagle robi kwota w zależności od marki 11.000-15.000 z kiepskimi lub średnimi kołami jakie masz obecnie. Jak dodasz do tego lepsze koła to masz w przypadku alu +1500/2500, a karbony od 4000zł w górę (...nie mówię, że to akurat jest potrzebne, rzucam tylko przykład). Tak więc kwoty robią się konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy mówią. Będzie się robiło bardzo szybko bardzo drogo. I mówimy tutaj o dziesiątkach tysięcy zł. Więc ja bym po prostu przejechał te 10kkm i zobaczył co tak właściwie jest problemem, i czy cokolwiek jest. Zaciorał ten rower aż mu kółka odpadną i kupił coś nowszego i bardziej ukierunkowanego na to jak i ile chcesz/możesz jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...