Skocz do zawartości

[Hamulec] Shimano MT200 - Piszczenie z tylnego koła.


tomryd

Rekomendowane odpowiedzi

Kross Trans 5.0

Problem piszczenia wystąpił po ok. 100 przejechanych kilometrach. 

Piszczenie pojawia się już po wzięciu roweru w ręce - najbardziej podczas prowadzenia roweru rękami, pochylaniu na boki i skrętach kierownicą. Gdy zakręcę tylnym kołem to wyczuwalna jest mniej płynna praca. W czasie jazdy nie jest to odczuwalne. Gdy zaciskam klamkę prawego hamulca widać, że z jednej strony praktycznie się nie zaciska.

Rower był już na przeglądzie zerowym gdzie to poprawili, ale po dwóch jazdach problem wrócił.

Próbowałem poluzować śruby celem regulacji metodą z klamką, ale mój multitool nie dał rady, śruby są bardzo mocno dokręcone.

Podjadę z nim do serwisu, bo to nie powinno tak być, że świeżo po przeglądzie w nowym rowerze dzieje się coś takiego. 

Mam nadzieję , że poprawią to w ramach gwarancji. 

To mój pierwszy rower, dlatego też wybaczcie niewiedzę/niechęć do napraw na własną rękę.

Jak sądzicie, z czego może wynikać taki problem? Te dźwięki są strasznie przenikliwe i faktycznie docierają z okolicy tylnego hamulca.

Edytowane przez tomryd
Ort.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji hamulca lepiej wziąć dłuższego imbusa. Moim zdaniem nie jest wyregulowana dobrze tarcza względem zacisku. Poluzowanie zacisku zaciśnięcie hamulca następnie dokręcenie zacisku powinno pomóc. Możliwe ale raczej mało prawdopodobne że tłoczek nie odbija wtedy by je trzeba lekko rozsunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wizyta w serwisie, problem wrócił na drugi dzień i został dostrzeżony przez serwisanta, zwykła regulacja nie wystarcza.  

Zaproponowano mi dwie rzeczy: Spróbować ten hamulec jeszcze dotrzeć. Sporo pojeździć dużo hamować pulsacyjnie. (Rower ma już na liczniku 400 km).

Druga rzecz to upuszczenie płynu hydraulicznego podczas kolejnej wizyty.

Jeśli te zabiegi nie pomogą - odesłanie roweru do producenta.

Mam nadzieję, że Kross nie będzie próbował wywinąć się w stylu, że np. ten typ tak ma.

Pomimo tego, że jeździ się dobrze to ten dźwięk skutecznie zniechęca -  jak odrazu bierzesz rower do rąk, a sąsiad, stojący 10 m  dalej słyszy to wycie.

Edytowane przez tomryd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba odsyłać do producenta autoryzowany serwis powinien naprawić usterkę. Nie wiem ile kosztuje zacisk raczej nie dużo, jak regulacja nie pomaga i rower nowy to powinni go wymienić i tyle. Mi w elektryku Kross jak zgłosiłem w autoryzowanym serwisie że mam problem z suportem wyposażenym w czujnik pas jakby dokręcenie nie pomogło to była proponowana wymiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.10.2022 o 20:03, tomryd napisał:

Druga rzecz to upuszczenie płynu hydraulicznego podczas kolejnej wizyty.

Co za serwis.... Może lepiej wogóle zdemontować zaciski i hamować nogą??..

Zacisk lub tarcza jest do naprawy/wymiany i tyle. Nie daj sobie nic upuszczać....

Edytowane przez Kowal1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...