Skocz do zawartości
  • 0

Opony - pomoc w wyborze


Gość Karmazynowy.jeleń

Pytanie

Gość Karmazynowy.jeleń

Panowie,

Jeszcze ostatnia prośba w sezonie, zmieniam koła z MAVIC OPEN PRO na DT SWISS RR511 Obecnie mam opony GP5000 S-TR  Te zrzucę i zimą sobie poczyszczę z mleka a chciałbym założyć te: https://allegro.pl/oferta/opona-pirelli-p-zero-velo-race-sl-tlr-700x26c-10239254910  Czy jest w nich coś na NIE? Mam te zaciski: https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/ultegra-r8100/BR-R8100.html i mimo, że podają max rozmiar opon 28mm, to jednak wymagają puknięcia przy zakładaniu, a przednie koło wyciągane jest codziennie. Ta opona ma 26mm i byłaby w sam raz. Chyba te 2mm nie sprawią, że komfort spadnie? Tylko nie ma ona podanych ciśnień min-max, ale to na pewno na oponie będzie.

Pozdrawiam i dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Dzięki kolego,

Miałem stary model tej PIRELLI jak tylko wszedł na rynek, jeszcze w poprzednim SPEC SIRRUS To Francuzi im te opony robią, a dokładnie zakład MICHELIN Od razu jak tylko przyszły, to jakość czuć w ręku i widać w oczach było. To jest porządna francuska robota.

A z tych dwóch w którą byś poszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak szczerze mówiąć to do normalnego jeżdżenia to by mi było żal p-zero. Ale jak już musisz (jakoś to tam rozumiem sam miewam różne fanaberie) i czujesz taką potrzebę to wziąłbym te mocniejsze.

Sam pomimo że mam i p-zero i corsy zarówno control jak i speed to sobie na codzień jeżdżę na np. rubino bo są zwyczajnie trwalsze. Zwyczajnie szkoda mi najlepszych gum żeby mi służyły pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Ale która z tych dwóch, bo obie są P_ZERO :)

ps. wcale tak źle nie jest z tym zużyciem, jak na początku myślałem. Owszem, zużywają się, ale to raczej kwestia kilku sezonów niż polowy roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Waga na Allegro oczywiście lekko mija się z prawda, bo jest podana dla wersji dętkowej. Wg. strony producenta, bezdętkowa to 285g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie, ja nie mam tych konkretnych. Tej nigdy nie miałem, to jest opona z tego sezonu... a ja w tym sezonie kupowałem tylko p-zero i gp5k. 

Corsy to ja mam i miałem wyłącznie starsze - aktualnie mam komplet speed i komplet control... i gdzieś w jakiś starych kołach mam niedojechane corsy cx ;)

Ale opinie zbiera bardzo dobre - widuję u znajomych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Dzięki, no do tych Cors obednie mi najbliżej, dzięki. Zależy mi na nowym modelu, bo wtedy wiem, że nie leżała w sklepie 10lat a przecież tak skomplikowana guma musi się starzeć. No dobra, trza podjąć męską decyzję, bo znowu skończy się zdroworozsądkowo na GP5000TL 28mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Vive La France. Zwycięzcą okazał się MICHELIN  https://imgbox.com/45fN3Hq7  Kupione w podwarszawskim wygwizdowie, gdzie aż strach zajechać było. Suma sumarum okazało się, że pewna firma a nas oplatają wspólne biznesowe relacje. Miałem się tylko przyjrzeć, ale że zaproponowali cenę 250zł/szt. grzechem byłoby odmówić. Myślę, że teraz nawet kolega @Mihau_, nie powie, że przepłaciłem :) Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Dzięki. Nie no, nie będę czarował że się znam, przeważyła cena, bo oddali "za pół darmo" Wczoraj trochę o niej poczytałem: https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/michelin-power-cup-tlr  a że mam GP5000 S-TR to także to zdanie dało do myślenia: If you're still on 15 or 17 mm rims, we definitely recommend the Power Cup TLR over the Grand Prix 5000 S TR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

@Thomass13, przeczytałem Twój post o GP5000, bo mam (miałem) oba modele i GP5000TL i obecnie GP5000 S TR W zeszłym roku zdjąłem GP5000TL, oczyściłem i leżały sobie w suchym, lekko ciepłym miejscu. Na początku tego roku je założyłem, zamleczyłem, ale... boki były sparciałe :) Sparciały przez zimę jak bumy-dydy. Co prawda nie wiem, ile te opony miały lat (rower używka), ale bezpiecznik jeszcze był, tyle że nie trzymały ciśnienia. Co do przebicia, to ja jeżdżąc na mleku już 2 sezon (3k + 5k = 8k km) nie złapałem żadnej dziury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Nawet tego nie opisywałem, bo jak Tobie jakiś kolega niżej napisał, to niewiarygodne. Też myślałem, że się jakoś tak przerzedziły, ale nie... Teraz mnie utwierdziłeś, że boki parcieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Tego to ja nie wiem, tu są osoby, które mają dużo większe doświadczenie. Tylko potwierdziłem to, co Ty, czy Twój kolega zauważył, że te opony parcieją. Może wszystkie parcieją?, Skąd mnie to wiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość Karmazynowy jeleń

Na zdjęciu wygląda to delikatniej. Faktycznie były to dość mocne "wżery", których mleczko już chyba nie było w stanie całkiem zakleić. Kolega @abdesign ma duże doświadczenie w Vittoriach, to może Ci coś doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Thomass13 w Twoim pierwotnym wątku w którym pytałeś o zastępstwo za hudhinson2 czyli opony których nie znam - nigdy na takich nie jeździłem i rozważałeś tam grand prixy od conti, na których też nie jeździłem... Za to zużyłem sporo gp5k - cenię bardzo wysoko ale to jest faktycznie stosunkowo delikatna opona (chociaż bez przesady - to nie startowa szytka corsa speed) no ale jednak delikatna zwłaszcza jej boczna ścianka (ale nie, nie parcieje po sezonie... tam jest tak mało gumy że bardzo szybko wyłazi rysunek oplotu - te widoczne na zdjęciu kreski). Nie do końca rozumiem co kolegów w tamtym wątku aż dziwiło że ją dziurawisz - dla wielu osób albo inaczej dla wielu zastosowań jest za delikatna . To jest genialna opona... ale raczej głównie na dobry asfalt. Uszkodzić ją jest stosunkowo łatwo. Sam rzadko którą wyrzucałem z powodu "kwadratu".... chyba żadnej - no może nie przebijałem notorycznie... ale liczba "blizn" skutecznie mnie przekonywała, że pora odłożyć do "okrągłego segregatora". Absolutnie to nie zmienia faktu, że lubię i b. wysoko cenię tę oponę i dalej będę kupował dla właściwości jezdnych - nie dla trwałości (na to za przeproszeniem leje - ogólnie znana zasada jest prosta - im trwalsza opona tym ma zazwyczaj gorsze pozostałe cechy) W związku z tym dalej jak już napisałem będę ją kupował.

Chcesz rozsądną cenowo, stosunkowo wytrzymałą, wystarczająco szybką dla normalnych ludzi, godną polecenia i lubianą "treningową" oponę np. od vittori? To w tamtym Twoim wątku padła nazwa - Rubino g2 (sam lubię i jeżdżę) - Bardzo ale to bardzo fajna opona. Trzyma na mokrym dobrze - dla mnie to ważne bo daleko mi do zachowawczej jazdy. albo pieszczot pogodowych i uznawania "sezonu".  Trzymają co prawda gorzej od cors (zarówno control jak i speed), gp5k czy p-zero (to moje odniesienie empiryczne bo na takich jeżdżę) ale to i tak ta górna półka trzymania...

Rubino to dobra opona - jest szybka ale są szybsze, jest trwała ale są trwalsze, trzyma dobrze ale są trzymające lepiej... ale to zrównoważona w niczym nie jest wyraźnie słaba. (zapewne ma godne konkurencje u innych producentów chociażby wymieniane challenge - ale jak to ma być uniwersalna opona i od vittorii to...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...