Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Napisano 31 Lipca 2022 Wiele osób zmienia fabryczne koła na dużo lżejsze z lepszymi piastami itp. O ile można znaleźć laboratoryjne testy sztywności kół fabrycznych poszczególnych rowerów na portalach i w czasopismach BikeBoard to testów popularnych obręczy DT, Mavic czy ZTR Crest nie mogłem nigdzie znaleźć. Daje więc do myślenia przykładowo zmiana cięższych ale sztywnych fabrycznych kół na lżejsze o niewiadomej sztywności.
Alsew Napisano 31 Lipca 2022 Napisano 31 Lipca 2022 Nie czytam tych wszystkich sponsorowanych marketingowych bzdur ale chcesz mi powiedzieć że testują w laboratoriach sztywność kół z jakiejś budżetowej Meridy czy Treka albo innych tam wynalazków, a nie testują fabrycznych kół DT czy Mavica które także są montowane w droższych modelach wielu producentów. Ładna bzdura 😂
Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Autor Napisano 31 Lipca 2022 Poczytaj procedury testowe BikeBoard, to nie są bzdury, akurat moje jazdy testowe poszczególnymi rowerami i odczucia moich znajomych w wielu wypadkach się potwierdziły. Testują całe rowery, w tym również sztywność kół. Niestety rzadko się trafiają takie z kołami, które wymieniłem.
TheJW Napisano 31 Lipca 2022 Napisano 31 Lipca 2022 O sztywności kół w największym stopniu decyduje ich zaplot i dobór szprych. Dasz ten sam zestaw części profesjonalnemu kołodziejowi i jakiemuś Mietkowi z lokalnego serwisu, to dostaniesz zupełnie różne komplety kół. Myślę, że między innymi dlatego nikt nie robi testów customowych setów. Mnogość, a właściwie - dowolność konfiguracji też nie ułatwiałaby zadania.
Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Autor Napisano 31 Lipca 2022 Masz rację, szprychy to fundament, do tego właśnie zmierzałem, że taki customowy build to jedna wielka niewiadoma.
leejoonidas Napisano 31 Lipca 2022 Napisano 31 Lipca 2022 Podaj swoją wagę i model obręczy jaki chciałbyś zastosować w swoich kołach, piasty mają niewielki lub żaden wpływ na sztywność koła, tak jak ktoś powyżej napisał ważne są szprychy ich grubość, ilość i obręcz jaka będzie zastosowana. Na obręczy asymetrycznej ta sztywność będzie lepsza niż na symetrycznej, testy sztywności bocznej koła na obręczach symetrycznych i asymetrycznych są dostępne, jeden z polskich warsztatów budujących koła na zamówienie zrobił taki test, kilka osób na tym forum ma z tego warsztatu koła. Odsyłam do lektury: https://shop.dandyhorse.cc/demistyfikacja_sztywnosci_kol https://shop.dandyhorse.cc/sztywnosc_boczna_16-8vs12-12 https://shop.dandyhorse.cc/asymetryczne_obrecze
Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Autor Napisano 31 Lipca 2022 Dzięki za linki, wartościowy materiał. Składasz koła ?
leejoonidas Napisano 31 Lipca 2022 Napisano 31 Lipca 2022 Jak mam zlecenie to składam, zazwyczaj są to tanie koła bo na takie ludzi stać, lub reanimuję używane koła wymieniając w nich piasty, obręcze, szprychy zależnie co się rozsypało. Głównym wyznacznikiem dla klienta prawie zawsze jest niska cena potem dopiero jakość użytych materiałów.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Lipca 2022 Mod Team Napisano 31 Lipca 2022 No i jeszcze kwestia boost vs. nie boost - dajmy na to 135, gdzie te pierwsze będą miały jednak większą sztywność, ale tak jak napisał TheJW - zależy kto i jak składa, no i jakich komponentów używa do złożenia.
Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Autor Napisano 31 Lipca 2022 KrissDeValnor, masz zamiar zmieniać koła w 930 ? Według testów są naprawdę niezłe pod kątem sztywności.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 31 Lipca 2022 Mod Team Napisano 31 Lipca 2022 Na razie nie, choć mam już pogięte szprychy - w tylnym kole po małej krzaczorowej przygodzie i zaliczeniu jakiegoś grubszego drutu, a w przednim ostatnio zauważyłem jedną, ale nie przypominam sobie nic, co mogłoby ją pogiąć... Ogólnie nie narzekam, dopóki szprychy nie zaczną strzelać, albo znowu dojdą pogięte, niekoniecznie po ingerencji ciał obcych... Dodam, że nie jestem kaskaderem, nie skaczę z metra itp., a ważę góra 74 kg... PS z tego co pamiętam, to (tym razem wywołam wilka z lasu) @TheJW narzekał na fabryczne koła - o ile mnie pamięć nie myli...
Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Autor Napisano 31 Lipca 2022 Kolega w Scale 930 z 2019 również narzekał na pękające szprychy, może przypadek a może jednak trwałość słaba pomimo niezłej sztywności.
Yacko Napisano 31 Lipca 2022 Autor Napisano 31 Lipca 2022 KrissDeValnor, co do tego drutu to mam nadzieję, że widełki całe ? Karbon to jednak nie alu i dużo łatwiej o kłopoty.
TheJW Napisano 1 Sierpnia 2022 Napisano 1 Sierpnia 2022 Ja w Scale RC 900 Team z 2019 miałem trochę inne, teoretycznie lepsze, koła niż w 930-tkach i cóż mogę powiedzieć...padaka straszna. Gięły się i ocierały o widełki tylnego trójkąta, szczególnie przy sprintach i mocniejszym depnięciu pod górę. Doszło do tego, że bojąc się o połamanie koła gdzieś z dala od domu lub w połowie wyścigu, po prostu rezygnowałem ze sprintów, a wszystkie podjazdy robiłem z siodła (przez to do dzisiaj mam ten nawyk... ). Odnośnie Scale 930 2019, to moja kobieta go ma i patrząc na te kółka mam wrażenie, że pode mną strzeliłyby przy pierwszym mocniejszym depnięciu. Obręcze to jakieś Alexrims, zdecydowanie nie wyglądają na wytrzymałe. Natomiast czy tak jest, ciężko stwierdzić, bo ona waży poniżej 60kg i jeździ czysto rekreacyjnie, więc daleko jej do bycia testerem wytrzymałości sprzętu. W przeciwieństwie do mnie... 😈
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Sierpnia 2022 Mod Team Napisano 1 Sierpnia 2022 Widełki na szczęście całe 😅 Co do podjazdów, to jak da radę pomęczyć z siodła, to warto - przynajmniej satysfakcja większa PS nie mogę patrzeć na tych przepychaczy na byle podjeździe, zresztą jak podjazd jest poważny, to nie ma mowy o ciśnięciu na stojąco...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.