nieborak Napisano 25 Lipca 2022 Napisano 25 Lipca 2022 Tak rama wygląda obecnie. Fabrycznie była surowa, przetarłem ją drobną wełną stalową, a później polerka pastą aluchrom. Pytanie, czym ją zabezpieczyć przed zaśniedzeniem/utlenianem? Wosk czy jakaś ceramika? Ktoś może próbował robić takie rzeczy?
Mateusz30 Napisano 25 Lipca 2022 Napisano 25 Lipca 2022 Alu utlenia się natychmiast. Zmiany na powierzchni zabezpieczają przed dalszym utlenianiem. Nie ma potrzeby robić z tym czegokolwiek. Mam surową ramę w szosie od prawie dekady i wygląda dokładnie tak samo, jak kiedyś. Poza tym alu nie pomalujesz. Lakieruje się proszkowo.
Dokumosa Napisano 25 Lipca 2022 Napisano 25 Lipca 2022 Jak nie zabezpieczysz to po dwóch jazdach zimą będziesz miał białe wykwity. Poza tym tlenek naturalny na powierzchni alu jest nietrwały - przetrzesz ręką i ręka czarna.
Dokumosa Napisano 25 Lipca 2022 Napisano 25 Lipca 2022 Najlepiej jak byś miał gdzieś pod ręką zakład renowacji felg samochodowych. Mają trwałe lakiery, piec i nie kosztuje to tyle co rama.
nieborak Napisano 25 Lipca 2022 Autor Napisano 25 Lipca 2022 No właśnie nie chcę wchodzić w koszty i dawać do lakierni. Z resztą "zwykły" lakier z pistoletu już przerabiałem na zmatowionej gołej ramie, niestety łuszczył się od potu. Tym bardziej mam obawy czy na polerce by się trzymał, nawet proszek. A na stalowej pod bezbarwnym proszkiem pojawiały się rude wykwity. Kiedyś widelec siknąłem farbą w spreju i na to wosk do drewna. Po roku jeżdżenia żadnych odprysków, trzyma jak gupi. Dlatego pomyślałem o wosku lub ceramice...
Dokumosa Napisano 25 Lipca 2022 Napisano 25 Lipca 2022 Po to wymyślono elektropolerowanie i anodowanie alu. Ale to już spore koszty.
nieborak Napisano 25 Lipca 2022 Autor Napisano 25 Lipca 2022 Zamówiłem wosk Collinite 476S i zobaczymy czy i jak się sprawdzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.