Skocz do zawartości

[dętki] smartube/tubolito problem z przepuszczaniem powietrza przy wentylu


bercov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od niedawna jeżdżę na ultralekkich dętkach pirelli cinturato smartube (wersja pod gravel) i od samego początku mam problem z jedną z nich (chociaż nie wiem czy druga nie ma podobnej przypadłości). Otóż dętka od samego początku przepuszcza powietrze przy wentylu, tj. połączeniu metalowego wkładu presta z plastikowym wentylem. Początkowo powietrze uchodziło dość wolno - musiało minąć kilka dni zanim ciśnienie zauważalnie spadło. Natomiast ostatnio po napompowaniu opony do 3,5 bara, po dwóch godzinach jest 1,5 bara, a następnego dnia jest już flak. Problem był mi znany jeszcze zanim kupiłem w/w dętki, ale większość tematów w internecie dotyczyła dętek tubolito. Miałem nadzieję, że producenci coś z tym zrobili, bo skoro tyle osób miało z tym problem to chyba coś jest na rzeczy.

Pytanie jest takie, czy są tutaj na forum użytkownicy tych dętek, i czy mieli może podobny problem.

Jak w ogóle wygląda ich reklamacja? Dętki kupiłem w centrumrowerowe i się zastanawiam czy w ogóle przyjmą moje zgłoszenie. Trochę słabo wygląda kupno dętki w cenie opony, która jest bublem i od pierwszego dnia przepuszcza powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, chociaż dętka to jest część eksploatacyjna, którą dość łatwo uszkodzić. W tym przypadku nie ma żadnego mechanicznego uszkodzenia samej dętki,  a używam je przez niecały miesiąc. Mam nadzieję, że nie będą próbować przerzucić winy na użytkownika.

Gdyby to była zwykła dętka za 20 zł, to wyrzuciłbym ją do kosza i nie zawracał nikomu głowy.

Zgłoszenie zrobiłem, chociaż chciałem poznać opinię innych osób, które ewentualnie używały lub używają w/w dętek, czy spotkały się z podobnym problemem i jak on został rozwiązany.

Trochę się łudziłem, że po tylu negatywnych opiniach jakie znalazłem w internecie  problem z wentylem został jakoś rozwiązany - jak widać po moim przypadku niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te dętki rozszczelniły się od stania w garażu. Pewnego dnia poszedłem zabrać rower a tu flak. Rozebrałem i okazało się, że pękła na "zgrzewie". Tyle że tylko że u mnie "chodziły" w szosie i borykały się z ciśnieniem 6,8bar. Druga wybuchła podczas transportu w samochodzie. Tutaj można założyć wzrost ciśnienia, bo w samochodzie było lekko ponad 30 stopni, ale mimo wszystko te dętki to pomyłka. Zwłaszcza jeśli kupujemy je po 139,99zł/sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu na różnych forach pisałem o tym problemie a nawet tutaj na forum całkiem niedawno, ale byli tacy co mnie spłukali z pomyjami bo u nich ten problem nie występuje.

Problem jest do rozwiązania, należy końcówkę presta szczelnie wkleić w plastikową rurkę, jakiekolwiek próby dokręcania metalowego zaworku po czasie kończą się pęknięciem plastikowej rurki i jeszcze większą nieszczelnością.

Klej do butów będzie odpowiedni, jest elastyczny i dobrze klei plastik i metal i gdyby trzeba było wymienić zawór to uda się to wykręcić.

Ogólnie problem nieszczelności na zaworze jest częstym problemem tych dętek.

Edytowane przez leejoonidas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak dopracowany produkt za 140 zł, gdzie trzeba samemu wklejać zawór. Tragedia.

CR ma dobrą politykę gwarancyjną i o ile dystrybutor nie zrobi jakiegoś fikołka, to powinni to uznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku opona to Gravelking Slick 35C (wypadają 38C) i ciśnienie 3,5 - 4 bary. Dętka przeznaczona jest do opon max 1,75 czyli 45C.

Producent ma w swojej ofercie dętki do opon szosowych, więc raczej ciśnienie też nie powinno mieć tutaj znaczenia.

Nie wiem też, czy już fabrycznie wentyl presta nie jest wklejony. Problemem może być używanie pompki z nakręcaną końcówką, ale producent tego nigdzie nie zabrania. Sam raz awaryjnie używałem pompki z taką końcówką jak wymieniałem pękniętą dętkę. Potem już używałem pompki z nasadką zaciskaną. Można spotkać się z opiniami, że te nakładane końcówki pompek się ześlizgują w trakcie pompowania z gładkiego plastikowego wentyla - ja akurat nie miałem takich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wożę ze sobą. Chociaż w samej pompce Lezyne mam taki przycisk do odpowietrzania (to się chyba nazywa ABS - Air Bleed System), który ma zapobiegać odkręcaniu zaworu presta.

W tym przypadku to odkręcanie wężyka pompki = odkręcenie adaptera. Chyba, że chodziło Tobie o nakręcenie tego adaptera na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że jak nakręcisz adapter, to nic fizycznie nie kręci wkładem zaworu Presta. Po prostu nie ma możliwości, że wykręcisz w ten sposób zawór. Może to pomóc, jeżeli problemem jest obracanie zaworu w tych dętkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo ja mam taki adapter, że nakręca się go na ten sam gwint wkładu presta, co pompkę.

Coś takiego:

https://www.decathlon.pl/p/adapter-zaworu-rowerowego-presta/_/R-p-X8591353?mc=8591353&&cd=17694599510&ad=&kd=&gclid=CjwKCAjww8mWBhABEiwAl6-2RYoeprYvHk6cphk4LD1d48jLVuI9-4LiORd9xo3RQETRjzC5FAc4UxoC-c8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Edytowane przez bercov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą sprawdziłem i nie ma innej opcji, z prostej przyczyny na wentylu dętki smartube nie ma gwintu. A adapter nakręca się tak samo na wkład presta w jednej i drugiej dętce (więc gwint jest ten sam).

Na gwint wentyla nachodzi ta uszczelka co jest w adapterze, stąd może być takie wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...