Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni, łańcuch, biegi] Skrzypienie amortyzatorów przednich


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam kross hexagon 2.0 zakupiony bardzo niedawno 

Po 1 dniu użytkowania amortyzatory przednie bardzo skrzypią byłem z tym w serwisie I podobno to nie przeszkadza. Druga sprawa to gdy jadę po chodniku albo nie równej drodze to łańcuch drży przez co wydaje nie fajne dźwięki co z tym zrobić? 3 sprawa to że przerzutka jedna dużej się wrzuca lub zrzuca a inna krócej jest problemem? 

Napisano

Skrzypienie to jedna z cech tych tanich widelców. Z czasem uszczelki się dotrą i będzie ciszej.

Ze skaczącym łańcuchem nic nie zrobisz, nie ta klasa napędu.

Punktu trzeciego nie rozumiem.

Napisano

Ktoś ci sprzedał niewyregulowany, czyli nieprzygotowany do jazdy rower. Wróć z nim do sprzedawcy i poproś o doprowadzenie roweru do stanu używalności oraz usunięcia usterki "amortyzatora", bo ten - mimo że jest tylko atrapą - skrzypieć nie powinien. To znaczy zależy, o jakim skrzypieniu mowa...

Napisano
Cytat

amortyzatory przednie bardzo skrzypią 

Nawet taka atrapa amortyzatorA nie powinna skrzypieć. Pewnie w środku jest totalna suchota.

Cytat

Druga sprawa to gdy jadę po chodniku albo nie równej drodze to łańcuch drży przez co wydaje nie fajne dźwięki co z tym zrobić

O co dokładnie chodzi? Próbuje wejść na inną zębatkę czy obija się o widełkę? Jeżeli nic z tych rzeczy to tak będzie.

Cytat

3 sprawa to że przerzutka jedna dużej się wrzuca lub zrzuca a inna krócej jest problemem? 

Pozwól, że przetłumaczę na j. polski, o ile sam dobrze zrozumiałem...

Trzecia sprawa - przerzutka tylna/przednia (?) część biegów przerzuca szybciej, a część wolniej. 

A dokładniej?

 

EDIT. Widzę, że przedmówcy byli szybsi. Tak to jest jak zacznie się pisać, a później obowiązki wzywają 😀.

Napisano
1 godzinę temu, TheJW napisał:

Ktoś ci sprzedał niewyregulowany, czyli nieprzygotowany do jazdy rower. Wróć z nim do sprzedawcy i poproś o doprowadzenie roweru do stanu używalności oraz usunięcia usterki "amortyzatora", bo ten - mimo że jest tylko atrapą - skrzypieć nie powinien. To znaczy zależy, o jakim skrzypieniu mowa...

Ociera się o uszczelki i piszczy przy skoku 

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Skrzypienie to jedna z cech tych tanich widelców. Z czasem uszczelki się dotrą i będzie ciszej.

Ze skaczącym łańcuchem nic nie zrobisz, nie ta klasa napędu.

Punktu trzeciego nie rozumiem.

Że bieg 6 dłużej się zrzuca chodzi dokładniej mi że z 5 na 6 i dzieje się to tylko nigdy mam z przodu bieg 3 

Oraz dłużej się wrzuca 3 czyli z 4 na 3 

@chudzinkipo prostu łańcuch tak drży po nierównej drodze może to b spowodowane tym że zjeżdżałem z wysokiego krawężnika? Natomiast byłem w serwisie z tym amortyzatorem i powiedział że to normalne a smaru jest tak dużo że są czarne ślady na teleskopach i muszę wycierać a jak przejadę ten srebrny teleskop to jest cały tłusty

1 godzinę temu, TheJW napisał:

Ktoś ci sprzedał niewyregulowany, czyli nieprzygotowany do jazdy rower. Wróć z nim do sprzedawcy i poproś o doprowadzenie roweru do stanu używalności oraz usunięcia usterki "amortyzatora", bo ten - mimo że jest tylko atrapą - skrzypieć nie powinien. To znaczy zależy, o jakim skrzypieniu mowa...

Rower był robiony do jazdy czekałem 2 dni ponieważ serwisant mówił że go przygotuję 

Napisano

To, że czekałeś na rower i to co mówił serwisant nie oznacza, że jest przygotowany.

Cytat

po prostu łańcuch tak drży po nierównej drodze może to b spowodowane tym że zjeżdżałem z wysokiego krawężnika?

Nie ma tak po prostu. Uderzył w rurkę od tylne trójkąta tylko przy zjeżdżaniu czy słychać go cały czas jakby próbował wejść na inną zębatkę?

Z biegami nie ogarniam Twojego opisu.

NIGDY mi nie skrzypiał nowy, nawet najtańszy Suntour. Ja bym reklamował.

 

  • Mod Team
Napisano

Panowie, zwłaszcza autor, starajcie się pisać po polsku, nie po polskiemu (chudzinki też).

Tani amor może latami pracować bezgłośnie - nie wiem, może wtedy były lepsze (wyprodukowany w 2008), ale XCM dawał radę :icon_cool: 

Problem z łańcuchem zostałby w dużym stopniu ograniczony, gdyby przerzutka była ze sprzęgłem, ale w niższych modelach jej nie montują.

Różne czasy zmiany przełożeń wynikają ze złej regulacji przerzutek.

Napisano

Wydaje mi się, że sporą część opisanych problemów można by wyeliminowac regulując i smarując napęd oraz rozbierając, czyszcząc i smarując widelec.

Jeśli nic nie zrpbisz ze smarowaniem widelca, to z czasem może pracować coraz dalej, aż w końcu w ogóle przestanie działać.

Napisano
23 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Panowie, zwłaszcza autor, starajcie się pisać po polsku, nie po polskiemu (chudzinki też).

Uuuu, to mnie zaskoczyłeś. Chodzi o zjedzenie dwóch literek? Czy coś jeszcze? Dałem córce do sprawdzenia, bo ja już może trochę pozapominałem, i stwierdziła, że w dwóch miejscach pasowałoby dać przecinki... Skoro ja dostałem upomnienie za takie "przewinienia" to co z resztą forumowiczów? Co niektórzy chyba powinni dostawać bany 😀.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...