bartiii Napisano 2 Lipca 2022 Napisano 2 Lipca 2022 Cześć Proszę o pomoc/opinie. Rzecz dotyczy Cube Analog (Cube Analog 29 / MTB 29er hardtail / Rowery / Katalog Rowerowy 2014 (bikeworld.pl) którego ujeżdżam i modyfikuje od kilku lat. Z fabrycznego osprzętu została właściwie tylko rama, kierownica i właśnie koła, tj. CUBE ZX24 Disc 29 na piastach Shimano HB/FH-RM66. Zastanawiam się czy warto szukać i wymienić ów koła na lżejsze, pod tublesa i z lepszymi piastami? Rower swoje lata ma, mowa oczywiście poszukiwaniu części używanych. Jeżeli warto wymienić to jakiej optymalnej konfiguracji warto szukać, na jakich piastach? Aktualnie osprzęt roweru to grupa Deore m6000, opony VITTORIA Mezcal 2.1 - rower wykorzystywany do jazdy turystycznej/rekreacyjnej, ja ważę ok 85
chopmaz Napisano 2 Lipca 2022 Napisano 2 Lipca 2022 Podaj jeszcze kwotę, jaką możesz przeznaczyć na nowe koła to chłopaki coś Ci podpowiedzą. Ze swojej strony mogę napisać, że ja po zmianie kół na lżejsze byłem zadowolony. Lepsze przyspieszenie, lepiej pod górkę. Jednak efekt "łał" szybko minął, do dobrego łatwo się przyzwyczaić 🙂
bartiii Napisano 2 Lipca 2022 Autor Napisano 2 Lipca 2022 Znajomy do gravela kupował koła karbonowe na piastach dt swizz 240 za ok 4k pln. Mój cube ma niecałe 10 latek, mtb, brak sztywnych osiek, raczej na koła karbonowe nie ma co liczyc wiec chyba 1k pln to będzie aż za dużo? Nie wiem, szukam optymalnej konfiguracji, z kosztami sobie poradzę albo odpuszczę Liczę, ze mniejsza waga, lepsze piasty i odejście od dętek będzie odczuwalne podczas jazdy
Dokumosa Napisano 2 Lipca 2022 Napisano 2 Lipca 2022 A coś konkretnie dolega obecnym kołom? Bo za 1k to tak specjalnie się nie nawywija.
bartiii Napisano 8 Lipca 2022 Autor Napisano 8 Lipca 2022 Ogólnie nic im nie dolega. Natomiast czytałem, że najwięcej zyskuje się na lekkich kołach i dobrych piastach - stąd naszło mnie na zmianę. Jeżeli 1k niezbyt to o jakim budżecie mówimy i czego optymalnego powinienem szukać tak aby zmiana nie była tylko dla samej zmiany?
Mihau_ Napisano 8 Lipca 2022 Napisano 8 Lipca 2022 Powiedzmy do 2k za same koła (bez opon) pozwoli ci kupić coś w miarę konkretnego - bo np. piasty dt240 przy amatorskich zastosowaniach to trochę biżuteria i przerost formy nad treścią
Grochu86 Napisano 9 Lipca 2022 Napisano 9 Lipca 2022 "np. piasty dt240 przy amatorskich zastosowaniach to trochę biżuteria i przerost formy nad treścią" - możesz rozwinąć? Właśnie jestem też na etapie wyboru piast - dt240 albo 350, nie znam się na tym kompletnie. Wiem, że nie będę jeździć w deszczu i wolałbym coś lżejszego. Ale 1000zl różnicy piechotą też nie chodzi
Molekpl Napisano 9 Lipca 2022 Napisano 9 Lipca 2022 Do jazdy turystycznej, rekreacyjnej to bez sensu cokolwiek zmieniać. Zrób sobie serwis piast i wydaj kasę na coś innego.
Dokumosa Napisano 9 Lipca 2022 Napisano 9 Lipca 2022 Komplet dt240 to obecnie 1900zł, za 1100-1200 kupi się komplet dt350. Oczywiście mowa o współczesnych modelach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.