Skocz do zawartości

[do 10 000 zł] trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję roweru trekkingowego do jazdy po mieście, poza i po ścieżkach leśnych. Zależy mi na komforcie jazdy i najlepiej gdyby napęd był na pasku. Wstępnie znalazłem kilka propozycji które rozważam ale bez zobaczenia i jazdy próbnej będzie ciężko wybrać. Proszę o informacje który rower będzie dobrym wyborem. Większość rowerów które mają pasek zamiast łańcucha nie mają amortyzacji na przednim widelcu. Wygląda na to, że tylko Koga ma to na czym mi zależy ale może macie jakieś inne propozycje.

  1. KOGA F3 6.0
  2. Trek District 4 Equipped
  3. Cannondale Tesoro 1
  4. Cube Travel EXE
  5. Scott Sub Sport 10 Men
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

😎, obecny.

W takim budżecie to już lepiej niż mercedes, właściwie wszystkie są świetne :), chociaż...

 

Cytat

Większość rowerów które mają pasek zamiast łańcucha nie mają amortyzacji na przednim widelcu. Wygląda na to, że tylko Koga ma to na czym mi zależy ale może macie jakieś inne propozycje.

Od zeszłego roku na rynku masz markę R Raymon, a ta wśród trekkingów ma najwyższy model właśnie z Gatesem i Alfine 11. Wspominam go regularnie - jest i pasek, i amortyzator, więc nie tylko Koga:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-trekkingowy-r-raymon-tourray-6-0-gent-pd23306/

 

Ostatnio pisałem o nim kilka dni temu w podobnym wątku tutaj:

 

rower-turystyczny-r-raymon-w-beskidzie-sadeckim-malopolska-2021-szymon-nitka-01345.jpg.e33787f777be4e15628c5657309a705d.jpg

karyntia-i-r-raymon-tourray-6-karyntia-2

rower-trekkingowy-r-raymon-tourray-6-mie

 

O moich wrażeniach z jazdy na pasku i Alfine 11 pisałem z kolei tutaj - generalnie zachęcam nadal bardzo, wciąż uważam to za perfekcyjne rozwiązanie do klasycznej turystyki. Z tym zastrzeżeniem, że na długie lub częste podjazdy ~15% to będzie za mało lub spowoduje, że się więcej nachodzisz niż na klasycznym 3x10.

 

Z tych, o które pytasz, moim amatorskim okiem:

 

2 godziny temu, mariusznicpon napisał:

KOGA F3 6.0

Lepsza, wyprawowa wersja Gatesa - CDX zamiast CDN, jak w Raymonie. Dwa kilogramy lżejszy rower. Wydaje mi się, że słabe opony. Lepsze dynamo. Dobry bagaznik - Tubus, chociaż ten w Raymonie jest rownież bardzo w porządku. Dużo lepsza lampka z przodu - w Raymonie wystarcza do nocnej jazdy po mieście, po lesie, ale tak "na styk". Współczesne lampki powinny dawać więcej światła.

Na pewno dużo lepszy rower od mojego TourRaya, ale też za połowę większy budżet. Jeśli jednak możesz sobie na niego pozwolić - nie zastanawiaj się :)

 

2 godziny temu, mariusznicpon napisał:

Trek District 4 Equipped

Tu już krócej - brak amortyzatora z przodu i Alfine tylko 8, a nie 11, dla mnie to byłoby za mało. Szczególnie brak amora to zupełne "no go".

 

2 godziny temu, mariusznicpon napisał:

Cannondale Tesoro 1

To klasyka której trudno coś zarzucać poza brakiem Gatesa i Alfine :). Dokładnie tydzień temu o tym rowerze opowiadał mi Jarek z Velo Małopolska, który właśnie na takim jeździ i który na niego długo polował. Świetny rower, ale nie wiem, czy wydałbym tak dużą sumę na klasyczny napęd.

 

2 godziny temu, mariusznicpon napisał:

Cube Travel EXE

Przepiękna klasyczna linia, ładne kolory, ale... brak amortyzatora z przodu. Tylko na dobre drogi rowerowe albo bardzo rowerowe miasto z wygładzonymi krawężnikami. I to chyba też nieszczęsne błotniki Cube'a, które wciąż irytują moich znajomych. Stopka chyba też do zmiany - w Raymonie jest od razu bardzo solidny Ursus. Cube'owi już dziękujemy.

 

2 godziny temu, mariusznicpon napisał:

Scott Sub Sport 10 Men

Może i przyjemny rower, dobry osprzęt, jednak kosztuje tyle co mój Raymon, a nie ma ani Gatesa, ani Alfine 11. Dalsze miejsca.

 

Podsumowując, bezdyskusyjnie najlepsza jest tu Koga. Naprawdę fajna maszyna. Kosztuje jednak aż półtora raza tyle, co mój Raymon. Pojawia się więc kluczowe pytanie: czy Koga jest aż o półtora raz lepsza od Raymona? Pewnie byłaby, gdyby miała piastę Rohloffa, a nie Alfine 11. Ale - nie ma.

Powodzenia w zakupach - na cokolwiek się zdecydujesz, to będzie dobry rower (jeśli tylko będzie miał amortyzację z przodu) 😎

 

*edit*

Jeszcze drobne rzeczy a propos Kogi - zdjęcia na linkowanej stronie są z rozmiaru 63, największego dostępnego, stąd też trochę nieprzeciętne proporcje roweru na zdjęciach - jeśli dobrze widzę.

Oraz - zaskakujący jest brak otworów na bidony na dolnej rurze ramy. Może to taka tradycja Kogi, a może okazac się, że do klasycznego mocowania bidonu będziesz potrzebował jakiejś przejściówki z niemodnego ostatnio Decathlonu. Na tak pięknym rowerze może to wyglądać badziewnie 😕

Ostatnia - tych samych otworów montażowych brakuje zdaje się również na widelcu, więc lowrider będziesz montował jak ja w Raymonie - na obejmach.

No, to tyle ☺️

Szy.

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :)

A może dałbyś radę pamiętać o tym wątku i kiedyś wrzucić kilka zdjęć i trochę wrażeń z jazdy? Nieczęsto spotyka się takie rowery w trasie, więc myślę, że nie tylko ja chętnie poczytam jak się sprawują.

Bezpiecznej jazdy.

Szy.

Edytowane przez szy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W końcu po kilku zmianach terminu rower dotarł do mnie dziś. Załączam zdjęcia. Jestem po krótkiej jeździe, pierwsze wrażenia są pozytywne, więcej postaram się napisać po kilku jazdach. Jedyną rzeczą która mi przeszkadza to słabe hamulce, podobno muszą się dotrzeć, według instrukcji musze zahamować kilkanaście razy przy prędkości około 15-20 km/h.

Edytowane przez mariusznicpon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o informację czy to jest  normalne, że po naciśnięciu hamulca jest luz powodujący, że mogę poruszać się do przodu lub tyłu o około 1 cm (obrót opony względem błotnika) tarcza na pewno się nie rusza i nie jest to luz na amortyzatorze lub klockach hamulcowych. Problem dotyczy przedniego i tylnego koła. Załączam link do filmiku https://photos.app.goo.gl/irFVnKiNGLw6FSKh6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, ja rownież poszedłem w Koga, niestety trafiłem na zmiany roczników a więc i specyfikacji. Moja zamówiona wersja to będzie F3 8.0... koło listopada przy dobrych wiatrach... słyszałem też plotki o kwietniu 2023... wracam na rower po jakiś 12-15 latach... ostatni w stajni to Giant Boulder Alu Lite wiec dziadek... teraz z racji wieku i innych schorzeń :)wracam po to by odbywać relaksujace wycieczki... już nie mogę się doczekać... pzdr Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...