Skocz do zawartości

[Łańcuch] Za długi łańcuch


Lukasz331

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

od niedawna posiadam Rometa Huragana 3, przejechałem do tej pory na nim zaledwie 200 km, ale ostatnio zwróciłem uwagę na głośny napęd. Zastanawiam się czy to jest możliwe, aby łańcuch w nowym rowerze był niedopasowany, za długi? Po odbiorze roweru na łańcuchu oczywiście był "smar" konserwujący, który producent daje na łańcuch w celu zabezpieczenia, powinni to ściągnąć przed montażem i nasmarować normalnym olejem. Najgłośniej jest na małym blacie, łańcuch nie ociera o przednią przerzutkę, wątpię, aby nowa Sora tak hałasowała, w drugim rowerze mam Tourney'a z przodu i Acera z tyłu i po dobrym wyczyszczeniu jest cichutko. Tutaj też myślałem, że wyczyszczę i będzie ok, ale niestety nadal hałasuje.

Napisano

A po wyczyszczeniu nasmarowałeś? :P

Bo to tutaj jest problem. Przerzutka nie ma nic do rzeczy. 

Za długi łańcuch łatwo zauważyć - wózek przerzutki jest mocno cofnięty i ocieranie widać gołym okiem. 

Napisano

Nasmarowałem, ale chyba właśnie za szybko wytarłem i wybrałem się na przejażdżkę :D Podobno najlepiej zostawić na noc, a w dodatku użyłem rzadkiego oleju na warunki wysokiego zapylenia, więc to pewnie to. Po 60km chyba napędowi nic nie powinno być? :D Poza tym i tak słabo, że producent roweru wrzuca nieprzygotowany łańcuch na rower, który potem zbiera wszystkie syfy na drodze.

Napisano

Nie słabo. Wszyscy tak robią i większości użytkownikom w ogóle to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie. Nie wiem czy to pytanie odnośnie 60 km jest na poważnie 😀, ale jeżeli tak to odpowiedź jest: nic mu nie będzie. A jak szukasz lektury na długie jesienne (?) wieczory to możesz poczytać:

 

Napisano
5 godzin temu, Lukasz331 napisał:

Poza tym i tak słabo, że producent roweru wrzuca nieprzygotowany łańcuch na rower, który potem zbiera wszystkie syfy na drodze.

A z zardzewiałym byś Pan wolał czy nie? Rowery stoją w sklepach miesiącami, więc łańcuch jest solidnie zakonserwowany. Wielu nawet tęskni za tym smarem, bo na długo wystarcza. 

I smary "na suche" czasem się po 60km kończą. Więc dosmaruj, i praktykuj to za każdym razem jak napęd będzie słyszalny. 

Napisano
W dniu 23.03.2022 o 14:39, Lukasz331 napisał:

Po odbiorze roweru na łańcuchu oczywiście był "smar" konserwujący, który producent daje na łańcuch w celu zabezpieczenia, powinni to ściągnąć przed montażem i nasmarować normalnym olejem.

jedyne co wymywa ten smar to benzyna..

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...