Skocz do zawartości

[Fox przód + tył] Serwis amortyzatorów Fox 32 Evolution 125mm + Fox Float RP2rocznik około 2010)


Ciaston

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Trafiła mi się ostatnio okazja na Giant Trance X2 z bodajże 2009 lub 2010 roku (nie jestem w stanie określić dokładnie). Przez te 10 lat był bardzo mało używany, co widać, bo na ramie nie ma prawie żadnych śladów użytkowania, jedynie zaniedbany nieco. Amortyzator z przodu to jakiś OEMowy Fox 32 ze skokiem 125mm. Filmów w internecie jest sporo, więc z serwisem sobie poradzę, jednak kupno butli oleju Foxa Green 10wt. to spory wydatek i chciałem pójść w jakiś zamiennik. Wyczytałem, że podejdzie Silkolene RSF 10wt, podobny współczynnik lepkości rzekomo, chciałem się dopytać na forum, czy ktoś serwisował i może potwierdzić, że ten olej będzie OK? Według sugestii oil chartów z neta, tyle co poniżej powinno tego oleju trafić do środka.
image.png.2fdcf48234829eb8bbac9496e0e98646.png

Większy problem będę miał z damperem, jako, że nigdy żadnego do tej pory nie robiłem oraz nie wiem, czy Fox Float Fluid można czymś zastąpić. Dodatkowo, czy wymiana uszczelek jest konieczna? Na zdjęciach wyglądają w porządku, nie pozadzierane, nie wyglądają na sparciałe, ale wolę jednak dopytać. I jeśli wymiana jest konieczna, czy ten zestaw z linku poniżej będzie ok?

https://www.grawitacyjny.pl/zestaw-serwisowy-fox-float-line-air-sleeve-special,3,26701,63841?gclid=Cj0KCQiAkZKNBhDiARIsAPsk0WhqHTsS6X0xBB5_ml9_UmqORP1d293GiEs9hcVRc7oBAi9ovUjaGI0aAts8EALw_wcB

A więc podsumowując:

1. Czy Silkolene RSF 10wt będzie dobrym zamiennikiem dla Fox Green 10wt.?
2. Czy Fox Float Fluid można również czymś zastąpić?
3. Czy wymiana uszczelek przy serwisie tylnego amortyzatora jest w każdym wypadku konieczna i jeśli tak, to czy podejdzie zestaw z załącznika?

Załączam kilka zdjęć amortyzatorów, może w czymś pomogą.

IMG_6737.jpg

IMG_6733.jpg

IMG_6734.jpg

IMG_6735.jpg

IMG_6736.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ciaston napisał:

1. Czy Silkolene RSF 10wt będzie dobrym zamiennikiem dla Fox Green 10wt.?
2. Czy Fox Float Fluid można również czymś zastąpić?
3. Czy wymiana uszczelek przy serwisie tylnego amortyzatora jest w każdym wypadku konieczna i jeśli tak, to czy podejdzie zestaw z załącznika?

1. tak to olej o zbliżonych parametrach

2. Można zastąpić gęstym olejem przekładniowym np: fuchs titan

3. Jeśli damper jest zapowietrzony (syczy podczas uginania) lub/i nie działa blokada, trzeba zrobić pełny serwis z wymianą uszczelek. Do tego lepiej oddać damper do autoryzowanego serwisu.

Jeśli działa to wystarczy czyszczenie i smarowanie komory powietrznej.

Przydałby sie jeszcze olej do tłumika amortyzatora przedniego np: Maxima 5W

Edytowane przez adas651
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ciaston napisał:

Dodatkowo, czy wymiana uszczelek jest konieczna? Na zdjęciach wyglądają w porządku, nie pozadzierane, nie wyglądają na sparciałe

To akurat okaże się po wyciągnięciu goleni, wyczyszczeniu i dokładnej inspekcji tych uszczelek. Tego w jakim stanie są wargi od wewnątrz bez rozbiórki się nie dowiesz. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
4 godziny temu, adas651 napisał:

Jeśli działa to wystarczy czyszczenie i smarowanie komory powietrznej.

Podobnie z przednim, jak działa tłumik jak należy wystarczy podstawowy serwis. Ponadto, jeśli amortyzator nie ma otwartej kąpieli olejowej, czyli w jednej z goleni olej nie jest wspólny dla tłumika i smarowania, można po taniości zalać np. Amortyzolem. W dolnych goleniach olej pełni jedynie funkcję smarująca i nie ma wpływu na pracę amortyzatora, jak olej w tłumiku.

12 godzin temu, Galvatron napisał:

Skontaktuj się Wichyu Workshop, choć nawet u nich będziesz musiał zostawić ok. 800 zł.

Skąd wziąłeś tą sumę, kiedy wg. ich cennika cena pełnego serwisu za przód, jak i tył to po 200zł, czyli razem 400?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak chodzi o kurzówki; jak są popękane na pewno do wymiany. Jak nie ma pęknięć zrób podstawowy serwis i tak po 3-4 miesiącach  jazdy powtórz i zobacz w jakim stanie będzie olej. Po takim okresie powinien być względnie czysty, jeśli nie to wymiana, bo uszczelki puszczają za dużo syfu do środka amorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...