Skocz do zawartości

Ciaston

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kamil
  • Skąd
    Wrocław

Ostatnie wizyty

227 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Ciaston

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

2

Reputacja

  1. Zamówiłlem Silkolene RSF 10wt + Fuchs Titan, na weekend zacznę rozbierać i się okaże, czy będę potrzebował też nowych uszczelek, dzięki wszystkim za pomoc!
  2. Cześć, Trafiła mi się ostatnio okazja na Giant Trance X2 z bodajże 2009 lub 2010 roku (nie jestem w stanie określić dokładnie). Przez te 10 lat był bardzo mało używany, co widać, bo na ramie nie ma prawie żadnych śladów użytkowania, jedynie zaniedbany nieco. Amortyzator z przodu to jakiś OEMowy Fox 32 ze skokiem 125mm. Filmów w internecie jest sporo, więc z serwisem sobie poradzę, jednak kupno butli oleju Foxa Green 10wt. to spory wydatek i chciałem pójść w jakiś zamiennik. Wyczytałem, że podejdzie Silkolene RSF 10wt, podobny współczynnik lepkości rzekomo, chciałem się dopytać na forum, czy ktoś serwisował i może potwierdzić, że ten olej będzie OK? Według sugestii oil chartów z neta, tyle co poniżej powinno tego oleju trafić do środka. Większy problem będę miał z damperem, jako, że nigdy żadnego do tej pory nie robiłem oraz nie wiem, czy Fox Float Fluid można czymś zastąpić. Dodatkowo, czy wymiana uszczelek jest konieczna? Na zdjęciach wyglądają w porządku, nie pozadzierane, nie wyglądają na sparciałe, ale wolę jednak dopytać. I jeśli wymiana jest konieczna, czy ten zestaw z linku poniżej będzie ok? https://www.grawitacyjny.pl/zestaw-serwisowy-fox-float-line-air-sleeve-special,3,26701,63841?gclid=Cj0KCQiAkZKNBhDiARIsAPsk0WhqHTsS6X0xBB5_ml9_UmqORP1d293GiEs9hcVRc7oBAi9ovUjaGI0aAts8EALw_wcB A więc podsumowując: 1. Czy Silkolene RSF 10wt będzie dobrym zamiennikiem dla Fox Green 10wt.? 2. Czy Fox Float Fluid można również czymś zastąpić? 3. Czy wymiana uszczelek przy serwisie tylnego amortyzatora jest w każdym wypadku konieczna i jeśli tak, to czy podejdzie zestaw z załącznika? Załączam kilka zdjęć amortyzatorów, może w czymś pomogą.
  3. Wbrew namowom na zezłomowanie amora, rozkręciłem, wyczyściłem, przesmarowałem (bez wymiany uszczelek, o dziwo były we w miarę dobrym stanie), sok nowy zalałem, działa o niebo lepiej, preload, rebound i blokada skoku działają, a i wygląda też spoko, także ogólna rada dla domowych rowerowych serwisantów, nie poddawać się za szybko
  4. Jak już wspominałem, dla mnie to szansa na złapanie trochę nowej wiedzy w kwestii majsterkowania, gorzej na pewno chodził nie będzie, a nowe uszczelki i olej na pewno mu nie zaszkodzą. Kolega nie chce aktualnie inwestować w całkowicie nowy amortyzator, stąd pomysł. Dlatego jednak mimo wszystko proszę o radę jakie uszczelki będą do niego OK. Taki, czy taki?
  5. Cześć, Kupiłem sobie jakiś czas temu stojak serwisowy na rower, żeby nie musieć się przy jakichś drobnych pracach mocować z przewracającą się maszyną, a przy okazji zacząłem serwisować rowery znajomym, żeby podłapać trochę praktyki. Dostałem od kumpla starego Gianta do serwisu, amorek do RS Dart 2 (jeszcze nie sprawdziłem rocznika), zdjęcia załączone. Wydaje mi się, że te wszystkie zapieczone ślady oleju i innego brudu można bez problemu zmyć, natomiast nie wiem jaki rodzaj oleju tam podejdzie oraz czy znajdę gdzieś zestaw nowych uszczelek do takiego amorka? Może są jakieś zamienniki, lub pasują od innego modelu? I dodatkowe pytanie, czy ten sam olej, który podejdzie do Darta, przypasuje również do mojego RSa 30 Silver Solo Air? Taniej by było wziąć większy baniak i przeserwisować od razu dwa amorki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...