hawkeye Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 Cześć ! Posiadam napęd 1x11 z kaseta 11-46 i korba M6000B. Rama boost (big nine 500 lite). Czy sa jakieś przeciwwskazania do montażu w tej konfiguracji korby M8100 (domyślnie 12s). Czy łańcuch wtedy też musi być pod 12s? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Września 2021 Udostępnij Napisano 22 Września 2021 Nie ma technicznych (aczkolwiek zęby ma węższe, przystosowane do łańcucha 12s shimano). Łańcuch 11s (ze względu na żałosną trwałość 12). Są natomiast ekonomiczne. IMHO lepiej iść w m7000-b1 a za zaoszczędzone pieniądze kupić sobie porządny (albo dwa) łańcuch do rotacji. Swoją drogą czego brakuje przy obecnej korbie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 23 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2021 Szczerze mówiąc to kaprys. Do pełnego XT brakuje mi korby. Dotychczas udało mi się zrobić upgrade z M6000 2x10 do M8000 1x11 (manetka, kaseta, przerzutka) za około 300 zł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Września 2021 Udostępnij Napisano 23 Września 2021 (edytowane) No to kup korbę z epoki (do kompletu) czyli fc-m8000-B1. Sam mam dwa rowery na wiekowych xtr i xt sprzed blisko 10 lat i jakoś raziłby mnie komponent z innej parafii (pod względem roku modelowego). Edytowane 23 Września 2021 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 24 Września 2021 Udostępnij Napisano 24 Września 2021 Mój głos też na M8000-B i oryginalną koronkę XT ale CRM81 a nie CRM80! Masz wtedy pasujący i zgrany kommplet, do tego koronka robi rekordowe przebiegi, bo ma szerokie stalowe zęby. Moja ma 4 lata i nadal nie ma żadnej różnicy w kształcie zębów względem nowej A zrobiłem na niej prawie 20 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 24 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2021 Koronkę akurat już mam SLX CRM70 (34t) chociaż rozważam przejście na 32t to wtedy przy okazji mógłbym przeskoczyć na CRM81. Chociaż czy 70 od 81 różni się czymś poza wagą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 24 Września 2021 Udostępnij Napisano 24 Września 2021 (edytowane) CRM80 ma gorsze ząbki, CRM81 ma te szersze i węższe, przez co łańcuch rzadziej spada. Ze zdjęć wnioskuję, że CRM70 to SLXowy odpowiednik CRM81, więc wygląda na to, że możesz na takiej zostać. Jestem zdania, że należy unikać aluminiowych koronek, bo te się znacznie szybciej zużywają. Aha, jak już nową korbę kupujesz, to pomyśl o jej oklejeniu. Kilkadziesiąt pln i godzinka pracy, ale moim zdaniem bardzo warto. Oklejona o wiele dłużej będzie cieszyć oko. EDIT: Nie wiem, czy na zdjęciach w aukcjach nie oszukują... To jest ta gorsza zębatka: https://allegro.pl/oferta/tarcza-shimano-sm-crm70-32t-do-fc-m7000-10458347836 a to jest ta lepsza, z zębami NW: https://allegro.pl/oferta/zebatka-shimano-slx-fc-m7000-32t-96mm-11s-sm-crm70-10746247878 Zerknij jaką masz i jaki ma symbol. Edytowane 24 Września 2021 przez cervandes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 24 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2021 (edytowane) Chyba ta lepsza wersja ale realnie to czym SLX i XT się różnią? Teoretycznie wagę też mają podobną Edytowane 24 Września 2021 przez hawkeye Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Września 2021 Udostępnij Napisano 24 Września 2021 Xt jest na węglu a slx na kompozycie plasticzano-szklanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 9 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia Doszedłem w końcu do wymiany korby, ale mam pewne wątpliwości. Dotychczas myślałem że mam korbę boost, natomiast przy demontażu zauważyłem że w oznaczeniu modelu, na żadnym z ramion nie ma literki B. Czy Shimano nie oznaczało korb z serii 6000 czy po prostu mam zwykła ? Rower to Merida big nine 500 lite 2020 rok. Czy nową do napędu 1x11 kupić zwykła czy B? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 9 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 9 Stycznia Jeśli masz osie boost to taka też powinna być korba. Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale Merida jakiś czas temu miała akcję serwisową na wymianę korb w 500 Lite właśnie z powodu fabrycznego montażu korb nonboost. Wszystkie bez dodatkowych kosztów wymieniali na prawidłowe korby z linią boost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 9 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia Dobrze kojarzysz , ale to chyba mial 2021 rocznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 9 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 9 Stycznia Możliwe, ale sądząc po Twoim poście 2020 też mogła mieć podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 9 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia Oznaczenia oznaczeniami, ale z pomiarów mi wychodzi niecałe 50mm linia łańcucha przy 1x. Według specyfikacji Shimano korby boost z serii M8000 1x mają 53,4 .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia Jaką masz oś tylnego koła? To determinuje linię łańcucha i w konsekwencji typ korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hawkeye Napisano 9 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia Oś 12x148. Może dlatego nie mogłem ostatnio ustawić tylnej przerzutki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia Tym samym korba boost powinna być. Odnośnie modelu to zwróć uwagę, że łańcuchy shimano 12s są wewnętrznie wężsxe niż 11s. Może to powodować potencjalne problemy z trzymaniem łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.