Skocz do zawartości

[korba] Zapieczona i obrobiona śruba.

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wymieniam najmniejszy blat w korbie trzyrzędowej. Przykręcony czterema śrubami imbusowymi do pająka. Pomimo używanie dobrej klasy kluczy Uniora dwie z nie odpuszczają, gniazdo już obrobione, klucz kreci się dookoła. Co teraz ? Jakieś wykrętaki, inne pomysły?

Nakładki do wykręcanie odpadają bo łeb śruby wystaje najwyżej 1mm ponad powierzchnię zębatki. Do głowy przychodzą mi tylko wykrętaki, ale nie korzystałem nigdy i nie mam doświadczenia. Pełno tego w sieci, ale co kupić żeby wykonało swoje zadanie. Nie chciał bym kupić jakiegoś szmelcu. Nagrzewanie korby ...to już raczej jako ostateczność i raczej będę to zlecał do jakiegoś serwisu.

Napisano

Wbijasz w wyrobione gniazdo bit torx zależy jak bardzo rozklepałeś gniazdo ale pewnie t7 wystarczy. Nie masz wkrętarki to i klucza nastawnego do bita możesz użyć.

Napisano

Widzę, że wyciągnięte, ale tak na przyszłość, są też specjalne wykrętaki do takich uszkodzonych śrub i pomaga podgrzewanie śruby. Stosowałem wielokrotnie przy wymianie tarcz hamulcowych w motocyklu

Napisano

O wykrętakach wiem..nawet miałem już w koszyku, ale tak jak psiałem pomógł zwykły Torx więc na razie zrezygnowałem.

Patent z podgrzewaniem stosowałem kiedyś gdy sztyca się zapiekła. To już jest trochę zabawy i nie każdy ma do tego warunki. W przypadku, który tu opisuję trzeba by raczej podgrzewać korbę bo chodzi o to żeby zwiększyła ona swą objętość umożliwiając łatwiejsze wykręcanie śruby.

Napisano

No właśnie nie, też tak myślałem. Jednak podgrzewając śrubę, nie da rady nie podgrzać przy okazji materiału, w który jest wkręcona, po drugie w trakcie grzania dochodzi do zmian naprężeń i to widocznie pomaga. Podpatrzone w jednym serwisie :)

A czy zabawy, zwykły palnik na na nabój gazowy, odpowiednio ustawiony płomień, parę chwil. Jeśli tylko jest pod ręką to warto spróbować, ale to i tak działa najlepiej kiedy śruba jest jeszcze cała :)