Skocz do zawartości

[Zmiana kierownicy na szosową] Czy hamulce mtb pasują do szosowych klamkomanetek?


graziano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jeżdżę na Btwinie Riverside 500, który ma prostą kierownicę i zwykłe (nieszosowe :) ) tarczówki - seryjnie są mechaniczne, ale u mnie wkrótce hydrauliczne shimano. Przerzutka tylna też jakieś niewysokie shimano, przód bez przerzutki. Chcialbym zmienić kierownicę na baranka, ale zastanawiam się czy z szosowymi klamkomanetkami wykorzystam swoje stare hamulce (którekolwiek, choć wolałbym hydrauliczne) i przerzutkę. I czy nie zapłacę za to więcej niż na rower :) Jestem laikiem w szosach, proszę o wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniasz, że zakładając baranka miejsce chwytu wysuwa ci się 10 cm w przód?

Ten riverside w rozmiarze S ma poziomą 585, po zamontowaniu baranka robi się z tego rower na gościa 190 wzrostu

Że już o tym jak beznadziejnie będzie to wyglądało nie wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że można się pobawić. Zakładasz kierownicę z krótkim gięciem + klamki szosowe do mechaników z ciągiem MTB oraz krótki mostek.

Manetkę możesz ogarnąć w barendach 

images?q=tbn:ANd9GcRvTyDENKczRIvHcVLJR6CiBitj-FCKr60tVqWXoRxWxtZFnPPUJgAevO8MtIQqyNJv_WbjNc7Y&usqp=CAc

lub na obejmie .......typu thumb.

image.jpeg.d7498599fb92cdd7e67e4dd304bfacfb.jpeg

Nikt ci nie zabroni ;-)) ale tanio nie będzie, tylko jest to w pełni odwracalny proces, jeśli ci to nie spasuje wrócisz do starego rozwiązania. Na świecie jest masę rozwiązań na gravela z mtb/trekinga czy innej ramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

Ogarniasz, że zakładając baranka miejsce chwytu wysuwa ci się 10 cm w przód?

Ten riverside w rozmiarze S ma poziomą 585, po zamontowaniu baranka robi się z tego rower na gościa 190 wzrostu

Że już o tym jak beznadziejnie będzie to wyglądało nie wspominam

Z krótkim mostkiem nie, po mojemu geometria się nie zmienia - tu chłop coś takiego zrobił. Estetycznie też mi odpowiada 😜. Generalnie to jest zrobione tak, jak mówi woojj.

Ta kierownica surly fajna, właśnie o taki patent mi chodziło, tylko trochę za płytka, najbardziej w tym wszystkim zależy mi na aerodynamice.

Dzięki za podpowiedzi, jeżeli coś ulepię to się pochwalę ;) Ale to nie prędzej niż na jesień. Albo zmienię rower na szosę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nieprofesjonalny skrót myślowy - ja miałem na myśli że sylwetka razem z dłońmi pochyli się w dół, ale nie w przód ani w tył.

Możesz napisać tutaj czemu? Szukam i mało mnie przekonuje to co znajduję, biorąc pod uwagę że zarówno w riversidzie jak i mtb mam mostek około 100 mm. O co chodzi? Nerwowe prowadzenie? Ergonomia sylwetki? Jakieś optymalne dla wydajności pochylenie ciała? Odległość między łokciem i kolanem? No idea ☹️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie mogę edytować poprzedniego.

Mostek w riversidzie jest długi ale kierownica jest lekko wygięta w łuk, i trochę go to niweluje. Ale za to w mtb mostek jest chyba ze 120mm, kierownica prosta a przy tym węższa niż zazwyczaj i jezdzi się tym hmm, nie wiem, nijak dziwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...