Skocz do zawartości

[Zmiana kierownicy na szosową] Czy hamulce mtb pasują do szosowych klamkomanetek?


graziano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jeżdżę na Btwinie Riverside 500, który ma prostą kierownicę i zwykłe (nieszosowe :) ) tarczówki - seryjnie są mechaniczne, ale u mnie wkrótce hydrauliczne shimano. Przerzutka tylna też jakieś niewysokie shimano, przód bez przerzutki. Chcialbym zmienić kierownicę na baranka, ale zastanawiam się czy z szosowymi klamkomanetkami wykorzystam swoje stare hamulce (którekolwiek, choć wolałbym hydrauliczne) i przerzutkę. I czy nie zapłacę za to więcej niż na rower :) Jestem laikiem w szosach, proszę o wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarniasz, że zakładając baranka miejsce chwytu wysuwa ci się 10 cm w przód?

Ten riverside w rozmiarze S ma poziomą 585, po zamontowaniu baranka robi się z tego rower na gościa 190 wzrostu

Że już o tym jak beznadziejnie będzie to wyglądało nie wspominam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że można się pobawić. Zakładasz kierownicę z krótkim gięciem + klamki szosowe do mechaników z ciągiem MTB oraz krótki mostek.

Manetkę możesz ogarnąć w barendach 

images?q=tbn:ANd9GcRvTyDENKczRIvHcVLJR6CiBitj-FCKr60tVqWXoRxWxtZFnPPUJgAevO8MtIQqyNJv_WbjNc7Y&usqp=CAc

lub na obejmie .......typu thumb.

image.jpeg.d7498599fb92cdd7e67e4dd304bfacfb.jpeg

Nikt ci nie zabroni ;-)) ale tanio nie będzie, tylko jest to w pełni odwracalny proces, jeśli ci to nie spasuje wrócisz do starego rozwiązania. Na świecie jest masę rozwiązań na gravela z mtb/trekinga czy innej ramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mihau_ napisał:

Ogarniasz, że zakładając baranka miejsce chwytu wysuwa ci się 10 cm w przód?

Ten riverside w rozmiarze S ma poziomą 585, po zamontowaniu baranka robi się z tego rower na gościa 190 wzrostu

Że już o tym jak beznadziejnie będzie to wyglądało nie wspominam