Skocz do zawartości

[do 3000zł] uniwersalny do jazdy po przedmieściach


jzb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 
Poszukuje w miarę uniwersalnego roweru, do jazdy rekreacyjnej i "w około komina", tj przejechać się z dzieckiem po okolicy, pewnie dołożyć jakis fotelik, czy trasy typu jakiś sklep itp :), a jak będzie czas i chęci, to jakieś wycieczki po okolicy. Budżet jaki sobie założyłem to do ok. 3000zł. Byłem w dwóch sklepach i zaproponowano mi rowery trekkingowe:

W jednym 

https://saveno.pl/trekking/road-classic-disc-gts/

w drugim:

https://www.tabou.pl/trekking/kinetic-4-0-gts - 2020

+ cross

https://www.tabou.pl/cross/flow-2-0-eq-2021

 

1. Czy warto wybrać coś z tego, czy szukać w innych sklepach czy internecie? 

2. O ile na jakości osprzętu się nie znam, o tyle, w tym saveno rzuciła mi się możliwość zablokowania przedniego amortyzatora - ale czy jest to użyteczne ? Ktoś z tego korzysta?  

3. Podobne z dynamem w piaście - zazwyczaj trekkingi ~3k mają wbudowane, ale rozumiem, ze to nie są jakieś opory toczenia, które będą zauważalne dla takiego amatora  jak ja? :) 

 

Napisano

Niestety nie widzę opcji edycji, a zgodnie z regulaminem zabrakło: wzrost 175, waga 89.

I przy okazji 4 pytanko: Hamulce tarczowe  - pewnie by wystarczyły same v-brake'i, ale w przypadku tych 2 trekkingów mamy hamulce tarczowe.  Z tego co słyszałem, bardziej skomplikowany/droższy jest ich serwis - zastanawiam się czy nie wepcham się na minę kupując rower z takimi hamulcami?  

 

 

Napisano
3 godziny temu, jzb napisał:

do jazdy rekreacyjnej i "w około komina", tj przejechać się z dzieckiem po okolicy, pewnie dołożyć jakis fotelik, czy trasy typu jakiś sklep itp :), a jak będzie czas i chęci, to jakieś wycieczki po okolicy.

Jakie podłoże? Asfalt? Szutry? Piaski? Korzenie? +- ile % czego? 

Napisano

Raczej asfalt - pewnie z 70-80 procent. Z 10-20 szutry jak asfaltu zabraknie:) piaski i korzenie czasami, jak najdzie ochota pozwiedzać jakieś okoliczne ścieżki leśne.

Napisano
5 godzin temu, jzb napisał:

możliwość zablokowania przedniego amortyzatora - ale czy jest to użyteczne ? Ktoś z tego korzysta?  

Jak jeździsz agresywnie "gniotąc na stojaka" to jest użyteczne, ale to nie przy rowerach tego rodzaju.

 

3 godziny temu, jzb napisał:

Hamulce tarczowe  - pewnie by wystarczyły same v-brake'i, ale w przypadku tych 2 trekkingów mamy hamulce tarczowe.  Z tego co słyszałem, bardziej skomplikowany/droższy jest ich serwis

Jeżeli w budżecie można kupić tarczówki, a najlepiej hydrauliczne to nie ma się co zastanawiać. Popatrz na:

https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside900/_/R-p-300794

https://www.unibike.pl/crossfiregts.html

https://nrowery.pl/rowery/99-caledon-db-da.html lub droższy 

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-kentfield-2

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-muirwoods

Napisano

Dzięki za podpowiedzi :) Sugerujesz w takim razie skupić się na crossach i ewentualnie doposażyć niż iść w trekkingowy?

A druga sprawa, to ich dostępność - a w zasadzie ich brak. Ma ktoś jakieś sprawdzone sklepy, gdzie któryś z zaproponowanych rowerów można znaleźć, albo jakieś propozycje z możliwością kupna ? :)


Przy czym widzę, że ceny to np. 2100-2800  - a jeśli by było coś sensownego - trochę drożej i z dostępnością - to miałby ktoś jeszcze jakieś propozycje ?

Napisano
26 minut temu, jzb napisał:

a jeśli by było coś sensownego - trochę drożej i z dostępnością - to miałby ktoś jeszcze jakieś propozycje ?

Proszę bardzo https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920/_/R-p-300795?mc=8405267 i dostępny póki co... Z tym rowerem masz ten plus, że możesz go sobie zamówić do domu (tylko już nie ma darmowej wysyłki), przymierzyć się na spokojnie i oddać bezpośrednio do sklepu (lub odesłać, ale to koszty).

 

26 minut temu, jzb napisał:

skupić się na crossach i ewentualnie doposażyć niż iść w trekkingowy?

Ze specyfiki Twojej jazdy tak, bo zakładam, że co najwyżej będą Ci potrzebne błotniki.

Napisano

Ten riverside 920 wyglada całkiem ciekawie - fajna sprawa z blokowanym amortyzatorem powietrznym i jedną zębatką z przodu, ale czytając opinie mam wrażenie, że trzeba go od razu zamówić z nowym siodełkiem + do tego pewnie dojdą błotniki i jakieś lampki. W rezultacie wyjdzie +- 3600.

W takim razie jeszcze raz podpytam :)  Ma ktoś jeszcze jakieś inne fajne dostępne propozycje powiedzmy do tych 3600 ? :)

 

 

Napisano
W dniu 14.07.2021 o 14:30, jzb napisał:

Raczej asfalt - pewnie z 70-80 procent. Z 10-20 szutry jak asfaltu zabraknie:) piaski i korzenie czasami, jak najdzie ochota pozwiedzać jakieś okoliczne ścieżki leśne.

Poszedłbym w

W dniu 14.07.2021 o 15:31, chudzinki napisał:

Na taki teren tani amortyzator potrzebny Ci jak zającowi dzwonek. A jak jeździsz po płaskim i przednia pzrerzutka okaże się niepotrzebna - wywalisz zmieniając tarczę w korbie i łańcuch. Jak Ci sie Muirwoods znudzi to sprzedasz z niewielką stratą. 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Dobra, przyszedł czas, aby coś zamówić. 
W międzyczasie zasięgnąłem opinii na jeszcze jednym forum i jeszcze raz odwiedziłem okoliczne sklepy. 
W rezultacie postanowiłem, że mogę wziąć cos do 4k.

1. Zastanawiałem się również nad rozmiarem ramy - przymierzałem się do rowerów crossowych tabou z ramą 19'', jednak gdy stoję 2 stopami na ziemi, przez siodełko, mój krok jest w połowie ramy i tu mam mieszane uczucia, bo krokiem dotykam lekko ramy - rozumiem, że taka rama jest dla mnie za duża, czy może jak cofnę trochę siodełko to będzie ok ? :)  

2. A i jeszcze rzucił mi się w oczy regulowany mostek -  a w zasadzie go brak przy poniższych modelach - rozumiem, że to raczej zbędny bajer ? 

3. W rezultacie moja lista potencjalnego wyboru prezentuje się następująco.  

Co do rowerów oprócz wymienionych tu:
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-muirwoods 
https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside900/_/R-p-300794

Dostałem opinie, że lepiej dołożyć do tych 4k i wziąć 
https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-greynred/

Znowu w cenie 4k w sklepie od ręki mają w rozmiarze M giant'a
https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc


Jak myślicie - warto dołożyć do tego giant'a lub cube'a? 
 

 

 

 

 

 

Napisano

Przekrok to zadna ocena wielkosci roweru, chociaz z reguly jak sie haczy jajcamy to cos jest na rzeczy :P Regulowanego mostka unikaj, dobierz po prostu rame. Regulowany mostek skraca reach i jednoczesnie unosi kierownice, takie bledne, geometryczne kolo w bikefittingu - do niczego dobrego nie prowadzi. Od kierownicy sa podkladki/wznios i dlugosc mostka, ktora lepiej zwiekszac, niz skracac, chociaz wiadomo, zalezy od swiadomosci i pozadanego efektu.

Nawet jak podasz wzrost i dlugosc wew. nogi to wciaz wrozenie. Najbezpieczniej trzymac sie rekomendowanych tabelek producenta, bo usredniaja dlugosc nogi oraz dlugosc rak, moze tak wyjdzie, ze wstrzelisz sie w srodek skali. Bazowa wartosc reach wiele mowi o wyjsciowej pozycji, ale trzeba tez dodac dlugosc dolnej rury i jej kat w celu oszacowania. Pomijam, ze czasami nie ma mowy o tym, ze wieksze ramy maja offset w siodle.

Jak sobie porownuje cube/giant do aktualnie posiadanej geometrii to widze, ze bylby krotszy niz moj level (mimo, ze level to geometria pseudo xc to jednak wyciaga pozycje). Jako, ze giant ma troche czytelniejsze dane to obstawiam na tak zwana 'rekreacyjna' pozycje, czyli w sam raz do bujania sie dookola komina, chyba norma w crossach. 

Osprzetowo to jak chcesz. Cena wynika z osprzetu, do bujania sie spokojnie wystarczaja sprawne heble hydrauliczne, blokada amora do pompy na stojaco i dobrane siodelko, do tego alivio nie robi duzej roznicy miedzy deore, przynajmniej w starej generacji. Naped 3x lub 2x, 1x to juz specializacja :P Idac tym tokiem, kiedys pewnie kupilbys rower za 2k, dzis trzeba wywalic 3+.

Wpierw wyglad, potem szacowanie geometrii, potem dobor/dostepnosc ramy i na koncu osprzet. Potem i tak strzeli ci do lba szosa albo full :P 

ps: nie mam nic do decathlona, ale czesto maja poteznie rekreacyjne geometrie i nie zawsze wszystko podaja. Z zalet to czesto mozna trafic ramy testowe, wiec mozna sie przymierzyc, zamiast celowac w ciemno.

ps2: szykuj 200-500zl na siodelko i pedaly, ahh i jeszcze sztyca na 2 sruby z plynna regulacja kata bo oszalec mozna :)

Napisano
Cytat

szykuj 200-500zl na siodelko i pedaly, ahh i jeszcze sztyca na 2 sruby z plynna regulacja kata

Eeee, do takiej jazdy:

W dniu 14.07.2021 o 10:08, jzb napisał:

do jazdy rekreacyjnej i "w około komina", tj przejechać się z dzieckiem po okolicy, pewnie dołożyć jakis fotelik, czy trasy typu jakiś sklep itp :), a jak będzie czas i chęci, to jakieś wycieczki po okolicy.

😀

Giant z crossów ma jedne z bardziej sportowych geometrii.

3 godziny temu, jzb napisał:

z ramą 19'', jednak gdy stoję 2 stopami na ziemi, przez siodełko, mój krok jest w połowie ramy i tu mam mieszane uczucia, bo krokiem dotykam lekko ramy - rozumiem, że taka rama jest dla mnie za duża

I tak i nie tzn. przy Twojej jeździe pewnie by to uszło, ale ja bym patrzył na 18-17 cali.

3 godziny temu, jzb napisał:

jak cofnę trochę siodełko to będzie ok ?

Nie, tym się nie zmienia przekroku.

 

3 godziny temu, jzb napisał:

Co do rowerów oprócz wymienionych tu:
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-muirwoods 
https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside900/_/R-p-300794

Dostałem opinie, że lepiej dołożyć do tych 4k i wziąć 
https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-greynred/

Znowu w cenie 4k w sklepie od ręki mają w rozmiarze M giant'a
https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc

  1. Marin
  2. Roam 1
  3. Riverside, ale 920
  4. Cube na szarym końcu

 

Napisano

image.thumb.png.af220ccf20405084d044ea28288c8d64.png

Smiechem chihem, ale o ile nic nie spieprzylem, to geometria niemal identyczna z moim levelem, kwestia okolo centymetra, wiec w sumie duzo jezeli chodzi o wygode :) Dane wklepalem z gianta vs level b3. Jak dobrze wybierze rame i cos nie kwinie, to najwyzej urwie 1cm na mostku, ale nie sadze. Nie nazwalbym tego sportowa geometria, ale jednak ma jej cechy. Na wycieczki 50km-80km obleci. Bo na tyle szacuje wkolo komina:P Screen taki sobie, bo 1cm o ktorym pisalem naprawde wiele zmienia.

Btw. marin mi sie tutaj nawet bardziej podoba, przynajmniej pod katem stylistycznym :) 

Napisano
Cytat

Riverside, ale 920

Tak, jak najbardziej, chodziło o 920 :)

 

W takim razie cube'a rzeczywiście sobie odpuszczę.

Pozostał Marin, Roam 1 i Riverside 920, który właśnie stał się niedostępny online. 

I teraz tak - Marin -  cenowo najtaniej, najwięcej pozytywnych rekomendacji, rozmiar M - 168-174cm, więc przy 175cm wzrostu  niby trochę mniejszy, ale chyba lepiej tak, niż za duży.  Bez amortyzatorów, przrzutki Alivio Shadow/altus.


Roam 1 - cenowo najdrożej, dostępny w lokalnym sklepie, rozmiar "M -  170-180cm", więc rama wydaje się w punkt. Amortyzator powietrzny(z blokadą, bez manetki?) przerzutki deore. 

 

I teraz pytanie, czy warto dołożyć do tego Roam'a, ze względu np na przerzutki deore, czy "lepiej dopasowaną ramę" ? Czy to już raczej różnice kosmetyczne między nimi i co bardziej sie podoba ? :)

 

Cytat

szykuj 200-500zl na siodelko i pedaly, ahh i jeszcze sztyca na 2 sruby z plynna regulacja kata

Siodełko rozumiem, że pewnie warto coś lepszego, wygodniejszego -  macie jakieś propozycje, czy raczej "co zaproponują w sklepie?" 


Pedały - czemu od razu do zmiany ?  Pytam się bo w tym temacie jestem całkowicie zielony :) 


sztyca na 2 sruby z plynna regulacja kata - masz jakaś konkretną, przykładową na myśli  ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

Siodełko, pedały, sztyca... Nie myśl o tym. Pojeździsz to sam stwierdzisz co Ci nie pasuje.

Jak stawiasz na prostotę i szybkość to Marin, a jak na komfort (i konieczność serwisowania amortyzatora) to Giant.

Napisano

Marin jest bardziej lezacy niz giant. Ciekawe, czy decyzja zapadla :P Siodelko sie zmienia, jak sie ma kuper wiekszy, niz 12cm, bo nie pasuje na standardowe 140/143mm siodla. Pedaly wole platformy, domyslnie nie wiem co tam siedzi, spd etc to kazdy we wlasnym zakresie. Sztyca drazni, jezeli skok mija sie z tym, czego oczekujemy. Kupilem accenta, offset mnie drazni, ale lepsze to, niz jego brak (mialem offset mniejszy o 4mm). W zamian plynna regulacja siodla.

Napisano

Decyzja zapadła na Gianta. 

Mam mieszane uczucia:) Jak na razie zrobiłem kilka km, bo pogoda nie sprzyjała.

Do 4k w sklepie zaproponowali mi tabou flow 5.0, ale mimo trochę lepszego wyposażenia, nie przekonała mnie bardziej oporna rama i opony "terenowe".

Dodatkowo jak 1 raz się przymierzałem do Gianta, to rama wydawała się mniejsza niż 19'' tabou. Ale po dopompowaniu kół już wychodzi to samo:) niestety nie mieli nic  mniejszego niż 19'' aby porównać:/

W rezultacie jeździ się ok, ale martwi mnie rozmiar ramy. Jajka na ramie, a w instrukcji i internetach, że ma być minimum 5cm prześwitu.

Więc wychodzi że Marin byłoby trafniejszym zakupem w moim przypadku, chociażby ze względu na wielkość ramy, ale tu zakup stacjonarny i faktura, więc nie bardzo widzę możliwość zwrotu i jak na razie zostanę przy tym co kupiłem:)

Napisano

No to mozemy pojechac dalej. Jak nie masz co robic wieczorami to - podaj dlugosc nogi (INSEAM, z reguly 46-48% wzrostu), wzrost, zmierz ustawiona wysokosc siodelka od suportu do czesci siedziskowej (tam gdzie lezy kuper), rozmiar zakupionej ramy no i dlugosc mostka oraz jego kąt. Zmierz kuper (rozstaw kulasow), zmierz siodelko w najszerszym punkcie. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...