JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Hej, potrzebuję od Was pomocy w doborze roweru. Robię trasy około 20-25 km po ścieżkach rowerowych, czasem wyskoczę poza miasto na wycieczkę około 50 km. Z asfaltowych dróg praktycznie nie zjeżdżam. Dotychczas jeździłem na Meridzie podobnej do tej: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/1952/crossway-20-d Amortyzowana sztyca i widelec, opony dosyć gładkie, ale nie miałem z nimi problemu, gdy trafiłem na krótki odcinek z piasku. Zastanawiam się jednak nad rezygnacją z amortyzacji na rzecz osiągów i masy, dlatego rozważam rower fitness. Wybór pada pomiędzy specialized sirrus 2.0 https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-2-0/p/174691?color=279695-174691 oraz merida speeder 100 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2054/speeder-100 Rowery różni jednak 2 kg masy na korzyść dla Meridy (10.6 kg)- czy jest coś, co przemawia zatem za wyborem Speca? Patrzyłem jeszcze Gianta Fastroad SL 3 (https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-sl-3), jednak wyczytałem kilka słabych opinii o nim. Rozglądałem się jeszcze za trekiem fx 2 disc (https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc/p/27991/?colorCode=bluedark) jednak on wagowo wychodzi podobnie jak spec. Co w takim razie wybrać?
abdesign Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Z Specem nie przemawia nic... Tu płacisz za napis, za to Giant o którym gdzieś wyczytałeś niepochlebne opinie moim zdaniem to rower, który jest najciekawszy ze wszystkich propozycji.
JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Autor Napisano 7 Czerwca 2021 Dzięki za odpowiedź o Giant przeczytałem, że tylne piasty łapią jakieś luzy oraz że hamulce tektro to słaba opcja w porównaniu do shimano. Warto się tym przejmować, poczuję jakąś różnice, coś jest bardziej awaryjne? Ewentualnie czy warto dopłacić do speedera 200? https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2053/speeder-200
Gość Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Wiesz co, właśnie sprzedałem za 1tys zł tego SIRRUSA, było nawet kilku chętnych, na pewno miałem za dużą ramę pod swój wzrost, bo była to L a mam 179-180cm Ten rower jechał tak, jakby go ktoś trzymał z tyłu. Po drugie, na aluminium będziesz czół każdą najmniejszą nawet dziurkę w asfalcie, że ja się na takim czymś przez lata katowałem...
abdesign Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Czy warto w stosunku do s-100? Tak warto, kilka jest powodów. Jednym z istotniejszych jest napęd sory 2x9 zamiast 3x8 (będący mieszaniną tourneya z acerą). Normalne manetki i klamki mt200 to to też olbrzymia zaleta w stosunki do stef505... Jak jest odstępny a dla Ciebie ten wydatek jest akceptowalny to nie powinieneś rozpatrywać s-100 @omegagl Robert, umówmy się... dobrałeś wcześniej pod swoje potrzeby rower (tego siriusa) "grubo nie na temat".
JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Autor Napisano 7 Czerwca 2021 7 minut temu, omegagl napisał: Wiesz co, właśnie sprzedałem za 1tys zł tego SIRRUSA, było nawet kilku chętnych, na pewno miałem za dużą ramę pod swój wzrost, bo była to L a mam 179-180cm Ten rower jechał tak, jakby go ktoś trzymał z tyłu. Po drugie, na aluminium będziesz czół każdą najmniejszą nawet dziurkę w asfalcie, że ja się na takim czymś przez lata katowałem... Czyli mówisz, że nie warto rezygnować z amortyzacji? Na czym teraz śmigasz?
abdesign Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Warto, warto. Kolega nam się niedawno na plastik przesiadł i się cieszy z nowej zabawki (doskonale to zresztą rozumiem)
Gość Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Teraz to nie śmigam, tylko zapier..... Żebym nie pomylił, to TREK DOMANE jest, ale który to to nie wiem. To w ogóle inna bajka jest, bo widzę, że idziesz kolego podobnie jak ja ścieżką, i też Cię kusi większa prędkość. TREK;a Ci naprawdę polecam szczerze. MEGA wygodna rama, to tak, jakbym przesiadł się z wiejskiej kobyły na pełnokrwistego araba. Odpuść sobie te fitnesy bierz rasowa szosę.
JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Autor Napisano 7 Czerwca 2021 Kusi kusi, jednak raczej pozostanę w strefie amatorskiej na szosie zbyt agresywna pozycja jak na moje plecy, dlatego rozważam fitnessa. Możecie tylko rozwiać moje wątpliwości co do napędu? Teraz jeżdzę na 3x8, jak to się różni względem 2x8 jak w giancie lub 2x9 w speederze 200? Na innym forum znalazłem taką opinie o giancie: https://forum.szajbajk.pl/topic/20986-giant-fastroad-sl3-opinie/
Gość Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 To tylko pozwoli kolega, że go sprostuje, wcale nie jest prawdą, ze ta pozycja jest agresywna, bo to zależy od typu ramy. Ja mam enduracne i jest mi wygodniej o niebo niż na SIRRUSIE Zresztą leżę bykiem na lemondce. Pamiętaj, że te fitnesy nie jadą. pozdrowienia Artur!
JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Autor Napisano 7 Czerwca 2021 Dobrze, w takim razie przyjrzę się jeszcze takim rowerom. Tylko jakby ktoś mógł rozwiać moje wątpliwości co do napędu
abdesign Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 1. Koła we wszystkich tych rowerach dostaniesz "lekko-pół-dodupy", nie muszę czytać opinii żeby wiedzieć że seryjne koła w takim rowerze to mniejsza lub większa padaczka. 2. Kaseta 9s będzie ciaśniej stopniowana od 8-ki, co za tym idzie będzie mniej "dziur" to jest takich sytuacji w których na jednym biegu za twardo na drugim za miękko. Fitness czy szosowy rower z napędem 3x to pomysł średniawy i nieco ułomny. Gdzieś tam przy bardzo specyficznym zastosowaniu up'hillowym albo jakiejś rachitycznej nodze to tam taki młyneczek pokroju 28t się sprawdzi ale to naprawdę margines zastosowań roweru+specywiczny użytkownik. 3. Szosę, szosę lordowską, gravela czy inne barankowe wcielenie roweru możesz rozważać (czemu nie, bo możesz trafić w punkt), ale na spokojnie, bo to nie każdemu i nie do wszystkich aktywności pasuje i nie zawsze jest optymalnym wyborem.
JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Autor Napisano 7 Czerwca 2021 Dobra, dzięki za wszystko, muszę w takim razie przejść się po sklepach i coś przymierzyć. O ile cokolwiek będzie dostępne aktualnie... 😕
Pitof Napisano 7 Czerwca 2021 Napisano 7 Czerwca 2021 Mi się w tej Meridzie nie podoba gruba sztyca. Nie wiem po co taki wspornik w rowerze fitness. Z podanych propozycji również oddaję głos na Gianta + małe ulepszenie: https://www.giant-bicycles.com/pl/wspornik-siodla-d-fuse
JAKUB3N Napisano 7 Czerwca 2021 Autor Napisano 7 Czerwca 2021 Ten giant również kusi, jednak problemy z napędem i piastą, o których czytałem trochę mnie zniechęcają. Dopytam się jeszcze w lokalnym sklepie. Ale propozycja z ulepszeniem ciekawa
JAKUB3N Napisano 9 Czerwca 2021 Autor Napisano 9 Czerwca 2021 Witam jeszcze raz, niestety sytuacja w sklepach jest ciężka i do wyboru pozostają te dwa rowery: https://www.giant-bicycles.com/pl/fastroad-sl-2 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2052/speeder-300 Który z tych? Cenowo identyczne, jednak mam wrażenie, że za gianta przepłacę i bliżej mu do speedera 200. Korba na kwadrat, przerzutki sora, 0.5 kg cięższy. Tylko czy taki amator jak ja poczuje różnice i wykorzysta tiagrę z całym osprzętem w s-300? Oczywiście najważniejszy będzie komfort, jednak chciałbym wiedzieć, czy powinienem odrzucić gianta w tej sytuacji?
keltu Napisano 9 Czerwca 2021 Napisano 9 Czerwca 2021 Nie wiem jak z dostępnością ale w podobnej cenie masz jeszcze Fairfax 3. Wyróżnia się chociażby sztywną osią z przodu. Edit: Tutaj jest XL jeśli to nie błąd na stronie https://be-bike.pasaz24.pl/product/Rower-Marin-Fairfax-3-700C-XL-s10565
JAKUB3N Napisano 9 Czerwca 2021 Autor Napisano 9 Czerwca 2021 Xl za duży dla mnie, poza tym nie jestem przekonany do microshifta 😕 ale dzięki za propozycję
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.