Skocz do zawartości

[suplementacja] Kolarstwo górskie


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

szukam suplementów na wzmocnienie wytrzymałości i wydolności oraz na wzmocnienie stawów. Jeżeli chodzi o typ jazdy to nie są jakieś wyścigi czy maratony a po prostu całe dnie w siodle i zabawa w górach.

Na wytrzymałość zastanawiam się nad:
- Beta alaniną
- BCAA
- Kreatyna
Co będzie z tego najlepsze? Może macie coś co możecie polecić

Jeżeli chodzi o stawy to pewnie jakiś kolagen, pytanie tylko który jest godny polecenia

Oczywiście jestem otwarty, także na inne propozycje.

Edytowane przez Gremlin008
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolagen jest przereklamowany.

Ja biorę kreatynę, ale bez połączenia tego z ćiwczeniami siłowymi, nie ma sensy zażywać supli.

BCAA to raczej na redukcji czasem na czczco można zarzucić, tylko po co.

Na poczatku skupiłbym się bardziej na wzmocnieniu odporności. Suplem może być już kofeina z kawy. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

BCAA i Kreatyna w celu zwiększenia wytrzymałości?

Badania faktycznie potwierdzają, że beta alanina może mieć pozytywny skutek w kontekście opóźnienia zmęczenia, ale to i tak bardzo subtelne działanie, którego nie odczujesz (no, moża poza parestezją po wzięciu większej dawki ;p).

Kreatyna to raczej przy bardzo krótkich, siłowych powtórzeniach, będzie spoko raczej na siłowni, albo w innych dyscyplinach, ale znów... przy rekreacyjnej jeździe to tylko wydawanie kasy. Poza tym kreatyna zwiększa masę ciała przez wiązanie większych ilości wody, także jej branie tym bardziej nie ma sensu.

BCAA chcesz brać, bo masz niedobory białka, czy w jakim celu?

Według mnie jak nie trenujesz, nie jeździsz dla wyników i dla ich poprawy to nie ma sensu suplementować czegokolwiek specjalnego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób kreatyna zwiększa masę ciała, jak ja się odchudzam i nie zauważam takiego efektu, to mit. 

Ale tak jak pisałem, suple w połączeniu z treningiem siłowym ma sens, a na rowerze tak nie bardzo. Już lepiej zrobić sobie izotonika dla amatora wystarczy. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, safian napisał:

Kreatyna to raczej przy bardzo krótkich, siłowych powtórzeniach, będzie spoko raczej na siłowni, albo w innych dyscyplinach, ale znów... przy rekreacyjnej jeździe to tylko wydawanie kasy. Poza tym kreatyna zwiększa masę ciała przez wiązanie większych ilości wody, także jej branie tym bardziej nie ma sensu.

Kreatynę w kolarstwie się bierze w celach regeneracyjnych a nie super przyrostach siłowych, co do tej masy z wody to też już dawno obalony mit.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jazda rekreacyjna fakt, ale przewyższenia 2000 metrów dziennie potrafią zmęczyć, więc szukam czegoś co mogło by to zmęczenie trochę zmniejszyć. @es.ka jeżeli uważasz, że kolagen jest przereklamowany to co poleciłbys na stawy?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Badania potwierdzają wzrost masy i TBW przy suplementacji kreatyną. Sam zresztą zimą ładuję kreatynę i normalnym jest wzrost o ~0.5kg będąc na zerowym bilansie kalorycznym.

 

Creatine Supplementation Increases Total Body Water Without Altering Fluid Distribution (nih.gov)

Creatine monohydrate supplementation on body weight and percent body fat - PubMed (nih.gov)

Bromatologia_2012.indd (ptfarm.pl)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.05.2021 o 11:08, Gremlin008 napisał:

Jazda rekreacyjna fakt, ale przewyższenia 2000 metrów dziennie potrafią zmęczyć, więc szukam czegoś co mogło by to zmęczenie trochę zmniejszyć. @es.ka jeżeli uważasz, że kolagen jest przereklamowany to co poleciłbys na stawy?

Poważnie 2000m up dziennie? Jest taki bezpłatny środek leczniczy, nazywa się REGENERACJA :) .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...