Skocz do zawartości

[Amortyzator] Cross/Gravel NRX vs Paragon vs Vogue


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam czegoś do szwendania się po drogach i bezdrożach na crossie zrobionym na gravela.
Obecnie siedzi tam wysłużony Suntour NCX D-LO Air 63mm. Od początku chodził w moim przekonaniu mułowato, a teraz po niecałych 25k km (huh, trochę zleciało od końcówki 2014) i może jednym serwisie, bardziej przypomina sztywny widelec niż amortyzator, no może nie licząc luzów na goleniach ;)

Chcę przede wszystkim coś działającego i w miarę możliwości lżejszego.
Skok mniej więcej ten sam, nie wiem czy jest sens pójście w 75mm, obawiam się czy geometria się już za bardzo nie popsuje (rama Accent Shannon 2007, kąt główki 71° przy długości widelca 440mm).
Dobrze jakby miał standardowe mocowania pod lampkę i błotnik.
Stery zwykłe 1 1/8".
Mocowanie pod hamulec tarczowy.
Koło jest pod standardową oś 9mm (?). Jak są jakieś adaptery ze sztywnej osi, to można rozszerzyć wybór, jak z boost 110 można to samo zrobić, to nawet lepiej.
Musi być czarny.

Zbyt dużego wyboru nie ma, a i z dostępnością tak sobie:

- RST Vogue - mniej więcej wiem czego się spodziewać w działaniu, bo mam M29 na tych samych technologiach, bez szaleństw ale działa, trochę gorzej z trwałością, bo 2x zgubiłem pokrętło regulacji tłumienia powrotu, 2x się zeszczał (być może sprawy powiązane), obecnie po 20k km jeszcze jakoś działa i na razie na miasto wystarcza, problem z dostępnością

- Suntour NRX S-rlr Lite - mam obawy co do działania, jeżeli chodzi tak samo jak NCX D to odpada, z dostępnością też tak sobie lub wersje tapered

- RockShox Paragon Gold - jeżeli kultura działania podobna do Recona (prawdopodobnie silver) 120mm to wydaje się niezłą opcją, z tego co widzę na razie dostępny od ręki

 

Jeżeli chodzi o koszt, to okolice 1300zł są akceptowalne, powyżej 1500zł musiałbym się zastanowić drugi raz. Jak da radę taniej to nie będę narzekać.

Napisano
23 godziny temu, kipcior napisał:

Zrobiłeś jeden serwis przez 25kkm? Grubo :) A może zapytaj u Activii czy da się to uratować i sprawić, żeby działał? Nie wiem czy cenowo ma sens ale może.

Siedział w rowerze na miasto, jeżdżony cały rok, nie było kiedy zrobić ;)
Nie widzę sensu pakowania w niego pieniędzy, wydam przynajmniej połowę, jak nie tyle samo co kosztował (po przecenie 400 z haczkiem), a i tak nie będzie działał lepiej niż za nowości. Luzy skasujesz ale kultury tłumika raczej nie poprawisz.

@leejoonidas
Ciekawy pomysł, choć nie wiem czy to się dobrze wizualnie zgra.
Są jakieś w tych rozmiarach z otworem/gwintem na podkowie na śrubę błotnika/lampki?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Trochę czasu zleciało na decyzję i serwis (nie ma to jak brać się za takie rzeczy w środku sezonu).

Koniec końców padło na Paragona.
Za dużo komentować nie ma za bardzo co - działa tak jak powinien działać amortyzator, nawet po bruku jest w miarę ok. Muszę tylko pamiętać, że to nie jest 120mm jak w drugim rowerze i się jednak trochę hamować w lesie ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...