Skocz do zawartości

[4500] Rower trail/enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie Forumowicze,

Po długiej przerwie postanowiłem napisać kolejny post na temat roweru. Chciałem złożyć rower z części, które były opisane w zeszłym roku w jednym z tematów. Postanowiłem, że dozbieram jeszcze pieniądze, a że sezon się wtedy kończył, to postanowiłem, że nowy rower złożę dopiero na sezon 2021. Niestety, ceny prawie wszystkich części poszły ostro w górę, więc oto i jestem z nową rozpiską i nowym budżetem, który jednak ma małe znaczenie wobec podwyżek. Za trzy miesiące kończę 18 lat, ważę około 70 kilogramów, wzrost około 182cm). Dotychczas jeździłem na rowerze B'twin rockrider 340 i postanowiłem, że chciałbym złożyć sobie nowy, porządny i dość trwały rower, który będzie mi do jeżdżenia długich (dla mnie około 70km wzwyż to całkiem sporo) trasach leśno-asfaltowych (no i jakiś hopek małych od czasu do czasu, schodów, podstawowych trików jak manual, stójka itp.). W każdym razie, na rower mam około 4500zł (to dla mnie absolutny max, niestety więcej nie da rady, no może przysłowiową stówkę, nic poza tym). Dałbym radę złożyć maszynę samodzielnie, przygotowałem już listę części( wiem doskonale, że wymaga ona poprawek, cóż, budżet nie pozwala na szaleństwa, szczególnie teraz), która przedstawia się następująco:

-Rama - Dartmoor Hornet 2021 (około 1250zł, to jedyna część, której teraz nie ma na magazynie, podobno w kwietniu ma być dostawa, ile w tym prawdy - nie wiem),

-Amortyzator Rock Shox Sektor 140mm (750zł),

-Stery Neco H-373 tapered (około 50zł),

-kierownica - Brand X (około 109zł),

-mostek Dartmoor FURY V.3 (około 140zł),

- sztyca Kellys Active XC(70zł),

-siodełko Merida MTB Comp (50zł),

-korba Sunrace FCM800 i suport Sunrace BBES15 (200zł),

-Pedały Dartmoor Stream (73zł),

-Łańcuch SRAM PC-1031 (80zł),

-Tarcze hamulców - Tektro 160mm z zestawu (cena poniżej),

-Hamulce - Tektro HD-M275 komplet z tarczami (350zł za wszystko),

- Opony - Schwalbe Rapid Rob 27,5" (120zł za 2),

- Adapter hamulca IS-PM - Shimano(25zł),

-Przerzutka SHIMANO Deore RD-M4120 (190zł),

-Manetka - Shimano Deore SL-M4100 (114zł)

-Kaseta - Shimano Deore CS-M4100 (173zł),

-Gripy - Odi longneck soft (50zł).

-Koła: złożone z Allegro, obręcze DARTMOOR Rocket 27,5", piasty Novatec (przód - NT-D041SB, tył - NT-D162SB), szprychy CNspoke - 627zł za komplet.

- Klucz do suportu i smar przeciw zapiekaniu (bo chyba resztę roweru można złożyć standardowymi zestawami narzędzi...?) (liczę 65zł, smar Shimano za 18zł, klucz do suportu 45zł)

Łącznie: około 4500zł

Teraz pojawia się pytanie: Czy nie lepiej w tej cenie kupić jakiegoś gotowca? W tym momencie wszystko świeci pustkami, ale może coś zza granicy? Proszę o pomoc. Pomimo ograniczonego budżetu chciałbym jak najlepiej złożyć maszynkę o bardzo dobrym szkielecie. Muszę powiedzieć, że chyba jak każdy rowerzysta jestem zawiedziony obecną sytuacją, ale cóż, boję się jeszcze większych podwyżek, więc rower chciałbym złożyć w ciągu paru dni (kiedy tylko rama wejdzie na magazyn to zamówię wszystkie części) Chciałbym też bardzo przeprosić, jeśli w moim tekście/specyfikacji pojawiły się jakieś "babole", przeglądałem wszystko kilka razy, ale coś mogło mi umknąć... Pozdrawiam Was serdecznie, bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję, że mi pomożecie.

Napisano

Czy znajdziesz gotowca, nie wiem. Ja kupiłem Kross Dust 1.0 i jestem zadowolony.

Jeżeli chodzi o składanie to:

Korba: Deore FC M5100 z suportem będziesz miał za jakieś 30 zł więcej, a masz sprawdzony zestaw HT2.

Hamulce: Odpuść Tektro, kup nawet tanie Shimano

Sztyca, kierownica, mostek: kup coś z jednej serii, chyba że Ci nie zależy na wyglądzie.

Gdzie kupisz taki widelec za 750 zł? Używany? Jeżeli tak, to dolicz koszt serwisu.

Napisano

Przyjrzę się Krossowi, chociaż muszę się przyznać, że Dartmoor "Szerszeń" od zawsze bardzo do mnie przemawiał😁.

Korba, cóż, bez suportu jest jest droższa o 30 złotych, suport to kolejne 40zł, no ale jednak tutaj na pewno skreślam z listy wynalazek Sunrace.

W cenie tych Tektro są Shimano MT200, w takim razie te brać? Tarcze znalazłem też jakieś Shimano, 160mm, wystarczą czy szukać większych do tego roweru?

Widelec to używka z allegro po serwisie, ze sklepu, za równe 750zł.

Sztyca jest czarna, więc chyba nie ma problemu, natomiast co do mostka i kierownicy to raczej nie będzie problemu z tym, żeby wszystko się dobrze komponowało: wszystko będzie w czerni oprócz obręczy, pedałów, gripów i mostka - te będą w "dartmoorowej" czerwieni.

Napisano

Korba 190 zł a suport 50 zł, także podałem już razem.

Do Trail czy Enduro raczej 180 mm.

Niskie modele Shimano może super mocne nie są, ale odwdzięczą się bardzo prostą obsługą.

Napisano

Dziękuję bardzo za pomoc, w takim razie wezmę tarcze 180mm, a korby jeszcze poszukam. Pozostaje tylko modlitwa o to, żeby rama wróciła do magazynów 😉.

Napisano

Z tego co wiem, z Dartmoor to był nawet problem w normalnych czasach. Czas pokaże, ale ja bym był średnim optymistą.

Popatrz na velo.pl, może coś mają. Sprawdź dział wyprzedaż.

Napisano

Mostek proponuję taki:
https://allegro.pl/oferta/mostek-bbb-bhs-37-31-8x45mm-10012309595?snapshot=MjAyMC0xMi0xOFQxOTo0Nzo0OS4zMTRaO2J1eWVyO2MzMjRiNGU4MDZmNzU2NGYzNTgxYzM2MmU2YTcwNjhjYjQyYWNmYjEzNWRlYjcwYWE2OTY4MzI0MDE4NjJhMjU%3D

Oszczędzisz parę dyszek względem tego dartmoora. 

Kierownicę proponowałbym taką:

https://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-pro-frs-lr-31-8-800mm-20mm,c67,p1747,pl.html

Dokładnie taki zestaw mam u siebie (kierownicę przyciąłem do 760mm).

Warto natomiast zauważyć, że hornety są dostępne w rozmiarach M i L (https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/enduro-275/dartmoor/hornet) za 4900, z ebonem na 200zł, co realnie daje 4700... a masz gwarancję na cały rower. OK, jest sprężynowy zeron i napęd 1x9, niemniej warto rozważyć.

Napisano
Godzinę temu, PatrykDIRT napisał:

Czy nie lepiej w tej cenie kupić jakiegoś gotowca?

Tak. Składanie zawsze wychodzi drożej, pojawiają się jakieś nieprzewidziane koszty itp. Poza tym 750 za Sektora to cena raczej mocno okazyjna a nie regularna. Widzę, że jest jeden na allegro za tyle, ale może się niedługo sprzedać i drugiego za tyle nie znajdziesz i znów koszta rosną. Poza tym, ten egzemplarz wygląda mi na dość zjechany no i golenie to tylko 32mm, może być za mało do latania. 

Napisano
31 minut temu, skom25 napisał:

Z tego co wiem, z Dartmoor to był nawet problem w normalnych czasach. Czas pokaże, ale ja bym był średnim optymistą.

Popatrz na velo.pl, może coś mają. Sprawdź dział wyprzedaż.

Sprawdzałem, status to "wkrótce dostępny". W poszukiwaniu tej ramy przejrzałem naprawdę wiele stron, na jakimś (polecanym tutaj na forum) sklepie niemieckim znalazłem ale dostawa 8-9 tygodni plus na dzień dzisiejszy brak...

26 minut temu, KSikorski napisał:

Mostek proponuję taki:
https://allegro.pl/oferta/mostek-bbb-bhs-37-31-8x45mm-10012309595?snapshot=MjAyMC0xMi0xOFQxOTo0Nzo0OS4zMTRaO2J1eWVyO2MzMjRiNGU4MDZmNzU2NGYzNTgxYzM2MmU2YTcwNjhjYjQyYWNmYjEzNWRlYjcwYWE2OTY4MzI0MDE4NjJhMjU%3D

Oszczędzisz parę dyszek względem tego dartmoora. 

Kierownicę proponowałbym taką:

https://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-pro-frs-lr-31-8-800mm-20mm,c67,p1747,pl.html

Dokładnie taki zestaw mam u siebie (kierownicę przyciąłem do 760mm).

Warto natomiast zauważyć, że hornety są dostępne w rozmiarach M i L (https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/enduro-275/dartmoor/hornet) za 4900, z ebonem na 200zł, co realnie daje 4700... a masz gwarancję na cały rower. OK, jest sprężynowy zeron i napęd 1x9, niemniej warto rozważyć.

Rozważę, ale chyba to co skleciłem jest nieco lepsze (albo przynajmniej niewiele gorsze), bo patrzyłem na stockowe Hornety i wielu mówi, że są średnio opłacalne. Porównam, ale chyba wolałbym coś sam złożyć, tym bardziej, że z tą gwarancją na cały rower to chyba różnie jest. Czym różni się podana przez Ciebie kierownica od tej, którą ja podałem? Aluminium jest inne, czy to lepsza odmiana? Mostek, widzę, że to spora oszczędność, ale chyba zostanę przy tym z Dartmoor'a, jest dwa razy droższy, ale jednak na mostek patrzy się przez większość jazdy 😅.

24 minuty temu, Dokumosa napisał:

@PatrykDIRT(vel (kolejny) kaceperek): W każdym razie patrząc na koła, widelec, hamulce, opony to rower tak bardziej w stronę lekkiej turystyki niż enduro.

Rower składam taki, jak budżet pozwala, staram się złożyć coś uniwersalnego zarówno do (lekkiej) zabawy, jak i dłuższych tras.

@panSocjologWiem, dlatego tego Sektora pewnie będę kupował możliwie szybko. Mówiąc szczerze - nie wiem po czym poznać, że amorek jest zjechany, bo jak dla mnie lakier wygląda całkiem nieźle, chyba jeszcze by trochę pojeździł zanim wymieniłbym go na coś pożądniejszego?

 

Napisano

Hornet na dłuższe trasy? Ty chyba nie wiesz co piszesz. Geometria Horneta pozwala na karkołomne zjazdy, skoki i inne agresywne zabawy na rowerze, rower na tej ramie będzie jak czołg wszędzie wiedzie ale prędkość z jaką będziesz się na nim poruszał będzie niewielka nawet w stosunku do innych rowerów. I jeszcze te koła 27,5" przy Twoim wzroście takie połączenie będzie komiczne, lepszym wyborem będzie Primal na kołach 29" ma mniej agresywną geometrię od Horneta. Można również wybrać NS Bike Eccentric lub 01 Prone.

Napisano

Mam tego świadomość, sam producent mówi, że to "hardkorowy hardtail" ;) . Pod jakieś wysokie góry wjeżdżał nie będę, chciałbym, jak już mówiłem, rower możliwie fajny zarówno do tricków, pumptracku, jak i na ścieżkę. Dotychczas jeździłem rowerem na kołach 27,5", który ważył podobnie co Hornet (w internecie na szybko znalazłem informację o tym, że rockrider 340 w wersji z kołami 26" waży 14,8kg, a ja miałem wersję 27,5", więc pewnie blisko do "hornetowych" 16 kilogramów) i nigdy nie wydawał mi się ciężki. Hornet zawsze mi się podobał, to był rower moich marzeń. Podoba mi się "agresywność" Horneta, a w Primal'u tego czegoś mi brakuje. Są lepsze rowery od Horneta, to oczywiste, jednak ja na wyścigi się nie wybieram.

Napisano

Świadomość? Lepiej pożycz od kogoś tego typu rower i pojeździj na nim w zróżnicowanym terenie. Miej świadomość że idziesz w kierunku roweru który nie jest uniwersalny, jest to rowerem o bardzo wąskim zastosowaniu. Sam mam dwie trailówki i każda jest inna, jedna na kołach 27,5" druga na 29", jedna z amorem druga całkowicie sztywna bez amora, jedna aluminiowa druga stalowa, obie różnią się od siebie minimalnie geometrią i każdą inaczej się jeździ.

Napisano

Jeździłem na Hornecie kolegi przez parę minut, była to chyba wersja 2017, i dobrze mi się jeździło. Jak już mówiłem, rower nie jest do ścigania, więc większa waga nie będzie mi przeszkadzała.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...