Skocz do zawartości

[2500] Rower las, drogi rowerowe


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o osprzęt rowerowy dlatego przychodzę do was z pytaniem jaki rower warto kupić do kwoty 2500 zł może być plus, max 2600 zł...

Rower głównie ma mi służyć do jeżdżenia po trasach rowerowych miejskich jak i lasach, mieszkam blisko morza więc ścieżki rowerowe będą przeplatane z wyprawami przez las.

Drugie pytanie jestem dość wysokich rozmiarów mierzę 186 cm wzrostu przy dość szczupłej sylwetce 70 kg jaka rama odpowiadałaby do tych rozmiarów ? M-19, koła 29 cali czy L-21, koła 29 ?

Póki co na oku Kross Hexagon 6.0 2021?

Ale czekam przede wszystkim na wasze propozycje rowerowe.

 

 

Napisano

oba mają sprzet niskiej klasy ale z leką przewagą level 2.0 nieco lepszy. Markowe opony, kaseta zamiast wolnobiegu. No i level to już ma chyba bardziej geometrię roweru xc, hexagon to chyba taki bardziej rekreacyjny ale nie porównywałem obu geo także reki sobie uciąć nie dam :D

Napisano

Oba mają kasety, ale tak jak napisałeś to dwa różne rowery, więc @trapik musisz przemyśleć czy nastawiasz się na dostojną jazdę MTB po mieście czy masz zamiar "poszaleć" po lasach. Oba rowery mają bardzo lichy sprzęt... Do propozycji @Q_u dorzucę Northec. 

 

Napisano

to rowery o praktycznie takim samym sprzęcie poprostu Kross level jest Ładniejszy i Rama jest jest lepsza do upgrade

Kwestia sprzetu temat woda napisz ile chcesz rocznie robic kilometrów i w jakich warunkach?

A tak wygląda mój Kross Level 2.0 z 2018 roku.I czeka nas jeszcze dużo zmian....

IMG_20210306_144359.jpg

Napisano

Dzięki panowie za tak liczne odpowiedzi kurcze teraz mam jeszcze bardziej zagwozdkę ...

Wysyłałem te kross'y bo fajnie wyglądają właśnie taki rower by mi odpowiadał, ale jak już kupić coś to chcę aby osprzęt właśnie bym w miarę okej tzn. cena = osprzęt

jak indiana to w media widzę ten. Rower INDIANA X-Cross 4.0 M21  2299,99 zł ?

jak northec to Cayon DA DR 2599 zł

jeśli unibike to Unibike Fusion 29 ?

Teraz panowie który wybór najbardziej byłby trafny z tych czterech nie ukrywam, że kross najbardziej by mi odpowiadał wyglądowo

Unibike w sumie też całkiem spoko wygląda

Jakie trasy roczne? nie mam pojęcia to bardziej tak rekreacyjnie traski gdansk/sopot/gdynia i laski w okolicach.

@mechanikrowerowy1986 nieźle bym nie powiedział, że to kross ; )

 

Napisano

Porównanie crossa do MTB to średni pomysł. To raz, a dwa to wrzucaj linki jak znajdziesz coś dostępnego... Na pewno mają lepszy osprzęt niż tamte Krossy, ale musisz określić jakiego roweru szukasz. Ile % asfaltu, a ile lasu? Las to szutry, korzenie, piach?

Napisano

Takie dróżki to na crossa. Poczytaj o tych rowerach. Nie mówię, że "MTB" to zły pomysł, bo niektórzy i po samym mieście na nich jeżdżą,  ale niewykluczone, że za jakiś czas wrócisz na forum z pytaniem co by tu zrobić żeby lepiej się jechało po asfalcie. Przemyśl i jak coś to wracaj z linkami.

Napisano

Faktycznie rozeznałem się trochę bardziej w temacie poczytałem wczoraj wieczorkiem i chyba najbardziej rozsądnym wyborem będzie rower crossowy

Dziękuje wam wszystkim za odpowiedzi bo ze zbyt pochopnym kupnem mógłbym być rozczarowany. Teraz pytanie co wydaje się rozsądniejsze do kupna? z tego co widzę rowery trochę podrożały od zeszłego roku...

trek https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/dual-sport/dual-sport-2/p/32889/

giant https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-2-disc

kellys https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kellys-phanatic-10-pd6682/

unibike https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-2021 (chociaż nie jestem przekonany do tej kierownicy, do moich preferencji bardziej podchodzi mi taka z tych 3 linków u góry)

 

 

Napisano

Kierownice są podobne. Kwestia mostka, bo w Unibike jest regulowany - jest ciężki i po czasie lubi skrzypieć, ale na początek można znaleźć odpowiednią pozycję na rowerze.

Z wymienionych wg mnie zdecydowanie Unibike, a później Giant.

19 godzin temu, mechanikrowerowy1986 napisał:

A tak wygląda mój Kross Level 2.0 z 2018 roku.

I to jest właśnie przykład kupna nieodpowiedniego roweru. Kupno XC i przerobienie go na coś ala fitness 🤭.

Napisano

Dlaczego uważasz ze nieodpowiedni zakup?Z mojej perspektywy bardzo dobry Sezon jezdził jako XC drugi sezon CROSS,kolejny sezon Fitness generalnie z tą Rama mozna zrobić wszystko,spójrz na to z innej strony nie to co producent przewiduje co niby twierdzi ze rower nadaje sie tylko do XC,bujda na resorach,gwarantuje w to gdybym  nie pisał co to za rower wiekszość by nie wiedzała co ogląda i byłoby to zupełnie inaczej odebrane.Wróćmy 15 lat w tył były tzw.Rowery Górskie,BMX,Rowery Turystyczne,i pospolite składaki i to wszystko.Teraz mamy wiadomo koło 20 Typów rowerów.I co niby musze miec okreslony typ do danej jazdy???

Napisano

Nie musisz. Możesz co roku modyfikować tego 😂. Nie zrozum mnie źle - nie mam nic przeciwko modyfikacjom tylko ewidentnie widać, że nie trafiłeś na początku z rowerem i szukałeś sposobu jak to naprawić.

Napisano

No zdecydowanie łatwiej, taniej i lepiej jest kupić właściwy typ roweru, niż przerabiać coś innego na coś, czym nie jest. Czas, koszty, a i tak pewnych cech roweru nie zmienisz.

Napisano

Tak zgadzam się zdecydowanie łatwiej i taniej jest mieć coś do określonego działania,ale nic nie stoi na drodze,kiedy chcemy w pewnym stopniu zmienić specyfikację roweru

39 minut temu, chudzinki napisał:

Nie musisz. Możesz co roku modyfikować tego 😂. Nie zrozum mnie źle - nie mam nic przeciwko modyfikacjom tylko ewidentnie widać, że nie trafiłeś na początku z rowerem i szukałeś sposobu jak to naprawić.

Moim zdaniem trafiłem w samo sedno,lubię przełamywać pewne bariery i coś ,, rzeźbić" samemu w warsztacie,dużo jeszcze wizji się rodzi na tego jednoślada, będę informował o nowych modyfikacjach i obalał pewne mity

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...