Skocz do zawartości

[do 4000zł] Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić rower crossowy do jazdy po szosie i okazjonalnej jazdy po lesie / polnych ścieżkach.

To będzie pierwszy "poważniejszy" rower, dlatego chciałbym podjąć dobrą decyzję, bym później miał z nim mniej problemów, i który ewentualnie umożliwi mi późniejsze upgrady, jeśli złapię bakcyla.

Zrobiłem mały research i według tego, co mówi większość osób, najlepiej jak by rower posiadał:

- napęd deore albo sram
- amortyzator powietrzny
- hamulce tarczowe/hydrauliczne
- sztywna oś kół
- rama tapered jeśli możliwe

 

Według tych kryteriów mam na oku poniższe rowery:

Giant Roam 0 2021https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-giant-roam-0-disc-2021-p-6617.html

Indiana Storm x7 (czytałem że był za 2999 ale zwiększyli cenę...) - https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x7-m19

Rockrider XC 100 - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-100-29/_/R-p-300831

Romet Mustang M7 - https://rower-sport.pl/pl/p/ROMET-MUSTANG-M7-2020-grafitowy/5751

 

Coś z nich polecacie, coś odradzacie? Może w tej kategorii cenowej znajdę coś lepszego? Pewnie na początku nie wykorzystam potencjału tego roweru, ale chcę, by był jak najbardziej "future proof" bym nie musiał myśleć o zmianie po pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, some1 napisał:

Z tych rowerów, które wkleiłeś żaden nie jest rowerem crossowym, to rowery MTB.

Giant Roam jest crossem, całkiem sensownym, ale link podałeś do Gianta Talon. 

O widzisz - zaktualizowałem link.

Duża różnica na szosie będzie między typowym crossem a mtb? 

I co z crossów byłoby godnego uwagi w tej granicy cenowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, pandronu napisał:

- napęd deore albo sram

Wg mnie powinno być: od Deore albo od Sram NX.

38 minut temu, pandronu napisał:

sztywna oś kół

Przy crossie w tej cenie chyba ciężko o to będzie.

13 minut temu, pandronu napisał:

Duża różnica na szosie będzie między typowym crossem a mtb?

Przy podobnych oponach żadna.

Popatrz na podobne tematy na forum i sprawdź co jest dostępne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te opony nigdy nie są podobne, przynajmniej nie prosto z fabryki. ;)

Na crossie też jesteś bardziej wyprostowany, zwłaszcza jak porównasz takiego typowego crossa Unibike z Rockriderem XC100, który ma już sportowe geo do XC. Ten Romet i Indiana są trochę bardziej rekreacyjne. 

http://unibike.pl/zethosgts.html

Sztywne osie w crossach to rzadkość, taka specyfika. W turystycznym rowerze zysk z tego niewielki i producenci nie śpieszą się z wdrażaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie skreślałbym Gianta z powodu hamulców. Największą jego zaletą to możliwość włożenia szerokich opon i napęd 2x (nie dla wszystkich). Unibike to sprawdzony sprzęt, ale będzie sporo cięższy od Gianta. Zethos chyba ma sprężynowy amortyzator.

@pandronu, Roam 0, którego wcześniej linkowałeś, ma lepszy osprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant to rower trochę z pogranicza MTB, ma napęd 2x, powietrzny amortyzator i te nietypowe opony ERT "tubeless". Rama też coś w tym roku bardzo podobna do rowerów MTB. 

Unibike to "klasyczny" cross, bardzo dobrze wyposażony, choć amortyzator jest sprężynowy (ale nie z tych najtańszych). 

Z tych dwóch brałbym Unibike, ale mogę nie być obiektywny bo sam mam wiekowego Zethosa ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mi daliście do myślenia ;) Więc kilka pytań:

1. Czyli słabym ogniwem Gianta jest hamulec - jednak jeśli uznałbym, że mi nie pasuje to akurat nie powinno być problemu z wymianą na lepszy?

2. W jakich sytuacjach przyda się napęd 2x? Z tego co się orientuję, większość już odchodzi od tego na rzecz 1x?

3. Czyli w dużym uproszczeniu Unibike będzie się lepiej spisywał na szosach, a Giant ma kilka rzeczy (jak amortyzator powietrzny), który bym docenił na bardziej wyboistych trasach

4. Oba rowery mają koła 28" - czy odczuję różnicę w porównaniu do 29" jakie inne rowery tej klasy mają? Z tego co rozumiem średnica koła jest taka sama, a róznica jest w grubości opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1. Czy to słabe ogniwo w crossie? Może dla niektórych. Nie będzie problemu.

Ad. 2. W typowych crossach (jeszcze) są napędy 3x lub 2x. Napęd 2x jest troszkę wygodniejszy od 3x, ale za to 3x ma większy zakres przełożeń jeżeli chodzi o miększe biegi - to jeżeli mieszkasz w górzystym terenie. Jeżeli chodzi o ww. rowery.

Ad. 3. Nie wiem.

Ad. 4. Dokładnie tak jak piszesz. Oponę 29 możesz włożyć do Gianta (0 i 1 z 2021, nie wiem jak wcześniejsze) i różnice poczujesz na korzeniach, kamieniach, piachu itp. (Chyba) żaden producent nie wkłada fabrycznie 29 do crossa.

Pamiętaj o jednym - z crossa MTB nie zrobisz, odwrotnie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno hamulce jak i widelec przedni możesz wymienić bez problemów. Właściwie koszt byłby podobny, bo NCX-D Air w Giancie to dolna półka amortyzatorów powietrznych, jest droższy gdzieś o  300-400 PLN od sprężynowego NCX-D w Unibike. 

Na szosie oba rowery spiszą się podobnie, w terenie też. To w gruncie rzeczy zbliżone konstrukcje tej samej klasy. Odczucia z jazdy mogą być różne ze względu na inną geometrię, ale przez internet nie ocenisz, który będzie dla Ciebie wygodniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...