Skocz do zawartości

[do 4000zł] Cross


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę kupić rower crossowy do jazdy po szosie i okazjonalnej jazdy po lesie / polnych ścieżkach.

To będzie pierwszy "poważniejszy" rower, dlatego chciałbym podjąć dobrą decyzję, bym później miał z nim mniej problemów, i który ewentualnie umożliwi mi późniejsze upgrady, jeśli złapię bakcyla.

Zrobiłem mały research i według tego, co mówi większość osób, najlepiej jak by rower posiadał:

- napęd deore albo sram
- amortyzator powietrzny
- hamulce tarczowe/hydrauliczne
- sztywna oś kół
- rama tapered jeśli możliwe

 

Według tych kryteriów mam na oku poniższe rowery:

Giant Roam 0 2021https://www.greenbike.pl/rower-crossowy-giant-roam-0-disc-2021-p-6617.html

Indiana Storm x7 (czytałem że był za 2999 ale zwiększyli cenę...) - https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x7-m19

Rockrider XC 100 - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-100-29/_/R-p-300831

Romet Mustang M7 - https://rower-sport.pl/pl/p/ROMET-MUSTANG-M7-2020-grafitowy/5751

 

Coś z nich polecacie, coś odradzacie? Może w tej kategorii cenowej znajdę coś lepszego? Pewnie na początku nie wykorzystam potencjału tego roweru, ale chcę, by był jak najbardziej "future proof" bym nie musiał myśleć o zmianie po pół roku.

Napisano

Z tych rowerów, które wkleiłeś żaden nie jest rowerem crossowym, to rowery MTB.

Giant Roam jest crossem, całkiem sensownym, ale link podałeś do Gianta Talon. 

Napisano
20 minut temu, some1 napisał:

Z tych rowerów, które wkleiłeś żaden nie jest rowerem crossowym, to rowery MTB.

Giant Roam jest crossem, całkiem sensownym, ale link podałeś do Gianta Talon. 

O widzisz - zaktualizowałem link.

Duża różnica na szosie będzie między typowym crossem a mtb? 

I co z crossów byłoby godnego uwagi w tej granicy cenowej?

Napisano
37 minut temu, pandronu napisał:

- napęd deore albo sram

Wg mnie powinno być: od Deore albo od Sram NX.

38 minut temu, pandronu napisał:

sztywna oś kół

Przy crossie w tej cenie chyba ciężko o to będzie.

13 minut temu, pandronu napisał:

Duża różnica na szosie będzie między typowym crossem a mtb?

Przy podobnych oponach żadna.

Popatrz na podobne tematy na forum i sprawdź co jest dostępne...

Napisano

Tylko te opony nigdy nie są podobne, przynajmniej nie prosto z fabryki. ;)

Na crossie też jesteś bardziej wyprostowany, zwłaszcza jak porównasz takiego typowego crossa Unibike z Rockriderem XC100, który ma już sportowe geo do XC. Ten Romet i Indiana są trochę bardziej rekreacyjne. 

http://unibike.pl/zethosgts.html

Sztywne osie w crossach to rzadkość, taka specyfika. W turystycznym rowerze zysk z tego niewielki i producenci nie śpieszą się z wdrażaniem. 

Napisano
7 minut temu, some1 napisał:

Tylko te opony nigdy nie są podobne, przynajmniej nie prosto z fabryki.

No tak, to oczywiste, ale mogłem to dopisać autorowi 😏.

Napisano

Biorąc pod uwagę cenę ten Giant ma tragiczne hamulce, to jest praktycznie najniższa półka Shimano jeśli chodzi o hydraulikę i można je znaleźć w rowerach < 2000 zł.

Napisano

Nie skreślałbym Gianta z powodu hamulców. Największą jego zaletą to możliwość włożenia szerokich opon i napęd 2x (nie dla wszystkich). Unibike to sprawdzony sprzęt, ale będzie sporo cięższy od Gianta. Zethos chyba ma sprężynowy amortyzator.

@pandronu, Roam 0, którego wcześniej linkowałeś, ma lepszy osprzęt.

Napisano

Giant to rower trochę z pogranicza MTB, ma napęd 2x, powietrzny amortyzator i te nietypowe opony ERT "tubeless". Rama też coś w tym roku bardzo podobna do rowerów MTB. 

Unibike to "klasyczny" cross, bardzo dobrze wyposażony, choć amortyzator jest sprężynowy (ale nie z tych najtańszych). 

Z tych dwóch brałbym Unibike, ale mogę nie być obiektywny bo sam mam wiekowego Zethosa ;)

 

Napisano

To teraz mi daliście do myślenia ;) Więc kilka pytań:

1. Czyli słabym ogniwem Gianta jest hamulec - jednak jeśli uznałbym, że mi nie pasuje to akurat nie powinno być problemu z wymianą na lepszy?

2. W jakich sytuacjach przyda się napęd 2x? Z tego co się orientuję, większość już odchodzi od tego na rzecz 1x?

3. Czyli w dużym uproszczeniu Unibike będzie się lepiej spisywał na szosach, a Giant ma kilka rzeczy (jak amortyzator powietrzny), który bym docenił na bardziej wyboistych trasach

4. Oba rowery mają koła 28" - czy odczuję różnicę w porównaniu do 29" jakie inne rowery tej klasy mają? Z tego co rozumiem średnica koła jest taka sama, a róznica jest w grubości opony?

Napisano

Ad.1. Czy to słabe ogniwo w crossie? Może dla niektórych. Nie będzie problemu.

Ad. 2. W typowych crossach (jeszcze) są napędy 3x lub 2x. Napęd 2x jest troszkę wygodniejszy od 3x, ale za to 3x ma większy zakres przełożeń jeżeli chodzi o miększe biegi - to jeżeli mieszkasz w górzystym terenie. Jeżeli chodzi o ww. rowery.

Ad. 3. Nie wiem.

Ad. 4. Dokładnie tak jak piszesz. Oponę 29 możesz włożyć do Gianta (0 i 1 z 2021, nie wiem jak wcześniejsze) i różnice poczujesz na korzeniach, kamieniach, piachu itp. (Chyba) żaden producent nie wkłada fabrycznie 29 do crossa.

Pamiętaj o jednym - z crossa MTB nie zrobisz, odwrotnie tak.

Napisano

Zarówno hamulce jak i widelec przedni możesz wymienić bez problemów. Właściwie koszt byłby podobny, bo NCX-D Air w Giancie to dolna półka amortyzatorów powietrznych, jest droższy gdzieś o  300-400 PLN od sprężynowego NCX-D w Unibike. 

Na szosie oba rowery spiszą się podobnie, w terenie też. To w gruncie rzeczy zbliżone konstrukcje tej samej klasy. Odczucia z jazdy mogą być różne ze względu na inną geometrię, ale przez internet nie ocenisz, który będzie dla Ciebie wygodniejszy. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...